جامعه

ویتامین ضد فراموشی چیست؟ – آپارات نیوز

ویتامین ضد فراموشی چیست؟ - آپارات نیوز

آپارات نیوز/ لرستان یک روانشناس می گوید: یکی از جدی ترین بیماری هایی که با افزایش سن ممکن است به آن مبتلا شوید، بیماری آلزایمر است، اما متخصصان ویتامین هایی را کشف کرده اند که می توانند از آن پیشگیری کنند.

رضا منصوری در گفت وگو با آپارات نیوز، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود در سطح بین المللی، تقریباً 55 میلیون نفر در سراسر جهان دچار از دست دادن حافظه هستند که بسیاری از آنها دچار نوعی از دست دادن حافظه مزمن هستند و این امر منجر به اختلال در عملکرد ذهنی می شود که با افزایش سن.” ، وضعیت بدتر می شود.

وی ادامه داد: از شایع ترین علائم فراموشی می توان به کاهش سطح حافظه، گم شدن در معابر اصلی خانه، تغییر طرز تفکر یا نوع یادگیری و … اشاره کرد.

منصوری گفت: بررسی ها نشان می دهد مصرف مولتی ویتامین می تواند تا حدودی این مشکلات را بهبود بخشد و یا بروز علائم را به تاخیر بیندازد.

این روانشناس با اشاره به اینکه آزمایشات روی مولتی ویتامین ها به عنوان ضد عفونی کننده است، گفت: نتایج مطالعات هنوز اعلام نشده است، اما گزارش ها حاکی از آن است که کنفرانس بیماری آلزایمر که در حال حاضر در حال بررسی است، سوالات زیادی را در مورد نقش مکمل ایجاد می کند. ویتامین ها را فراموش کنید

وی ادامه داد: کاکائو حاوی کاتچین و اپی کاتچین است که دو رایحه محلول در آب هستند و فواید زیادی برای وضعیت عروقی دارند و مطالعات انجام شده بر روی طعم دهنده کاکائو و فرآورده های آن نشان می دهد که می تواند به مشکلاتی مانند التهاب، فشار خون بالا و مقاومت به انسولین کمک کند. فواید بسیاری برای مشکلات قلبی عروقی دارد.

منصوری با بیان اینکه مولتی ویتامین ها نیز رایج ترین نوع مکمل ها هستند و بیش از یک سوم جمعیت جهان از آن استفاده می کنند و هدف آنها جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن است، همچنین مولتی ویتامین ها خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهند. گفت.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده بر روی افراد بالای 50 سال نشان می دهد افرادی که مولتی ویتامین مصرف می کنند هشت درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند اما تاثیری بر وضعیت قلبی و عروقی آنها ندارد.

وی گفت: «مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مولتی ویتامین‌ها، به‌ویژه در مردان، ممکن است یک عامل زودتر در تشخیص سرطان باشد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا