جامعه

پاسخ پلیس به یک سوال کلیشه‌ای؛ رانندگی زنان بهتر است یا مردان؟

پاسخ پلیس به یک سوال کلیشه‌ای؛ رانندگی زنان بهتر است یا مردان؟

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از فعالیت 200 هزار زن در کشورمان به عنوان مربی راهنمایی و رانندگی و سفیران ترافیک خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، سردار سید تیمور حسینی امروز در همایش امدادگران ترافیکی بانوان گفت: از سال 1397 بود که اجرای طرح زنان همیار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت. از آنجایی که بانوان از پتانسیل بسیار بالایی در فرهنگ ترافیکی برخوردار هستند و از سرمایه اجتماعی خوبی در جامعه و در بین اعضای خانواده خود برخوردار هستند، بنابراین اگر خانمی به عنوان معاون فرهنگ ترافیک فعالیت کند قطعا در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح اجرا شد اما شیوع کرونا ما را از آنچه در نظر گرفته بودیم دور کرد، گفت: خوشبختانه با پایان یافتن اپیدمی سرعت خود را افزایش دادیم و حدود 200 هزار زن بانوی فرهنگ ترافیک شدند. در واقع سفیران ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در این پروژه شرکت می کنند. این افراد آموزش می بینند و یک سری قوانین و مقررات رانندگی برایشان توضیح داده می شود.

جانشین فرمانده انتظامی راهور فرجا با تاکید بر اینکه نباید انتظار نتیجه فوری از اقدامات فرهنگی داشته باشیم، گفت: زمانی که یک اقدام فرهنگی شروع می شود باید بعد از شش ماه و حتی بیشتر نتیجه آن را ببینیم. به همین دلیل معتقدیم کار فرهنگی باید درست انجام شود. امروز نتیجه بستن کمربند ایمنی را با فرهنگ در طول سالیان می بینیم.

حسینی با بیان اینکه باید از تمام توان خود برای توسعه طرح بانوان فرهنگ ترافیک استفاده کنیم، گفت: فرهنگسراها، کانون ها، سازمان ها و ادارات و… توانایی هایی هستند که باید از آنها استفاده کنیم.

رانندگی برای خانم ها بهتر است یا آقایان؟

جانشین رئیس پلیس راهور فرجا در پاسخ به این سوال که آیا زنان بهتر رانندگی می کنند یا مردان؟ گفت: واقعا نمی توان گفت کدام بهتر رانندگی می کرد. همان طور که در بین مردان تخلف وجود دارد، در بین زنان نیز چنین است، اما به طور کلی می توان گفت که زنان در رانندگی; آنها دقت و انضباط بیشتری دارند و به دلیل این نظم بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می کنند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ سیروس حسن زاده معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پلیس راهور در سال آینده تعداد مربیان زن راهنمایی و رانندگی از 200 هزار نفر به دو برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا