دانش و سلامت

پیشگیری از سرطان روده با یک داروی روان‌پزشکی

پیشگیری از سرطان روده با یک داروی روان‌پزشکی

به گزارش شفاف ، این متخصصان معتقدند که داروی لیتیوم می تواند به سلامت سلول های بنیادی در دستگاه گوارش کمک کرده و در برابر اثرات سو effects جهش های سلولی که باعث سرطان می شوند مقاومت کند.

این یافته منجر به شروع یک آزمایش بالینی جدید برای لیتیوم ، یک داروی رایج که برای درمان انواع بیماری های روانی استفاده می شود ، می شود و احتمالاً لیتیوم از رشد سرطان روده جلوگیری می کند.

این آزمایش افرادی را که ژن “پلی فوز آدنوماتوز خانوادگی” (FAP) دارند مطالعه می کند.

FEP یک اختلال ژنتیکی نسبتاً غیر معمول است که از هر 7 تا 22 نفر یک نفر را درگیر می کند. این وضعیت تقریباً همیشه منجر به سرطان روده می شود مگر اینکه کل روده بزرگ با جراحی برداشته شود.

تصور می شود که بیشتر موارد سرطان روده در اثر جهش ژنتیکی به نام EPC ایجاد می شود.

نشان داده شده است که سلول های بنیادی روده ای با جهش های EPC نسبت به نمونه های سالم خود برتر هستند و آنها را از بین می برند.

به گفته متخصصان ، این روند منجر به رشد نامشخص سلولهای جهش یافته و تشکیل توده های سرطانی می شود. بیماران مبتلا به FEP دارای جهش ژنتیکی EPC هستند و صدها پلیکان و توده غیر سرطانی را در روده تولید می کنند.

پروفسور لوئیس ورمیلن ، نویسنده اصلی مقاله منتشر شده در مجله Nature می گوید: “ما مرحله اول رشد توده های سرطانی در روده را شناسایی کرده ایم.”

“ما کشف کردیم که پس از جهش در ژن مهمی که سلولهای بنیادی روده را تنظیم می کند ، این سلول ها به سلولهای فریبنده تبدیل می شوند که سلولهای طبیعی محیط را به طور فعال سرکوب می کنند.” این مفهوم کاملاً جدید است زیرا همیشه تصور می شده سلولهای جهش یافته ای که می توانند سرطانی شوند سریعتر رشد می کنند یا در برابر مرگ سلولی مقاومت بیشتری دارند. اما تحقیقات ما نشان می دهد سلولهایی که در آستانه بدخیمی هستند می توانند سلولهای بنیادی اطراف خود را به طور فعال سرکوب و برتری دهند. این همان چیزی است که ما از آن به عنوان رقابت برتر یاد می کنیم.

دکتر گفت: “یافته های پروفسور ورمیلن و تیم وی یک نقطه عطف مهم در درک ما از سرطان روده است.” هلن ریپن ، مدیر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ، گفت. ما از دیدن نتایج این آزمایش بالینی و پیامدهای آینده آن برای افراد مبتلا به سرطان ارثی بسیار هیجان زده هستیم.

به گزارش ایندیپندنت ، سرطان روده چهارمین نوع شایع سرطان در انگلیس است که هر ساله بیش از 48000 نفر مبتلا به سرطان روده می شوند.

علائم سرطان روده نیز شامل تغییر در عادات روده ، درد شکم و خون در مدفوع است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا