دانش و سلامت

پیگیری الکترونیکی شدن خدمات و پزشک خانواده؛ اولویت بیمه سلامت

پیگیری الکترونیکی شدن خدمات و پزشک خانواده؛ اولویت بیمه سلامت

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیگیری خدمات الکترونیک و پزشکان عمومی در اولویت بیمه سلامت است.

به گزارش آپارات نیوز، رضا سعیدی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با پوشش 42 میلیون نفری یکی از بزرگترین شرکت های بیمه است، گفت: سازمان بیمه سلامت متشکل از صندوق های بیمه ای مختلف است که افراد زیادی از جمله نیازمندان را نیز تحت پوشش قرار می دهد. افتخارات «تمدن بشری شکل‌گیری بیمه‌ای است که می‌تواند در شرایط خاص از افزایش آسیب به افراد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره نقش سیاستگذاری، برنامه ریزی و تعیین اهداف راهبردی بلندمدت را ایفا می کند، افزود: باید نقشه راه مناسب تهیه و هدف گذاری شود. به طوری که با منابع محدود باید نقشه راه را به گونه ای تطبیق داد که نیازهای نامحدود حوزه سلامت حداکثر برآورده شود. بنابراین باید اولویت ها به درستی مشخص شود و اجرای برنامه ها به دقت رصد و برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: پرونده الکترونیک سلامت یکی از برنامه هایی است که در سیستم های پیشرفته سلامت دنیا اجرا می شود، این روش می تواند به جلوگیری از هدر رفت منابع کمک کند. البته یکی از اولویت های ما پرونده الکترونیک سلامت و پزشک عمومی است که باید در این زمینه افزایش یابد و از تیم فنی قوی و مشوق های لازم استفاده شود. البته هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و فقط پزشک خانواده روستایی در شهرهای کوچک به طور ناقص اجرا شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از متولیان نظام ارجاع بیمه هستند که باید به سمت دریافت خدمات سلسله مراتبی و پلکانی حرکت کنند؛ کنترل تقاضای القایی نیز یکی از سلامت است. برنامه های بیمه ای در این زمینه باید کارساز باشد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، سعیدی گفت: تجمیع صندوق ها نیز معضل مزمنی است که تصمیم گیران تاثیرگذار کشور باید وارد آن شده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا