جامعه

چند توصیه‌ ایمنی برای رانندگی در هوای بارانی

چند توصیه‌ ایمنی برای رانندگی در هوای بارانی

اجتناب از رانندگی در هنگام بارندگی و شرایط نامساعد جوی برای همه امکان پذیر نیست و در عین حال این کار می تواند خطرات و عواقبی را نیز به دنبال داشته باشد که دانستن برخی نکات ایمنی در این زمینه می تواند به پیشگیری از بسیاری از حوادث رانندگی کمک کند. چنین شرایطی مؤثر است.

به گزارش آپارات نیوز، بارندگی باعث لغزنده شدن جاده ها و در نتیجه از دست دادن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده می شود که احتمال وقوع حوادث رانندگی مختلف را افزایش می دهد.

در ادامه به نقل از پایگاه خبری defensivedriving توصیه ها و نکات ایمنی برای رانندگی کم خطر در باران را یادآور می شویم:

* اگر مجبور نیستید رانندگی نکنید: بهتر است تا حد امکان از هوای بارانی خودداری کنید و در همان جایی که هستید بمانید.

* تاخیر انداختن: در هوای بارانی ترافیک در جاده ها و خیابان ها سنگین می شود و رانندگان باید این موضوع را بپذیرند و با کاهش سرعت وسیله نقلیه خود به کاهش خطرات احتمالی کمک کنند.

* فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه حفظ کنید: فاصله مناسب و ایمن را از سایر وسایل نقلیه به خصوص خودروهای روبروی خود حفظ کنید. این به شما امکان می دهد زمان بیشتری برای واکنش به رویدادهای احتمالی داشته باشید.

* چراغ های وسیله نقلیه خود را روشن کنید: علاوه بر روشن بودن برف پاک کن ها، چراغ های خودرو نیز باید روشن باشد. چراغ های جلو می توانند به افزایش دید شما در هنگام بارندگی کمک کنند.

* از مناطق مستعد سیل اجتناب کنید: اگر قصد دارید در هوای بارانی رانندگی کنید، از جاده ها و خیابان های مستعد سیل اجتناب کنید و مسیر دیگری را انتخاب کنید.

* در خطوط میانی رانندگی کنید: سیل بیشتر در لاین های بیرونی و فرعی جاده یا خیابان رخ می دهد، بنابراین در صورت امکان در لاین میانی رانندگی کنید.

همچنین برخی از توصیه های اضافی دیگر در این زمینه عبارتند از:

– لاستیک های وسیله نقلیه خود را قبل از رانندگی چک کنید.

– در صورت بدتر شدن شرایط جوی، در مکان امنی که خطر سیل وجود ندارد توقف کنید.

– از حرکات ناگهانی در حین رانندگی خودداری کنید. رانندگی آرام در جاده های خیس و لغزنده، ترمزگیری و شتاب گیری مناسب ترین توصیه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا