جامعه

چالش‌های عشق در سنین نوجوانی

چالش‌های عشق در سنین نوجوانی

یک روانشناس معتقد است که عشق در نوجوانی یک روند رشد است و نباید آن را مشکلی تلقی کرد ، اما این احساس غالباً در دوره بلوغ بروز می کند و بنابراین نمی توان مانع این شد که در نوجوانی عاشق شوید ، اما این قابل تعدیل است.

دکتر مژه ها خواهیم کرد توسط صحبت با آپارات نیوز ، وی در آستانه روز نوجوانان با بیان اینکه تمایل به جنس مخالف و عشق به دلیل تغییر در بلوغ در نوجوانی امری طبیعی است ، ادامه داد: و تصمیمات ناقص تری دارد و عملکردهای ضعیف تری دارد ، بنابراین در آن بسیار آسان و گاهی تکان دهنده است. عشق می تواند درگیر شود.

وی معتقد است که احساس عشق و رابطه با جنس دیگر ، تأثیرگذاری و بازخورد از سوی جنس دیگر در شکل گیری خودپنداره نوجوان که در هسته اصلی هویت او است ، م effectiveثر است و این روابط به هویت فرد نیز کمک می کند. به دست آوردن نوجوان.

نقیل افزود: برخی از روانشناسان مانند اریكسون معتقدند كه این احساسات به روابط نوجوان با بزرگسالان كمك می كند و بخشی از خودشناسی و خودآگاهی نوجوان است. در اکثر نوجوانان ، این مراحل نیز بدون مشکل سپری می شوند ، اما اگر والدین نتوانند درک و پشتیبانی مستقیم از احساسات نوجوان داشته باشند ، می تواند منجر به رفتارهای تکانشی مانند فرار از خانه و غیره شود. توسط نوجوانان

عشق به نوجوانان را انکار نکنید

این روانشناس در ادامه با بیان اینکه پذیرش والدین به نوجوان کمک می کند تا احساسات خود را به والدین ابراز کند و آگاهانه این مسیر را طی کند ، ادامه داد: جلوگیری از این احساسات در نوجوانان باعث می شود که آنها به روشی غیرمنطقی و غیر منطقی نیاز داشته باشند. عشق فراهم شده ، بنابراین بهتر است. ” والدین باید این مسئله را از راه دور کنترل کنند زیرا انکار این احساس به عنوان یک مانع تلقی می شود و نوجوان را آزار می دهد.

وی گفت: نوجوانان معمولاً در سنین 12 تا 15 سالگی و همزمان با بلوغ عاشقانه می شوند. ثابت شد

به گفته راوی ، بهتر است والدین عشق نوجوان را بپذیرند و او را در مورد احتمال شکست در این عشق آگاه کنند و همچنین به نوجوان این فرصت را بدهند که در عشق برای رسیدن به روابط آینده شکست بخورد ، زیرا نوجوانان عشق در سنین بالاتر معمولاً غیر منطقی است. آنها ظاهر می شوند و ناپدید می شوند.

عشق نوجوان لزوماً به ازدواج ختم نمی شود

وی ادامه می دهد: ‘والدین باید توجه داشته باشند که عشق نوجوان به ازدواج منجر نمی شود. اگر نوجوان آنها سپس عاشق شد ، باید مانند یک دوست با او رفتار کنند تا نوجوان بتواند درباره احساساتش با آنها صحبت کند. ‘ از طرف دیگر ، والدین نباید تصور كنند كه نوجوانان در چنین زمینه هایی اطلاعاتی ندارند ، اما به دلیل پیشرفت فن آوری ، نوجوانان به آگاهی لازم رسیده اند ، بنابراین بهتر است والدین به عنوان منبع معتبر در كنار آنها باشند و اطلاعات لازم را به خود نوجوانان ارائه دهند.

اهمیت حمایت والدین در شکست عاطفی در بزرگسالان

این روانشناس معتقد است که والدین باید بر شخصی که نوجوان انتخاب کرده و به او اعتماد دارند نظارت کنند. می شود. اهمیت کمک والدین به نوجوان در این مسیر نیز پس از شکست عاطفی نوجوان احساس می شود ، زیرا بعضی از نوجوانان پس از شکست عاطفی و عدم حمایت والدین ، ​​گاهی دچار مشکلاتی مانند افت تحصیلی ، اعتیاد و … می شوند.

عشق نباید مانع اهداف آینده نوجوانان شود

ناقل در پایان به نوجوانان توصیه هایی کرد و گفت: نوجوانان باید آمادگی پذیرش شکست در عشق را داشته و آن را مرحله رشد بدانند ، زیرا می دانند معیارهای عشق به آنها در سنین بالا است. تغییر دهید تا دیگر مجبور نباشند زندگی کنند. برای تعیین آینده خود ، آنها همچنین باید به گونه ای مدیریت کنند که به اهداف ، تحصیلات و آینده آنها آسیب نرسد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا