دانش و سلامت

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به سفر خود به پردیس ، دماوند و فیروزکوه در جلسه ستاد مبارزه با تاج کرونا اظهار داشت: خوشبختانه شاهد پیشرفت و تسریع خوبی در اجرای پروژه شهید سلیمانی در سه شهر پردیس ، دماوند بوده ایم. و فیروزکوه پیشرفت خوبی در زمینه پشتیبانی و نظارت حاصل شده است ، با اجرای این پروژه در بیشتر شهرهای استان تهران به 75٪ از اهداف تعیین شده رسیده است و شهرهای استان تهران نیز به موفقیت رسیده اند موقعیت بسیار خوبی است. آزمایش و شناسایی در شهرهای استان تهران آهنگ بسیار خوبی دارد.

وی افزود: “با توجه به ویروس جهش یافته ، که ویروس انگلیسی نامیده می شود ، پیش بینی ما این است که ویروس برای مدتی در گردش است و کاهش سن عفونت همراه با افزایش علائم عفونت “از ویژگی های ویروس جدید می توان به قدرت انتقال بالا و افزایش مرگ و میر اشاره کرد.

وی ادامه می دهد: در روزهای اولیه تشخیص جهش ها ، ویروس احتمالاً هیچ تاثیری در مرگ و میر نداشته است ، اما امروز قطعاً گفته می شود ویروس جدید کشنده تر است.

وی تأکید می کند: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد. حفاظت از پرسنل بهداشتی نیاز به نظارت ویژه در این زمینه دارد. این به این دلیل است که ویروس جدید ممکن است در ابتدا به دلیل بالاتر بودن سطح عفونت ، علائم بدتری برای کارکنان ایجاد کند.

در بخش دیگری از سخنان خود ، فرمانده عملیات ضد شمارنده کرونا در تهران ، با تأکید بر لزوم برنامه های دقیق تشخیص و تشخیص بیماری ، گفت: آزمایش PCR و آزمایشات سریع در روزهای اخیر مثبت تر شده است که این نشانه چرخش بیماریها در تهران. است. بنابراین ، ما باید اقدامات بهداشتی بیشتری را دنبال کنیم. اعلام کنیم که امروز در آستانه یک بیماری جدید هستیم ، البته آمار روزهای اخیر باید تجزیه و تحلیل شود ، اما این امر در سایر استان ها نیز قابل مشاهده است و این زنگ خطر احتمالی است.

وی ادامه می دهد: نباید از طرح شهید سلیمانی کاسته شود. حمله چرخه ویروس همراه با شناسایی و خنثی سازی چرخه ویروس و قرنطینه ، باید به طور جدی در این طرح دنبال شود.

وی تاکید کرد: تهران از ترافیک بالایی در داخل شهر ، در شهر و خارج برخوردار است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. هفته گذشته 30 درصد از خودروهای کشور که بین شهر ترافیک داشتند پلاک تهران داشتند. بنابراین ، چرخش ویروس در تهران می تواند یک مشکل بسیار خطرناک باشد.

وی در مورد واکسیناسیون گفت: امیدواریم هر چه زودتر واکسیناسیون در تهران امکان پذیر باشد. سند واکسیناسیون ملی سه هفته پیش تصویب شد. ما به معاونان سه دانشگاه اعتقاد داریم واکسیناسیون با رعایت عدالت و انضباط اداری انجام می شود و هیچ گونه نشتی نخواهد داشت.

زالی گفت: “ما باید بدانیم كه ویروس جهش یافته تهاجمی تر است.” بیشتر مسری و کشنده و بی رحم است. مراقبت از خانه به خانه در طرح شهید سلیمانی باید با پیوست آزمایشات همراه باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. زیرا محو شدن آن آسیب جدی وارد می کند. پیشنهادهای ستاد استان تهران در جلسه ستاد ملی ضد تاج در حضور رئیس جمهور ارائه شد که خلاصه ای از دیدگاه های اعضای ستاد کرونا استان تهران بود.

زالی در کنار جلسه و در جمع خبرنگاران نیز گفت: تشکیل تیم های نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است به طوری که همراه با تیم های نظارتی نیروی انتظامی افزایش نظارت به طور کلی را ایجاد می کنند. شهر و استان تهران از وسعت زیادی برخوردار است و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. به همین دلیل ما به همکاری مردم نیاز داریم.

وی ادامه می دهد: گزارش های جهانی موید این است که جهش در ویروس میزان مرگ و میر و مرگ و میر بیشتری دارد و علائم بیماری نیز بدتر است. اما همه گزارش ها تأیید می کنند که استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و ضد عفونی کننده دست همچنان در جهش ویروس موثر است. در آینده ممکن است جهش های بیشتری در ویروس مشاهده کنیم و هنوز هم رعایت قوانین مهم است. بنابراین اگر این ویروس ساده شود ، روزهای سختی را به دنبال خواهد داشت. در طی سه شیوع بیماری ، بیماری و مرگ و میر همیشه با کاهش پایبندی به اقدامات بهداشتی همراه بوده اند.

وی ادامه می دهد: بیماران سرپایی به صورت علائم سرپایی نسبت به هفته قبل افزایش چشمگیری داشته و طی 24 ساعت گذشته 7500 نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. البته می توانیم بیماران سرپایی بیشتری داشته باشیم. چون افراد زیادی به مطب دکتر مراجعه می کنند. به طور کلی ما شاهد افزایش 23 درصدی در بخش سرپایی بودیم.

وی ادامه داد: حادثه در استان خوزستان می تواند آغازی برای سایر استانها و تهران باشد. در بیشتر استانها الگوی یادگیری نسبتاً همگن داریم و فقط زمان متفاوت است.

زالی تأکید می کند: واکسن در دو قسمت از تولیدات داخلی که همه بسترهای لازم توسط محققان انجام می شود ، در آینده نزدیک نمونه کارهای متنوعی از واکسن ها خواهیم داشت و در واقع همه بسترهای تولید واکسن را خواهیم داشت. در حال حاضر سه واکسن در مرحله بالینی و برخی دیگر در انتهای مرحله حیوانی وجود دارد. البته تولید انبوه نیاز به سرمایه گذاری و حمایت جدی دارد و واکسن های روسی در حال حاضر واکسینه می شوند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا