جامعه

پیشنهادات عملی برای کاهش بحران کرونا فردا به رئیس مجلس ارائه می‌شود

پیشنهادات عملی برای کاهش بحران کرونا فردا به رئیس مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی چندین پیشنهاد در جلسه فوق العاده این کمیسیون برای کاهش بحران کرونا خبر داد و گفت که خلاصه کمیسیون بهداشت درباره بحران کرونا ، فردا در گزارشی به رئیس مجلس ارائه می شود.

زهرا شیخی در گفت وگو با آپارات نیوز ، اظهار داشت: به دنبال دستور رئیس مجلس ، کمیسیون بهداشت بعد از ظهر امروز به مدت سه ساعت و نیم جلسه فوق العاده ای را برای بررسی راه حل های فعلی مدیریت بحران کرونا و پیک پنجم تشکیل می دهد. با حضور مقامات بهداشتی ، روسای دانشگاه بررسی شد. “گفت وزارت کشور ، سپاه ، ارتش ، ناجا و واجا.

وی افزود: در این جلسه مشکلات ، کاستی ها و شکایاتی مطرح شد که محدودیت های جدی در زمینه تهیه تخت بیمارستان وجود دارد و در این شرایط پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود. همچنین کمبود نیروی انسانی و بودجه وجود داشت و علاوه بر تأمین نیروی انسانی و تخصیص بودجه لازم ، دارو و تجهیزات کافی نیز باید ذخیره می شد.

شیخی ادامه می دهد: شکایت دیگر بحث خستگی پرستاران است. این که زنجیره انتقال کرونا باید به هر طریقی قطع شود ، آنها پیشنهادات مختلفی نیز ارائه کردند که مهمترین آنها می تواند بسته شدن کشور به مدت دو هفته باشد. پیشنهادات دیگری در مورد ممنوعیت تردد ، ممنوعیت فعالیت سایر گروههای کاری به عنوان گروه یک در شهرهای قرمز و بسته و محدودیت فعالیتها و فعالیتهای فرهنگی ورزشی با هرگونه گردهمایی و تقویت طرح شهید سلیمانی ارائه شد.

به گفته وی ، پیشنهاداتی برای ارائه بسته های حمایتی از اصناف و نیاز به ارائه واکسن به میزان 120 میلیون دوز ارائه شد و تصمیم سیاسی ، ملی و مردمی باید جمع آوری شود و همه چیز باید هماهنگ شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت مجلس درباره پیشنهاد تعطیلی کشور به مدت دو هفته گفت: مقر مقابله با کرونا قانونی است ، کارگروهی در پارلمان تشکیل شده است که دست به دست هم داده و پیشنهادات را بررسی می کند.

وی در پایان گفت: فردا کمیسیون بهداشت و درمان مجبور شد این پیشنهادات را جمع بندی کرده و گزارش خود را در مورد چگونگی کاهش بحران کرونا به سخنران ارائه دهد تا تکمیل این پیشنهادات به جلسه فردا موکول شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا