استانها

پلمپ ۲۵ مرکز اقامتی به دلیل ارتکاب تخلفات در کرمانشاه/گردشگران در صورت تکمیل ظرفیت به شهرهای مکمل هدایت می‌شوند

پلمپ ۲۵ مرکز اقامتی به دلیل ارتکاب تخلفات در کرمانشاه/گردشگران در صورت تکمیل ظرفیت به شهرهای مکمل هدایت می‌شوند

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار آپارات نیوز کرمانشاه، اظهار کرد: امسال ستاد خدمات سفر با ۱۲۰ گشت به نظارت بر عملکرد مراکز اقامتی می‌پردازد؛ در این راستا تخلفاتی که طی چند روز گذشته مشاهده شده عمدتاً مربوط به عدم درج قیمت‌های مصوب شده‌ای بود که از پیش از این زمان اعلام شده است.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه مصادف با آغاز نظارت‌ها لغایت پنجشنبه دوم فروردین ماه، ۲ هزار و ۵۴۰ بازدید، ۹ هزار و ۴۳۵ بازرسی، ۳۷۰ تذکر، ۱۱۳ اخطار، ۲۵ مورد پلمپ، ۱۴۵ اخطار کتبی و ۷۰ مورد تعهد انجام شده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تصویب قوانین نظارتی از سه ماه گذشته انجام شده و برخورد با افراد متخلف بدون اغماض انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها کمترین میزان فوتی را در خصوص گردشگران داشته و بالاترین آمار فوتی‌های کشور مربوط به پیک‌نیکی‌هایی بوده که گاز آن را روشن نگه داشته و در نهایت دچار گاز گرفتگی شده‌اند، بنابراین لازم است که گردشگران نسبت به دقت به این موضوع اهتمام ورزند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امکان تکمیل ظرفیت اقامتی در شهر کرمانشاه وجود دارد، طبق روالی که ستاد مرکزی امسال ابلاغ کرده شهری‌هایی به عنوان شهرهای مکمل سفر اعلام شده‌ و بر این اساس در صورت تکمیل ظرفیت، مسافران در آن شهرها اسکان داده می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهر کرمانشاه محور اورامانات و قصرشیرین به عنوان شهر مکمل اعلام شده‌اند، یعنی اگر ظرفیت تکمیل شود ما مسافران و گردشگران را به سمت این محورها هدایت خواهیم کرد.

امیری بیان کرد: برای شهرستان پاوه، روانسر و جوانرود و برای شهرهای صحنه، کنگاور و هرسین، شهرستان سنقر به عنوان شهر مکمل اعلام شده است.

وی در پایان گفت: با تعاملی که با ستاد امر به معروف و بسیج صورت گرفته، تیم امر به معروف در مراکز تاریخی به خصوص بیستون و طاق بستان حضور دارند و مقوله عفاف و حجاب را در چارچوب احترام به گردشگران یادآوری می‌کنند که بازخورد خوبی نیز داشته است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا