چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟

شناخت اصول طراحی بروشور این امکان را برای مخاطبین فراهم می کند که بتوانند به راحتی توجه بازارهای رقابتی داخلی و خارجی را به سمت کالاها و خدمات خود جلب کنند برای سفارش آنلاین خرید خودکار تبلیغاتی در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین خود را ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟

مقدمه

اصول طراحی بروشور این امکان را برای کسب و کارها و مشاغل مختلف فراهم می‌ کند که آنها بتوانند به راحتی وارد بازارهای رقابتی داخلی و خارجی شده و با محبوبیت قابل توجهی از سوی  مخاطبین مواجه گردند. همانطور که می ‌دانید امروزه استفاده از راه ‌های تعاملی و ارتباطی بیشتر با مشتریان می ‌تواند در درآمدزایی و دستیابی به سود بالاتر، نقش بسزایی داشته باشد.

کاتالوگ ‌ها و بروشورها از جمله ابزارهای تبلیغاتی پر سابقه و پیشرو در بازارهای رقابتی به شمار می ‌روند. برخی از افراد بر این باورند که طراحی بروشورها کاری پیش پا افتاده و ساده است. در حالی که اگر اصول طراحی در خلق این ابزارهای تبلیغاتی به کار گرفته نشود، فاصله بسیار کمی با زباله‌ ها خواهند داشت. از این رو استفاده از اصول مهم در طراحی و خلق این ابزارهای تبلیغاتی ارزشمند، بسیار ضروری تلقی می‌ گردد.

آیا می‌ دانید ابزار تبلیغاتی که در برگ برنده را در دست دارد، چه نوع ابزار تبلیغاتی است؟ بروشورها را می‌ توان به عنوان برگه ‌های نمایشی از کسب و کار و تجارت شما تلقی نمود. این نوع از ابزارهای تبلیغاتی از قدرت ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند.

استفاده از این ابزارهای تبلیغاتی، مشتریان شما را به فکر برای بار چندم جهت خرید وا می ‌دارد. در حالی که ابزارهای دیجیتالی در بازارهای رقابتی تسخیر جهان را در دست دارند، همچنان بازاریابی ‌های کاغذی مانند بروشورها و کاتالوگ‌ ها پیشرو و موفق هستند. برای اینکه بتوانید یک بروشور خلاقانه و منحصر به فرد را خلق ‌کنید، بهتر است اصول طراحی آنها را شناخته و به آنها پایبند باشید.

در طراحی بروشور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال خلق یک بروشور هستید که بتواند صدای برندتان را انتقال دهد، باید اصول طراحی بروشور را به طور کامل بشناسید. بروشورهایی که به صورت حرفه ‌ای طراحی شده ‌اند می ‌توانند مانند یک ستاره در بازارهای رقابتی بدرخشند. تنها چیزی که برای درخشش این نوع از ابزارهای تبلیغاتی مورد نیاز است، توجه به بکارگیری تکنیک‌ ها، نکات و ابزار مناسب جهت طراحی آنها است. شناخت اصول کلیدی می ‌تواند در خلق آثار شگفت انگیز نقش بسزایی را ایفا کند.

  • توجه به نکات کلیدی ارائه شده در
  • شناخت اهداف و استراتژی مهم کسب و کار در اصول طراحی بروشور
  • استفاده از بهترین المان ها برای تولید محتوا (استفاده از متون جالب، هیجان انگیز و جذاب)
  • استفاده از ایده های خلاقانه و ناب در طراحی و تولید بروشور و کاتالوگ
  • استفاده از برای بهره مندی از ایده های مدرن و کاربردی
  • بهره برداری از سبک های خارق العاده، تکرار نشدنی و منحصر بفرد در برای کاتالوگ و بروشور
  • استفاده از تصاویر هیجان انگیز، خیره کننده و متمایز
  • انتخاب بهترین فونت که از سازگاری بسیار بالایی با طراحی بروشور و جلب توجه مشتریان برخوردار باشد.
  • دسته بندی صحیح پیام ها، نقاط ورودی، تصاویر و … و تعیین محل مناسب برای درج صحیح آنها
  • توجه به اندازه مناسب و استاندارد آنها بر اساس تعادل، تناسب و … در اصول طراحی بروشور
  • ایجاد یکنواختی در تمامی سر صفحه ها، سبک های تایپ، تایپوگرافی، قرارگیری ستون های مربوط به متن و …
  • برخورداری از سازماندهی یکپارچه در استفاده از تصاویر

یکی از مهمترین اصول طراحی بروشور در ورود به ، شناخت اصول و قوانین حاکم بر روی طراحی آنها است. زمانی می توان شاهد موفقیت یک بروشور و کاتالوگ در بازار رقابتی بود که این بروشور از ویژگی های خارق العاده ی زیر برخوردار باشد:

  • کیفیت بسیار بالا در طراحی و دیزان
  • کیفیت بالا در چاپ
  • کیفیت فوق العاده در کاغذ بروشور
  • استفاده از تصاویر با کیفیت
  • استفاده از فنون و تکنیک های خاص در فرایند تا کردن

بخش های اصلی یک بروشور چیست؟

از المان های بسیار مهم در اصول طراحی بروشور، توجه به بخش های به کار برده شده در این ابزارهای تبلیغاتی است. با مشاهده ی نمونه کاتالوگ ها و بروشورها می توانید شاهد دسته بندی های مختلفی از اطلاعات، تصاویر و … باشید.

زمانی می توانید شاهد باشید که بخش های اصلی آن را شناخته و از آنها برای تبلیغات موثر استفاده کنید. هر بروشور با در برداشتن عناصر زیر می ‌تواند توجه مخاطبین و مشتریان بالقوه را به سمت خود جلب نماید. از عناصر به کار برده شده در طراحی کاتالوگ‌ها و بروشورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از عنوان جذاب، خیره کننده و هیجان انگیز در طراحی بروشورها
  • عنوان متمایز جهت معرفی برند مورد نظر و یا کسب و کار خاص
  • برخورداری از اطلاعات مهم در زمینه راه‌ های برقراری ارتباط، اطلاعات تماس و غیره
  • ایجاد تمایل برای دعوت به همکاری، خرید و غیره
  • برخورداری از متن شیوا، روان، خوانا و جذاب
  • برخورداری از تصاویر خیره کننده، غیر تکراری و چشم نواز

برای پایبندی به اصول طراحی بروشور باید هر یک از این استراتژی های مورد نظر را به طور حرفه ‌ای در تولید بروشور و کاتالوگ به کار بست. برای اینکه بتوانید خلاقانه ‌ترین بروشور را طراحی کنید، باید ابتدا نام تجاری برند خود را شناخته و از تکنیک ‌های خارق ‌العاده (به صورت بصری) برای به کار بردن آن در طراحی بروشور استفاده کنید. بهتر است مخاطبان هدف خود را شناخته و با در نظر گرفتن نیاز آنها، ترغیب برای خرید را در مخاطبین ایجاد نمایید.

مشخصه های یک بروشور تاثیرگذار

آیا از مزایای چیزی می دانید؟ یک بروشور و یا کاتالوگ موثر با برخورداری از طراحی ساده و چشم نواز می ‌تواند توجه خواننده را به سمت خود جلب نماید. این نوع از ابزارهای تبلیغاتی باید اطلاعات مرتبطی را به خوانندگان ارائه دهند که آنها را برای خرید و بهره ‌برداری از محصولات و خدمات شرکت و یا برند مورد نظر، ترغیب کند.

بروشورها به عنوان یک راهکار حرفه‌ ای و موثر جهت دستیابی به مخاطب بیشتر به شمار می‌ روند. این روش تبلیغاتی بر خلاف بسیاری از روش ‌های تبلیغاتی دیگر مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و غیره، روشی مقرون به صرفه شناخته شده اند. با توجه به موارد ذکر شده، دور از ذهن نیست که شاهد به کارگیری اصول طراحی بروشور توسط کسب و کارهای مختلف باشیم.

با در نظر گرفتن استقبال گسترده مخاطبین از این ابزارهای تبلیغاتی، شاهد ارائه راهکارهای مدرن و تکنیک‌ های خارق العاده برای طراحی جذاب‌ ترین انواع بروشورها، خواهیم بود. ، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای طراحی انواع بروشورها و کاتالوگ‌ها و غیره، از جمله روش ‌های مقرون به صرفه و کاربردی برای طراحی این ابزارهای تبلیغاتی به شمار می ‌روند.

ویرایش بروشور و کاتالوگ با تکیه  پاسخ به سوال چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ چیزی است که در این مطلب به دنبال پاسخ به آن هستیم. مجموعه‌ چاپی که یک تیم طراحی حرفه‌ای و تجهیزاتی به‌روز داشته باشد قوی‌ترین و موثرترین رمز موفقیت در حرفه‌اش را دارد. در نتیجه شما با خیال راحت می‌توانید کلیه محصولات تبلیغاتی برند یا سازمان خود را به آن‌ها سفارش دهید. بنابراین نکته بسیار مهم در امر تبلیغات و بازاریابی برندینگ سازمان شما انتخاب چاپخانه کار بلد است.

بروشور یک ابزار کاربردی برای تبلیغ و دادن اطلاعات به مشتری است. هر شرکت تولید کننده، یا هر شخصی که بخواهد کالا یا خدماتی را به مردم معرفی کند می‌تواند اقدام به چاپ بروشور کند. البته بروشور تنها جنبه تبلیغاتی ندارد و می‌توان آن را کتابچه راهنمایی برای مشتری دانست که به دلیل سبک بودن و کاربردی بودن در بین مشتری‌ها نیز این چنین پرطرفدار شده است.

در نتیجه بروشور از آن ابزارهای تبلیغاتی است که در همه جا حضور دارد و  مکان و شرایط خاصی نیاز نیست برای آن فراهم باشد. بنابراین چاپ بروشور، یک نکته اساسی در بازاریابی و تبلیغات برای هر شغلی بوده و می‌توان آن‌ها را در جلسات، همایش‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و اجتماعات و… ارائه کرد. برای تهیه بروشور می توانید وارد سایت pens.com شوید

 تفاوت بروشور با سایر ابزارهای تبلیغاتی در چیست

چیزی که بروشور تبلیغاتی موثر را در مقایسه با سایر مواد بازاریابی منحصر به فرد می کند، تاشو بودن کاغذهای آن است. چه بروشور شما اطلاعاتی باشد یا تبلیغاتی، در مقیاس کوچک‌تر یا بزرگ‌تر، گزینه‌های بی پایانی برای پاسخگویی به نیازهای بازاریابی شما خواهد بود. بنابراین فرم کاغذ و اطلاعاتی که در این محصول تبلیغاتی وجود دارد آن را از سایر محصولات تبلیغاتی متفاوت می‌سازد.

پایان

مقاله چگونه بروشور تبلیغاتی موثر طراحی و چاپ کنیم؟ به پایان رسید. شما باید بدانید که در انواع ابزارهای تبلیغاتی مهم  است که یک شرکت مناسب را برای مدیریت تولید و تبلیغات بازاریابی و چاپی خود انتخاب کنید. بروشور با کیفیت بالا احساس یک تجارت موفق را به مخاطبین شما منتقل می‌کند و حس اعتماد و اینکه این شرکت ارزش سرمایه گذاری دارد را به مخاطبین شما ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا