عمومیکسب و کار برتر

چرا کرکره برقی صدا میده؟

طیف وسیعی از مراجعه کنندگان به شرکت ، از دلایل صدا دادن کرکره برقی خود و می‌پرسند؛ اگر کرکره برقی شما هم صدای اضافی آزار دهنده تولید می‌کند بدانید که تنها نیستید و کارشناسان ما می‌توانند مشاوره رایگان دهند، تنها کافیست با دفتر حفاظتی کیمیا تماس بگیرید.دلایل صدا دادن کرکره برقی زیادی وجود دارد که حین باز یا بسته کردن کرکره برقی خود به آنها پی می‌برید. این اتفاق بیشتر در کرکره‌های بزرگ می‌افتد، چراکه آنها نیاز به نگهداری بیشتری دارند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی دلایل صدا دادن کرکره برقی و بپردازیم!

بابا در |‌ 10 تولیدکننده برتر کرکره برقی | تولید، نصب و خرید کرکره ضد سرقت

صدای موتور کرکره برقی

قطعات موتور برای کارکرد صحیح نیاز به دارند. هنگامی که چرخ دنده‌ها، چرخ‌ها و سایر قطعات متحرک فلزی به خوبی روغن کاری نشده باشند، احتمال ایجاد صدای اضافی در آنها بالاتر می‌رود. روغن کاری نه تنها جلوی این صدا را می‌گیرد، بلکه باعث می‌شود موتور طول عمر بیشتری داشته باشد. کرکره برقی موتوری نیز زمانی که قطعات آنها شل می‌شود یا در محل مناسب خود نیستند پر سر و صدا می‌شوند.

صدای تیغه ها و ریل کرکره برقی

به خاطر داشته باشید به دلیل اینکه کرکره‌های برقی از تیغه‌های فلزی ایجاد شده‌اند، بخشی از صدای تولیدی می‌تواند به دلیل لغزش دو تیغه فلزی روی هم باشد. حتی هم از جنس فلز می‌باشد که کشیده شدن تیغه‌ها بر روی آن می‌تواند موجب ایجاد سر و صدا شود.

کرکره برقی قدیمی

یکی دیگر از دلایل صدا دادن کرکره برقی در اصفهان ، قدیمی و فرسوده بودن آن است. کرکره‌های قدیمی‌تر ممکن است مشکلات بیشتری داشته باشند، زیرا با گذشت زمان، تیغه‌ها کشیده می‌شوند و باعث می‌شوند که در هنگام باز و بسته شدن درب صدای زیادی تولید کنند. از فرم افتادن تیغه‌ها به نوبه خود بار اضافی را روی موتور و ریل وارد می‌کند و صدای تولیدی را تشدید می‌کند.

گرما

باور کنید یا نه، گرما می‌تواند یکی از دلایل صدا دادن کرکره برقی باشد، در مناطقی که هوای بسیار گرمی دارند، تابش مستقیم نور خورشید و گرمای اطراف سبب انبساط کرکره برقی شده و در نهایت آنرا از شرایط ایده آلش خارج می‌کند، در نتیجه این اتفاق صدای تولیدی از کرکره برقی تشدید می‌شود.

کشش فنر نامتعادل

کرکره برقی که کشش خیلی زیاد یا کم دارد، از تعادل خارج می‌شود. در این صورت ممکن است موتور تحت بار قابل توجهی کار کند که باعث ایجاد صدا از ریل ها و موتور می‌شود. کرکره شما نه تنها پر سر و صدا خواهد شد، بلکه ممکن است کار با آن خطرناک باشد.

برطرف کردن برخی از دلایل صدا دادن کرکره برقی

حال که با انواع دلایل صدا دادن کرکره برقی آشنا شدیم، می‌توانیم راه حل‌های پیشنهادیمان را در اختیارتان بگذاریم.

جایگزین کردن پلاستیک سر تیغه ها

تمامی کرکره برقی‌ها از جمله کرکره برقی‌های متین هوشمند از محافظی پلاستیکی استفاده می‌کنند که در سر تیغه‌ها نصب می‌شود تا هنگامی که در ریل‌ها قرار می‌گیرند، کارکرد نرمی داشته باشند؛ بررسی کنید در صورتی که این پلاستیک‌ها خرده شده اند آنها را تعویض کنید، یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بررسی ریل ها

حتی کوچکترین آسیب یا فرو رفتگی در ریل پارکینگ شما می‌تواند، موجب عدم کارکرد صحیح کرکره شما شود؛ با بررسی سلامت ریل‌های خود می‌توانید یکی از دلایل صدا دادن کرکره برقی احتمالی را برطرف کنید.

روغن کاری ریل ها

بعضی اوقات ریل‌ها نیاز به روغن کاری دارند، می‌توانید با روغن کاری آنها از ساییدگی تیغه روی آنها جلوگیری کنید، دقت کنید که شاید اینکار مناسب ریل شما نباشد، سعی کنید از تکنیسین ها ما برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات لازم راهنمایی بگیرید. اگر شما نیز در دوراهی خرید کرکره برقی نو یا دست دوم هستید، می‌توانید مقاله را مطالعه کنید.

جایگزینی تیغه های آسیب دیده

حتی ضربه‌ایی کوچک و فرورفتگی در تیغه‌های کرکره شما می‌تواند از دلایل صدا دادن کرکره برقی شما باشد، در اینصورت نیاز به سرویس کرکره برقی دارید تا تیغه‌های آسیب دیده با تیغه‌ های سالم جایگزین شوند تا کرکره شما جانی تازه بگیرد.

روغن کاری موتور کرکره برقی

برای رفع این مشکل، روانکاری موتور با روغن یک راه حل بسیار مناسبی می‌باشد. با این حال، تشخیص اینکه آیا کرکره شما به دلیل کمبود روغن یا به طور کلی مشکل دیگری پر سر و صدا است، می‌تواند دشوار باشد. بهترین اقدامی که شما بهتر است انجام دهید، این است که با یک تخصص تماس بگیرید که بتواند کرکره شما را بررسی کند و مشکل را شناسایی کند.

خردگی کرکره

در صورتی که کرکره شما خرده شده باشد، به جز استفاده از سرویس کرکره برقی راهی پیش رو ندارید چراکه این مورد از جمله دلایل صدا دادن کرکره برقی است که راهکاری بجز تعویض تیغه‌ها ندارد. نگهداری و سرویس دهی منظم کرکره شما بهترین راه برای اطمینان از حفظ خردگی در بالای آن است.

هرگونه صدای اضافی که از کرکره شما می‌آید، دلیل محکمی بر نیاز به سرویس داشتن آن است، دلایل زیادی مانند گرما، کمبود روغن، ضربه خوردن و غیره می‌تواند موجب بروز اختلال در کرکره برقی شما شود؛ بهترین روشی که متین هوشمند برای مواجهه با دلایل صدا دادن کرکره برقی استفاده از تکنیسین‌های خبره ما می‌باشد

مشتریان زیادی که برای محل کار، خانه یا سازمان خود از کرکره برقی استفاده کردهاند، از صدای کرکره برقی خود شاکی هستند، آما چه دلیلی باعث افزایش نویز کرکره های الکترونیکی می­شود؟

روغن کاری کرکره برقی

قطعات موتور برای کارکرد صحیح به روغن کاری نیاز دارند. وقتی چرخ دنده ­ها، چرخ ­ها و سایر قطعات فلزی متحرک به خوبی روغن کاری نشوند، تمایل دارند سر و صدا شوند. روغن کاری نه تنها باعث ترمیم صدا می ­شود بلکه باعث کارایی موثرتر موتور نیز خواهد شد. همچنین کرکره ­ برقی هنگام شل بودن قطعات، در در محل خود یا خوردگی آنها، سر و صدا می­کنند.

روغن کاری کرکره برقی یکی از اقدامات مهم نگهداری است که به کاهش سر و صدا و افزایش طول عمر قطعات کمک می‌کند. برای انجام این کار:

  1. انتخاب روغن مناسب: از روغن یا اسپری مخصوص برای قطعات متحرک استفاده کنید. روغن‌های سیلیکونی یا روغن‌های مخصوص گیربکس مناسب هستند.
  2. روغن‌کاری قطعات متحرک: روغن را به قطعات متحرک مانند چرخ‌دنده‌ها، ریل‌ها و بلبرینگ‌ها اعمال کنید.
  3. پاکسازی قبل از روغن‌کاری: قبل از اعمال روغن، اطمینان حاصل کنید که قطعات تمیز و عاری از گرد و غبار و زنگ‌زدگی هستند.
  4. تکرار به صورت دوره‌ای: این فرآیند را به طور منظم انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کرکره برقی به طور موثر کار می‌کند و عمر طولانی دارد.

کاهش صدای کرکره برقی

علت صدای کرکره برقی

به خاطر داشته باشید که معمولاً از قطعات فولادی ساخته می شوند که با باز شدن درب روی هم می غلتند. این باعث ایجاد سر و صدای زیادی به جهت غلتیدن فلزها روی هم میشود. همچنین صدای کرکره برقی میتواند ناشی از لرزش فلز در برابر قسمت های دیگر کرکره یا ریل های شل شده باشد.

کرکره های برقی قدیمی، میتوانند مشکلات بیشتری را به وجود آورند، زیرا با گذشت زمان، حلقه ها کشیده میشوند و در اثر بالا آمدن درب، پیچ میخورد. این به نوبه خود باعث بار اضافی بر روی موتور می شود و باعث تشدید صدا میگردد.

دربهای بزرگتر با حرارت مستقیم منبسط شده و باعث اتصال و اصطکاک اضافی هنگام کار درب می شوند و این اغلب صدای بلندی را هنگام باز شدن درب باعث میشود. این مهم است که کرکره برقی نقشی اساسی در تنظیم امنیت ساختمان شما دارد. اگر کرکره شما آسیب ببیند، این امر می تواند محل زندگی شما را آسیب پذیر کند.

علت سروصدای کرکره برقی

علت سروصدای کرکره برقی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد:

  • قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده: قطعاتی مانند چرخ‌دنده‌ها، ریل‌ها یا بلبرینگ‌ها که فرسوده یا آسیب دیده‌اند می‌توانند صدا تولید کنند.
  • نیاز به روغن‌کاری: کمبود روغن‌کاری در قطعات متحرک مانند چرخ‌دنده‌ها و ریل‌ها می‌تواند باعث اصطکاک و تولید صدا شود.
  • تنظیمات نادرست: اگر کرکره به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است در حین بالا و پایین رفتن با قسمت‌های دیگر تداخل کند و صدا تولید کند.
  • مشکلات در موتور یا گیربکس: موتور یا گیربکس آسیب‌دیده یا فرسوده نیز می‌توانند منبع صدا باشند.

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا