جامعه

ویروسی که روی سر عروس و دامادها قند می‌ساید!

ویروسی که روی سر عروس و دامادها قند می‌ساید!

در شرایطی که کرونا روزهای تاریکی را برای کشور تعیین کرده است و محدودیت های زیادی برای موقعیت های مختلف وجود دارد ، برخی از دفاتر عروسی در تهران مراسم های مختلف عروسی را با تعداد زیادی مهمان بدون نظارت روزانه برگزار می کنند.

به گزارش آپارات نیوز ، در گذشته ای نه چندان دور ، ساقدوش عروس برای برپایی مراسم عروسی به خانه می رفتند و بزرگترها با چراغ هایی در سرتاسر خانه جشنی برپا می کردند ، باغ را آب می دادند و جارو می کشیدند و برای میهمانان و خانه جوان میوه و شیرینی تهیه می کردند. سپس آورد. آنها فرستادند. اما با کوچک شدن خانه ها و توطئه ها و تقسیم مسئولیت های شهری ، سفره ها و نخ های خانگی کمرنگ شد و جای آنها را تالارهای پذیرایی و دفاتر عروسی گرفت.

امروزه ، اتفاقات عجیب و غریب بزرگ و کوچک را می توان در سراسر شهر مشاهده کرد. در طی چند ماه گذشته ، مشاغل و کلاسهای زیادی با مشکلات جدی روبرو شده اند. مثل تالار عروسی. با این وجود اخیراً برخی از ثبت های ازدواج تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از این فرصت استفاده کرده و از ظرفیت های موجود ازدواج خود نهایت استفاده را کرده اند. کره آب می گیرند! اگرچه شرایط تاج در کشور به طرز وحشتناکی وحشتناک است ، اما برخی از دفاتر ثبت ازدواج در یک فضای نسبتاً کوچک و سرپوشیده خطبه عقد را برگزار می کنند ، اما ده ها پذیرایی از مهمان را نیز ارائه می دهند!

واضح است که برگزاری چنین مراسمی به خودی خود زیباست ، اما در شرایطی که هزاران نفر در کشور به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبتلا شده و چندین صد نفر در نتیجه این بیماری می میرند ، برگزاری این مراسم با ده ها مهمان بیشتر شبیه “رولت روسی” است. !

در همین راستا ، خبرنگار آپارات نیوز به عنوان مشتری با دفاتر مختلف ثبت ازدواج در تهران تماس می گیرد تا جنبه های مختلف این موضوع را روشن کند.

مدیر یکی از تالارهای عروسی تشریفاتی که شعبه های مختلفی در مناطق مختلف پایتخت دارد ، در پاسخ به درخواست خبرنگار آپارات نیوز مبنی بر توضیح لیست قیمت و خدمات دفتر کار خود برای ثبت عروسی این روزها که سالن های پذیرایی تعطیل است ، گفت: به دلیل محدودیت های تاج است. هر یک از سالن های ما به استفاده شما بستگی دارد. قیمت ها و ظرفیت ها بسته به نوع عروسی ، عروسی ، تعداد میهمانان ، فیلمبرداری و عکاسی متفاوت است. اما به طور کلی سالن ها 50 تا 60 نفر هستند. نوع قیمت ها نیز بسته به منویی که انتخاب می کنید متفاوت است. ما انواع غذا را سرو می کنیم. حتی غذاهای دریایی! ما هر آنچه را بخواهید فراهم خواهیم کرد. مثل آتش بازی ، رقص نور ، خواننده و همه چیز و همه! “ما هیچ محدودیتی نداریم!”

یکی دیگر از دفترهای ازدواج در منطقه شهران تا 70 مهمان در کرونا می گیرد. خدمتکار وی می گوید: “اگر اکنون مهمان بیشتری دارید ، می توانید مراسم را در سالن ما برگزار کنید.” مهلت حضور در این دفتر قرارداد با ظرفیت 70 نفر فقط یک ساعت است اما مهلت اقامت در سالن حتی می تواند بیشتر شود!

در این ثبت ازدواج روال معمول همان روزهای قبل از کرونا است و همه چیز در جای خود قرار دارد. از فیلمبرداران و عکاسان گرفته تا عروس و دامادها و تنها چیزی که مورد توجه قرار نمی گیرد ویروسی است که می تواند خود را مخفیانه و ناخوانده در میان مهمانان دعوت کند.

دفتر ازدواج دیگر در منطقه بلوار مرزداران در مورد نرخ ها و شرایط به شرح زیر صحبت می کند: ‘هزینه ورودی تالار ازدواج ما در روزهای شنبه تا چهارشنبه یک میلیون و هشتصد هزار تومان و در روزهای پنجشنبه و جمعه دو میلیون و دویست هزار تومان است. دفتر ما دو سالن دارد که یکی از آنها پوشیده است و دیگری سالن باز است! “ما همچنین موسیقی زنده و انواع وعده های غذایی و پذیرایی داریم.”

البته دفاتر هستند که پروتکل های تعریف شده را با تعداد مهمان کمتری دنبال می کنند. یکی از همین دفاتر ثبت نام در قلهک می گوید: “ظرفیت مکان عروسی ما بین 10 تا 15 نفر است.” “ما می توانیم بیش از این را بپذیریم ، اما در شرایط فعلی به هیچ وجه نمی توانیم قبول کنیم.”

چهار یا پنج دفتر دیگر در میدان تجریش ، پونک ، شهریار و شهرک غرب همین جواب را می دهند. اما یکی دیگر از سالن های عروس در بلوار اندرزگوست گفت که این تعداد پذیرایی و مهلت پذیرایی از مهمانان را تا آنجا که ممکن است کاهش داده است ، به طوری که عروسی هر عروس و داماد ظرف یک ساعت و با حضور حداکثر 30 مهمان به پایان می رسد. می تواند باشد. ، خوانده شود! اما اگر میهمانان طبق پذیرایی در یکی از وعده های غذایی باشند می توانند تا سه ساعت در سالن بمانند!

لازم به ذکر است که دفاتر ثبت ازدواج به دلیل ماهیت آنها ، گرچه زیر مجموعه هیچ یک از نهادهای وزارت صمت نیستند و کلیه مراجع از این مراکز به اداره ثبت احوال مراجعه می کنند – که توسط قوه قضائیه اداره می شود – اما ارائه کلیه خدمات سالنهای پذیرایی و رستورانها.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در شرایطی که این بیماری مهلک جان بسیاری از مردم کشورمان را می گیرد ، چگونه این دفاتر بدون هیچ محدودیتی می توانند مرگ خاموش جوانان در مراسم ازدواج را در خود جای دهند!

علی مظفری ، رئیس انجمن ثبت کنندگان ازدواج و طلاق در این رابطه به آپارات نیوز گفت: مسئله ازدواج موضوعی نیست که بتوان کاملاً بسته و بدون قید و شرط رها کرد. حضور در دفاتر ازدواج و طلاق در شرایط فعلی Covid 19 به فرهنگ مردم برمی گردد. مردم باید به خاطر داشته باشند که حضور در این دفاتر به نفع عروس و داماد نیست ، بلکه خیانت به آن است ، بنابراین بزرگترین هدیه عروس و داماد این است که مردم از حضور در این مراسم خودداری کنند.

وی همچنین در مورد عملکرد دفاتر ثبت ازدواج اظهار داشت: طبق پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت به سازمان ثبت ، حداکثر دفاتر ازدواج و طلاق در شرایط فعلی ممکن است در آن حضور داشته باشند شش (عروس ، داماد و چهار نفر از اعضای خانواده) محدودیت زمانی وجود ندارد و این دفاتر هر روز باز هستند ، حتی در روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی.

مظفری که بیان می دارد در این دفاتر باید به پروتکل های بهداشتی نظیر رعایت فاصله جسمی ، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده فضای بین تشریفات رعایت و انجام شود ، ادامه داد: نظارت بر جرایم مشترک دفاتر ازدواج و طلاق مسئولیت سازمان ثبت است ، همچنین از مراکز و بازرسی های وزارت بهداشت نیز به دقت کنترل می شود ، و در برخی موارد ، با شکایت و گزارش عمومی ، مقامات سازمان این تخلفات را بررسی کرده و به دادگاه انتظامی ارسال می کنند .

به گفته مظفری ، اگر افراد از طریق سیستم ثبت املاک کشور ، واحد بازرسی و گزارش های مردمی ثبت ازدواج و طلاق را مشاهده کنند ، می توانند مستقیماً این تخلفات را گزارش کنند ، زیرا طبق دستور رئیس سازمان ، شکایات بلافاصله در وضعیت فعلی بیماری همه گیر 19. و این بدون اتلاف وقت و تأخیرهای اداری انجام می شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا