دانش و سلامت

پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد/ کرونا هیچگاه تمام نمی‌شود

پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد/ کرونا هیچگاه تمام نمی‌شود

دبیر کمیته علمی ملی Covid 19 ، با اشاره به اینکه تاج هرگز کامل نخواهد شد ، روند درمان تاج مثبت در مورد حذف درمان با پلاسما را اعلام می کند.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر عاطفه عابدینی وی در مورد نقش پلاسما درمانی در درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا گفت: در نسخه دهم پروتکل های درمان کرونا که در ماه ژوئن منتشر شد ، ما مسئله پلاسما درمانی را از پروتکل حذف کردیم. دلیل این امر البته کاهش پذیرش عروق ویروس کرونا در اهدای پلاسما نبوده است ، اما این روش در همه جای دنیا زیر سوال رفته است و نشان داده است که نقش مهمی در کاهش مرگ و میر نداشته است.

وی افزود: بنابراین این روش دیگر زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد ، زیرا عوارض جانبی آن گاهی بیشتر از فواید آن بود. به همین دلیل ، از راهنمای ملی درمان کرونا خارج شده است. البته این کار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز انجام می شود.

دبیر کمیته ملی علوم کووید 19 با تأکید بر اینکه هرگز نمی توانیم بگوییم کار با تاج کاملاً تمام شده است ، گفت: “درست مثل این که نمی توانیم در مورد آنفولانزا اینگونه صحبت کنیم. هنگامی که امکان کاهش و موفقیت در عوارض بیماری وجود دارد ، هم واکسیناسیون کامل است و هم پروتکل ها ترجیح داده می شوند تا زمانی که تعداد معقولی از افراد واکسینه نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل در مبارزه با ویروس انتقال در هوا است که در محیطهای بسته ، تحت فشار و نقاب ایجاد می شود و با مشاهده آن می توان بیماری را کنترل کرد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا