جامعه

چمران: فروش تراکم و چیزی به نام شارژ شهری نداریم/ تخصیص ۴۵۰ میلیاردتومان به آسیب‌های اجتماعی

چمران: فروش تراکم و چیزی به نام شارژ شهری نداریم/ تخصیص ۴۵۰ میلیاردتومان به آسیب‌های اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس طرح جامع فعلی فروش تراکم را مانند گذشته نداریم.

به گزارش آپارات نیوز، مهدی چمران در برنامه تلویزیونی «تهران 20» با اشاره به اینکه شهرداری تهران تاکنون اقدامات مناسبی انجام داده است، اظهار کرد: بودجه حدود 50 هزار میلیارد تومانی مصوب و به استانداری ارسال شده است. این بودجه از سه منبع تامین می شود. یکی از آنها منبع درآمدی در تهران است که حدود 38 هزار میلیارد تومان را شامل می شود، مثلا مالیات بر ارزش افزوده 7760 میلیارد تومان است که در سال 1400 حدود 6 هزار میلیارد تومان بوده، عوارض ساخت و ساز و مالیات 22 هزار میلیارد تومان است. بیشترین درآمد شهرداری از این محل تامین می شود که در بودجه امسال کمتر از سال گذشته شاهد آن بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون 30 هزار میلیارد تومان از بودجه سال گذشته رسیده است، افزود: 57 هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری بود که برای واقعی شدن بیشتر به 50 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. ; حدود 8 هزار میلیارد تومان درآمد متفرقه مانند جریمه کسر پارکینگ، 8 هزار میلیارد تومان فروش ملک و 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات و واگذاری.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع فعلی، فروش تراکم را مانند گذشته نداریم، اما در هر نقطه ای از شهر محدودیت طبقاتی در طرح جامع پیش بینی شده است که به صورت خودکار به آن قسمت تراکم می دهد. و بیشتر این یک تخلف است، بنابراین ما تراکم را نمی فروشیم و عوارض ساخت و ساز در واقع عوارض نوسازی است.

به گفته چمران، بر اساس قوانین شهرسازی، اگر 60 درصد آنها در یک کوچه شکل بگیرد، شهرداری می تواند با شرایط خاصی اجازه دهد بقیه ملک به همین شکل ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش حمل و نقل و ترافیک بودجه ای بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته دارد، افزود: به عنوان مثال برای حوزه اتوبوسرانی رقم 4 هزار میلیارد تومان را پیش بینی می کنیم. و سهم مترو 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو در نظر گرفته شده و برای سایر خطوط نیز 624 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. 3 هزار میلیارد تومان برای اظهار نظر، همچنین نوسازی مترو 782 میلیارد تومان و 2100 میلیارد تومان مابه التفاوت بلیت مترو است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بلیت مترو یک سوم سهم دولت، یک سوم شهرداری و یک سوم سهم مردم است و در واقع کمتر از یک سوم مردم را می گیریم و امیدواریم. بنابراین در بودجه دولتی پیش بینی خواهد شد. همچنین 500 میلیارد تومان نیز برای نوسازی شهر در نظر گرفته شد.

چمران گفت: حدود 2 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل شهری و 2100 میلیارد تومان برای ایجاد و نگهداری فضای سبز اختصاص یافت. جرم قطع درختان فقط برای ایجاد فضای سبز است. در حوزه آتش نشانی 570 میلیارد تومان برای تجهیزات و 1500 میلیارد تومان برای جبران هزینه های آتش نشانی و 2 میلیارد و 850 میلیارد تومان برای ستاد بحران تهران داریم.

به گزارش سایت شهر تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حقوق کارکنان حدود 30 درصد بودجه را تشکیل می دهد، افزود: هزینه عمران و خدمات شهری 60 درصد و مابقی برای سایر افراد است. هزینه ها؛ همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز 450 میلیارد تومان برای ساماندهی آسیب های اجتماعی و 32 میلیارد تومان برای بانوان با احتساب توانمندی ها اختصاص دادیم.

وی در ادامه گفت: ایده ساخت هتل در پارک های جذاب و بزرگ شهر به پیشنهاد شهردار تهران با سرمایه گذاری و مشارکت است و شهرداری در این زمینه باز است و پیشنهادات مشارکت از طریق دریافت می شود. شهرداری.

چمران یادآور شد: اداره ای به نام مالیات شهری نداریم و دریافتی های ما طبق قانون است و حداکثر کارمزد 25 درصد خواهد بود. هزینه های نوسازی توسط همه برای تمام خدمات ارائه شده در شهر پرداخت می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نهایت گفت: فکر می کنم 45 تا 50 هزار میلیارد تومان از بودجه محقق شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا