دانش و سلامت

پیرترین پزشک جهان که هنوز طبابت می‌کند!

پیرترین پزشک جهان که هنوز طبابت می‌کند!

هوارد تاکر که اکنون 100 سال دارد، هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به بیماران خدمات می دهد. حتی ابتلا به کووید-19 در مدت کوتاهی پس از تولد 100 سالگی او را از کار منع نکرد!

به گزارش آپارات نیوز، فاراد او نوشت: «در 26 فوریه، هاوارد تاکر (ایالات متحده، متولد 10 ژوئیه 1922) با سن 99 سال و 231 روز به عنوان مسن ترین پزشک شاغل در جهان معرفی شد. هوارد که اکنون 100 سال دارد، هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به بیماران خدمات می دهد. حتی مدت کوتاهی پس از صدمین سالگرد ابتلا به کووید-19 او را از کار کردن باز نداشت.

درباره هاوارد تاکر

داستان هاوارد در کلیولند، اوهایو، ایالات متحده آمریکا آغاز می شود. او در سال 1922 به دنیا آمد و با پدر و مادر و یک برادرش زندگی می کرد. دوران کودکی او مصادف با رکود بزرگ سال 1929 بود. هاوارد می گوید: “والدینم سعی کردند تا آنجا که ممکن است از من و برادرم محافظت کنند و برای تامین زندگی ما فداکاری های زیادی کردند.”

والدینش او و برادرش را تشویق کردند که به دنبال علایقشان بروند و هوارد به موسیقی علاقه مند شد. ویولن می‌نوازد و تصور می‌کند اگر دکتر نمی‌شد موسیقی را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کرد. با این حال، در دوران دبیرستان، هاوارد تصمیم گرفت که می‌خواهد پزشکی را به عنوان شغلی دنبال کند و برای تحصیلات کارشناسی خود در دانشگاه ایالتی اوهایو شرکت کرد.

هاوارد پس از تحصیل، در طول جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی ایالات متحده نام نویسی کرد و بعداً به عنوان رئیس بخش اعصاب در ناوگان اقیانوس اطلس در طول جنگ کره در دهه 1950 خدمت کرد.

زندگی خانوادگی

هاوارد در ادامه مدرس عصب شناسی در انستیتو نورولوژی نیویورک/مرکز پزشکی کلمبیا شد. در آن زمان او استادیار دانشگاهی در کلیولند بود و هر هفته بین این دو شهر رفت و آمد داشت.

با این حال، دوران هاوارد در انستیتوی عصبی نیویورک فقط به حرفه او کمک نکرد. او در عوض همسرش را در آنجا ملاقات کرد. آنها در سال 1957 در وایت پلینز، نیویورک ازدواج کردند. اندکی پس از ازدواج، هاوارد و همسرش سو به کلیولند نقل مکان کردند و صاحب چهار فرزند شدند.

نکات برجسته شغلی

هاوارد در طول زندگی حرفه ای خود روی بسیاری از موارد و تشخیص های نادر کار کرده است. از جمله پرونده “زیبای خفته” در سال 1960. دو بیمار جوان ماه ها در کما بودند. حدود 20 پزشک نتوانستند علت این بیماری را تشخیص دهند تا اینکه این پرونده پزشکی به هاوارد تحویل داده شد. او و همکارانش بیماران را معاینه کردند و مسمومیت با باربیتورات را تشخیص دادند.

کار در دوران COVID-19

فداکاری هاوارد به بیمارانش اخیراً در طول همه گیری ویروس کرونا ثابت شده است. اگرچه هاوارد به دلیل سنش از نظر فنی در رده “بالاترین خطر” قرار داشت، اما در بدترین شرایط شیوع سال 2020 به کار خود ادامه داد. او می گوید: «به عنوان یک پزشک، مسئولیت مراقبت از بیمارانم را بر عهده دارم.

پیرترین پزشک جهان شوید

پس از 75 سال زندگی حرفه ای، بسیاری تعجب می کنند که چرا هاوارد به کار خود ادامه می دهد. با این حال، او مصمم است تا زمانی که بتواند بیماران خود را درمان کند. هاوارد که همیشه خودش را به چالش می‌کشید و همیشه ذهنش را فعال نگه می‌داشت، در سال 1989 در 67 سالگی امتحان وکالت اوهایو را گذراند – احتمالاً مسن‌ترین فردی است که تا به حال در ایالات متحده موفق شده است.

او به دلیل تحصیلات حقوقی در حال حاضر در امور پزشکی-حقوقی فعالیت می کند و در موارد مختلف به مراجعین خود مشاوره می دهد. هاوارد پس از خواندن در مورد آرایشگری که به عنوان قدیمی ترین آرایشگر جهان شناخته می شد، تصمیم گرفت برای پیرترین پزشک شاغل در کتاب رکوردهای گینس ثبت نام کند. او با کمک نوه اش آستین درخواستی رسمی به مرکز ثبت رکوردهای جهانی گینس ارسال کرد.

وقتی این رکورد تأیید شد، خانواده و دوستان او خوشحال شدند.

بازنشستگی

وقتی از هاوارد پرسیده شد که آیا به بازنشستگی فکر می کند، پاسخ داد: “من معتقدم بازنشستگی دشمن طول عمر است. اگر کاری را که انجام می دهید دوست دارید و هنوز هم می توانید انجام دهید، چرا می خواهید بازنشسته شوید؟ هاوارد با چندین دهه تجربه، دانش زیادی دارد که بسیاری از پزشکان فقط می توانند رویای آن را داشته باشند.

مغز و اعصاب در طول زندگی حرفه ای او تکامل یافته و پیشرفت کرده است و فناوری به طرز چشمگیری روش کار متخصصان پزشکی را تغییر داده است. با این حال، هاوارد همیشه می‌آموزد: «من شخصاً سعی می‌کنم به فناوری تسلط داشته باشم و از آن استفاده کنم تا به روز بمانم. من اجازه نخواهم داد تغییرات در فناوری توانایی من برای مراقبت از بیماران یا آموزش دستیاران پزشکی را مختل کند.»

کاری که هوارد الان انجام می دهد

پس از سال ها تمرین، هاوارد اکنون دستیاران پزشکی را در St. مرکز پزشکی خیریه وینسنت در کلیولند. وقتی هاوارد کار نمی کند، از گذراندن وقت با همسر 65 ساله، چهار فرزند و ده نوه اش لذت می برد. همسرش سو که اکنون 89 ساله است، هنوز به عنوان روانکاو کار می کند. هاوارد در حال حاضر مشغول فیلمبرداری مستندی از زندگی خود به نام “بعدش چیست؟” کارگردانی آن را نوه او آستین و تیلور تاگلیانتی بر عهده دارند.

هوارد اخیراً صدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت – خوشبختانه تولد او آخر هفته بود، بنابراین او نیازی به مرخصی نداشت: “خانواده برای من جشن گرفتند و گذراندن وقت با دوستان و گذراندن وقت با خانواده عالی بود.”

رازهای طول عمر هاوارد

چگونه تا 100 سالگی زندگی می کنید در حالی که هنوز تمام وقت کار می کنید؟ هوارد نظر خاصی در مورد چگونگی دستیابی به چنین موفقیتی ندارد. اول اینکه ژنتیکی است. ثانیاً، او معتقد است که مهربانی و رفتار محترمانه با همه نیز بسیار مهم است و «از هیچ قوم، گرایش مذهبی و نژادی نفرت ندارد». در نهایت، هاوارد از همسر و چهار فرزندش به عنوان منبع اصلی شادی خود یاد می کند، اما همچنین معتقد است که کار او رضایت و احساس هدف را برای او به ارمغان می آورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا