بین الملل

وقایع ششم ژانویه چهره واقعی و زشت دموکراسی آمریکایی را آشکار کرد/ توهم مردم‌سالاری یانکی‌ها برای ارضای حس برتری‌جویی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، نیویورک تایمز در گزارشی که توسط یکی از تحلیلگران این رسانه نوشته شده است ، وضعیت روز چهارشنبه را توصیف کرد و سپس بر اساس این لحظه تاریخی نتیجه گرفت که ماهیت واقعی دموکراسی آمریکا چیزی بیشتر نبود.

نیویورک تایمز نوشت که بله ، این آمریکاست. آمریکا همیشه چنین بوده است. اگر ایالات متحده نبود ، این اقدام کودتا در این روز مهم اتفاق نمی افتاد. اکنون زمان آن است که با چهره زشت آمریکا روبرو شویم زیرا آنچه را که در تاریخ 6 ژانویه در کپیتول هیل اتفاق افتاد به یاد می آوریم تا این احساس درماندگی به پای آمریکایی ها سرازیر شود و آنها را مجبور به تفکر در مورد چگونه از شر این شرم خلاص شویم

طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا سرازیر می شوند

همه نشانه ها پشتیبانی واضحی از احساس برتری آمریکایی های سفیدپوست است

نام تظاهرات کنار کنگره ای که خواهد آمد دو تصویر در مقابل چشمان ما خواهد بود. اولین روزی است که ارتش ملی ، که اکثر آنها حتی برچسب شناسایی روی لباس خود را نداشتند ، بر روی پله های بنای یادبود لینکلن ایستاده و منتظر رفتار خشونت آمیز مرتکبان قتل جورج بودند. فلوید اعتراض مسالمت آمیز کرد.

تصویر دوم مربوط به 6 ژانویه ، روز انتخاب رئیس جمهور منتخب جو بایدن است ، با هزاران معترض ، از جمله تروریست های داخلی ، مقابل تپه کاپیتول راهپیمایی می کنند. آنها کلاه قرمزی به سر داشتند و پرچم های ترامپ را در دست و صورت خود نشان دادند زیرا می خواستند دیده شوند. به نظر می رسد آنها از شناسایی شدن نمی ترسند. مردی که در دفتر سخنگوی مجلس نانسی پلوسی نشسته بود و آنجا نشسته بود ، پاهایش را روی میز خود نشاند و پوزخند زد. مرد دیگری با تریبون قابل حمل برای دوربین لبخند زد و مرد دیگری که به سنا رسید پارکور بود.

در 6 ژانویه ، یک مراسم سنتی برای شمارش و تصویب کنگره برنامه ریزی شده بود. چندین سیاستمدار جاه طلب شکست خورده با آرا election انتخابات چندین ایالت مخالفت کردند. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، صریحاً معاون خود ، مایک پنس را نیز مجبور به لغو رای انتخابی بایدن کرد ، این توانایی انتخاب پنس نبود.


بیشتر بخوانید:

قیام ترامپ صحنه های رسوائی تاریخ آمریکا را شکست / ساعت بلیط نمی تواند رئیس جمهور را شکست دهد


اما هیچ یک از ناظران انتظار نداشتند معترضان تندرو سفیدپوست سفیدپوست مانند حمله به زندان باستیل به کنگره حمله کنند. اساساً از نمایندگان کنگره انتظار نمی رفت که این تروریستها وارد ساختمان شوند و برای مدتی در مقابل دید ناظران حیرت زده دنیا به آن حمله کنند. هیچ کس انتظار نداشت که برخی از افسران پلیس در صحنه شروع به گرفتن عکس سلفی با مهاجمان کنند. انتظار نمی رود مهاجمان به دعوت رئیس جمهور حضور داشته باشند.

روز چهارشنبه ، جهان شاهد نمای بیرونی برتری سفیدها بود. کنگره پس از اخراج معترضین از کپیتول هیل از سر گرفته شد. زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران در کنگره به نوعی خود را به قانون اساسی متعهد و سپاسگزاری کنند

سناتور بن ساسی با لحنی عجیب و شاد صحبت کرد گویی که افسون شده است. میت رامنی سعی کرد نقش یک سیاستمدار قدیمی را بازی کند و گفت که من باید خشم خود را از چهار سال گذشته ابراز کنم. اما کل نمایش خیلی کوتاه و خیلی دیر بود.

دموکراسی توهمی است که آمریکایی ها برای ارضای احساس برتری خود استفاده می کنند

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، یک بار در سخنرانی ای که مشهور شد ، از اتحاد کامل تری صحبت کرد ، اما آیا کسی بعد از این پیشرفت فکر می کند که این رویا احتمالاً محقق شود و از قبل امکان پذیر بود؟ آیا کسی فکر می کند که این اتحاد باید به پایان رسیده باشد یا کلاً؟

علیرغم وعده های سیاستمداران ، هفته ها و روزها قبل از انتخابات سال 2020 به ما نشان داد که نگهبانان راه آهن که قرار بود از دموکراسی محافظت کنند ناپدید شده اند و یا اصلاً وجود ندارند و شاید تنها تخیلاتی است که آمریکایی ها ایجاد کرده اند. تا قدرت خود را افزایش دهند. آن را مانند آنچه که هست جلوه دهید.

به گزارش آنا ، همزمان با جلسه مشترک کنگره (مجلس سنا و نمایندگان مجلس) برای تعیین برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، روز چهارشنبه تعداد زیادی از طرفداران دونالد ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند. آنها فرار کردند.

طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا سرازیر می شوند

در این حمله چهار نفر کشته و 14 افسر پلیس در واشنگتن زخمی شدند. سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا گفت 52 نفر از مهاجمان تاکنون دستگیر شده اند.

حمله به کنگره و اقدام طرفداران ترامپ برای ورود به ساختمان پس از آن صورت می گیرد که رئیس جمهور در حساب توئیتر خود آنها را ترغیب به انتقال به ساختمان کنگره و آنچه که وی تقلب در انتخابات و اعمال حقوق آنها می نامد ، کرده است.

به دنبال وقایع و اوضاع متشنج در پایتخت آمریکا و محکومیت چنین رفتاری از سوی طرفداران ترامپ ، وی از مهاجمان خواست تا ساختمان کنگره را ترک کنند.

انتهای پیام / 4155 /

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا