دانش و سلامت

پرداخت بیش از ۲ میلیارد به بیماران خاص و صعب‌العلاج در لرستان

پرداخت بیش از ۲ میلیارد به بیماران خاص و صعب‌العلاج در لرستان

آپارات نیوز/لرستان سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان از پرداخت بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به بیماران خاص و صعب العلاج استان در دو ماه گذشته خبر داد.

محسن اسدبیگی نهم آذرماه در جلسه مشورتی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در دو ماه گذشته یک مبلغ 2 میلیارد و 148 میلیون و 307 هزار تومان هزینه شد این بیماران در استان پرداخت شدند.

وی ادامه داد: تا پایان وقت اداری 7 آذرماه 20 هزار و 64 نفر در کشور از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج درخواست حمایت کردند که از این تعداد تقریباً 5961 نفر در لرستان ثبت نام کردند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه پنج جلسه کمیته استانی و دو جلسه کارگروه استانی برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از 100 پرونده به مبلغ 910 میلیون تومان به تصویب کمیته و کارگروه استانی رسیده است. گروه صندوق جدید بیماران خاص و صعب العلاج.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای رفع مشکلات این بیماران تشکیل شد، گفت: در استان با همکاری این اداره کل، دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. و تامین اجتماعی سعی در حمایت از این صندوق و کمک به بیماران دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، همودیالیز، موکوپلی ساکارید، بال پروانه، SMA نوع 1، SMA نوع 2، SMA نوع 3، فیبروز کیستیک، اوتیسم، سرطان، عروق قلبی-سکته مغزی، سکته قلبی عروقی – هماتوپیتیک پیوند سلول، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده، پیوند ریه و بیماری‌های مزمن روانی می‌توانند از حمایت بسته خدماتی برای دریافت هزینه بهره‌مند شوند، گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند به یکی از مراکز درمانی مراجعه کنند. دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان جهت تشکیل پرونده جهت دریافت هزینه درمان با ارائه گواهی پزشک، کپی کارت ملی، مدارک مثبته مربوط به بیماری، اصل فاکتور یا فاکتور هزینه، شماره شبا رئیس از خانواده

اسدبیگی با اشاره به اینکه یک هزار و 698 بیمار خاص در استان تحت پوشش هستند، گفت: 142 نفر تالاسمی، 405 نفر همودیالیز، 220 نفر پیوندی و 915 نفر مبتلا به ام اس تحت پوشش هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا