دانش و سلامت

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا باید از نخ استفاده کنم؟

بیماری دندانپزشکی معمولاً به دلیل پلاک هایی که روی دندان ها و لثه ها جمع می شوند (پلاک های زرد بی رنگ که روی دندان ها ایجاد می شود) ایجاد می شود. پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف در دهان ما وجود دارد.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و یک برس مانند گودزیلا آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و به طور موثر بازسازی کنند ، بنابراین مرتباً آنها را تمیز کنید. اما برس در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری های دندانی شود و برای این کار باید نخ دندان استفاده شود.

اگر پلاک برای مدت کافی روی دندان بماند ، بزاق آن را به یک ماده جامد به نام حسابگر تبدیل می کند ، که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا باید از نخ استفاده کنم؟

چرا خونریزی لثه با ارزش است؟

درست همانطور که پزشک با دیدن پزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک شما با کلیک کردن و بررسی خونریزی لثه از سالم بودن لثه شما اطمینان می دهد. همچنین نمرات بالاتر ممکن است به از بین رفتن دندانها ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان منجر شود.

نیاز به نخ بستگی به وضعیت فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا کاشت دندان ، نخ نخ قابل استفاده نیست و باید با برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com

2121

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا