جامعه

پاسخ مترو به چرایی حذف چهار اعزام قطار در خط ۵

پاسخ مترو به چرایی حذف چهار اعزام قطار در خط ۵

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو علت حذف چهار محموله خط 5 مترو را تشریح کرد.

کامران آزادی در گفت وگو با آپارات نیوز، درباره علت حذف چهار حرکت قطار در مترولین 5 گفت: پس از حادثه بهمن ماه دو قطار در ایستگاه چیتگر با هم برخورد کردند که کارگروهی برای بررسی علل این حادثه تشکیل شد که عوامل و مسائل مختلفی را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های خط 5 مترو از ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که حداقل هر 10 دقیقه یک قطار بفرستد، دقیقه بود و با زیرساخت های موجود خط 5 نیز در تضاد بود. در این خط

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه به همین دلیل چهار حرکت خط 5 از مترو خارج شد، گفت: قطارهای سریع السیر مستقل بوده و به دلیل مغایرت حرکت این قطارها با زیرساخت های خط مترو تهران حذف شدند. 5 و ما آنها را حذف کردیم زیرا کمیته ایمنی خط نیز این موضوع را تایید کرد.

آزادی با بیان اینکه پس از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برای رفع مشکلات زیرساختی خط 5 باید فعلا این چهار حرکت متوقف شود، ادامه داد: علت حذف این چهار حرکت قطار افزایش ایمنی قطار و افزایش ایمنی قطار بوده است. افزایش ساعات کار این چهار حرکت باعث شد حرکت قطار زیر به تاخیر بیفتد. چون زیرساخت ها اصلا فراهم نبود، برای افزایش ضریب ایمنی، نحوه ارسال قطارها را ترمیم کردیم.

وی با بیان اینکه یک هفته قبل از انجام این کار اطلاع رسانی گسترده ای در این زمینه انجام شده است، گفت: طبق آخرین آمار سامانه نظارت و از آنجایی که قطارها یکی پس از دیگری اعزام می شوند، ازدحام در ایستگاه ها نداریم. ایستگاه های خط 5

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو گفت: برای حل این مشکل زیرساختی خط 5 با طراح این سامانه مکاتبه کرده ایم. توجه داشته باشید که این سیستم متعلق به 25 سال پیش است و توسط یک شرکت خارجی در مترو تهران طراحی شده است. و نصف شد و کمیته فنی پیگیر این موضوع است تا سازنده پاسخ کتبی به ما بدهد و در این زمینه راهکار بدهد.

آزادی در پاسخ به این سوال که آیا می توان چهار ریل قطار حذف شده را از سر گرفت یا خیر، گفت: فعلا نمی توانم به طور قطعی بگویم چرا که این موضوع به نظر نصاب و سازنده بستگی دارد. و اگر چنین است چگونه ممکن است؟اما در حال حاضر زیرساخت ها فراهم نیست و هیچ جابجایی ایمن اضافی وجود ندارد و ما موظفیم سفر ایمن را برای مسافران خود فراهم کنیم و هرگونه جابجایی غیرایمن قابل قبول نیست و انجام خواهد شد. متوقف شود.

وی در پاسخ به این سوال که مسافران خط 5 با حذف این چهار خط انتقال قطار از تراکم قطارها گلایه دارند، گفت: در خط 5 ظرفیت جابجایی 400 هزار مسافر در یک روز را داریم و این مسافران می توانند نشسته و ایستاده جابجا شوند. اما در حال حاضر 5100000 نفر در خط هستند و 300000 جای خالی داریم و جالب است که جای خالی قطارها در ساعات شلوغی دیده می شود زیرا مسافران زیادی در مسیر تهران – کرج با وجود تزریق حداکثر واکسن در جامعه و وخامت نسبی کرونا همچنان علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی و بزرگراه هستند و حتی انتظار داشتیم با تزریق واکسن و کاهش کرونا تعداد مسافرانمان افزایش یابد، اما اینطور نشد. به وقوع پیوستن.

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو افزود: در حال حاضر هر 10 دقیقه یک بار قطار داریم و حتی آمادگی داریم قطارها به صورت فوق العاده حمل شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا