جامعه

چگونه به کودکان و نوجوانان خودمراقبتی را آموزش دهیم؟

چگونه به کودکان و نوجوانان خودمراقبتی را آموزش دهیم؟

یک مددکار اجتماعی معتقد است که افزایش استفاده از کودکان و نوجوانان از فضای مجازی در بیماری همه گیر Covid 19 همچنین احتمال گرفتن عکس و فیلم نامتعارف از فضای مجازی را در آنها افزایش داده است ، زیرا این دسترسی به دلیل کنجکاوی با کلمات ساده امکان پذیر است جستجو کردن. بنابراین ، لازم است والدین با آموزش آموزش خود مراقبتی جنسی ، ضمن نظارت بر عملکرد فرزندان و استفاده از روش هایی برای جستجوی آنها ، به کودکان و نوجوانان اطلاع دهند.

غزاله مسعودی در مصاحبه با آپارات نیوز ، همزمان با آغاز هفته جهانی خودمراقبتی که بر ضرورت آموزش خودمراقبتی جنسی برای کودکان و نوجوانان تأکید می کند ، اظهار داشت: برای شناختن مفهوم و نیاز به خود مراقبتی جنسی برای کودکان ، ابتدا باید تعریفی از سو abuse استفاده جنسی توسط فرزندان. سو abuse استفاده جنسی از کودکان شامل هرگونه فعالیت جنسی علیه شخص زیر 18 سال از طریق تهدید ، زورگویی ، ارعاب و فریب است ، به عبارت دیگر یک کودک یا نوجوان را درگیر فعالیت های جنسی می کند که وی درک کاملی از آن ندارد. ، کودک آزاری است. در نظر گرفته شده است.

نویسنده کتاب کودک آزاری جنسی ، ادامه می دهد: “این پدیده در همه کشورها وجود دارد و مطالعات نشان می دهد شیوع آن در جهان بیش از حد تخمین زده شده است ، اما به دلیل تابو بودن مسائل جنسی ، این موضوع نادیده گرفته می شود یا گزارش شده است ” آنها تحت تأثیر عوامل بسیاری مانند فشار اجتماعی ، احساس شرم و خجالت ، ترس از سرزنش شدن و ترس از عواقب احتمالی و غیره قرار دارند.

چه نیازی به مراقبت از خود در کودکان و نوجوانان است؟

به گفته مجری برنامه مراقبت از آسیب های اجتماعی منتخب آموزش و پرورش تهران ، قلدرها می توانند در هر شرایطی مانند ویروس وجود داشته باشند و از آنجا که والدین فرزندان خود را هنگام تولد برای محافظت از بدن واکسینه می کنند. آنها همچنین می گویند برای جلوگیری از سو abuse استفاده جنسی از کودکان ، لازم است به فرزندان آنها یاد داده شود که مفهوم خودمراقبتی جنسی ، این مسئله مهم را برطرف می کند.

محقق منتخب یونیسف در جشنواره تحقیقات رفاه اجتماعی در مورد لزوم آموزش به کودکان و نوجوانان در مورد مراقبت از خود جنسی گفت: “آزار و اذیت جنسی پیامدهای ویرانگری دارد که می تواند باعث مشکلات روانی بسیاری از کودکان و نوجوانان شود.” تحت تأثیر او قرار دهید. این موارد شامل اختلال استرس پس از سانحه ، اضطراب ، افسردگی ، اختلالات خوردن و خواب ، اختلال عملکرد شناختی و تحصیلی و مشکلات عزت نفس ، عصبانیت و اختلال عملکرد جنسی در بزرگسالی است. بنابراین لازم است از سکوت جلوگیری شود و آموزش لازم برای جلوگیری از این آسیب ها فراهم شود.

آموزش خودمراقبتی جنسی ، کنجکاوی بیشتری را برانگیخته نمی کند

مسعودی در پاسخ به این س ifال که آیا مراقبت از خود جنسی منجر به کنجکاوی بیشتر در کودکان و نوجوانان می شود ، گفت: “این یک فکر سازنده نیست ، زیرا صحبت در مورد مراقبت از خود جنسی با کودکان و نوجوانان چیزی شبیه اصول مراقبت از بدن در برابر بیماری ها. ” هیچ والدی از آموزش آن امتناع نمی ورزد. آموزش خودمراقبتی باعث کنجکاوی بیشتر نمی شود ، اما به دلیل رابطه صمیمانه بین والدین و فرزند ، کودکان شروع به پرسیدن س questionsالات بیشتر از والدین خود می کنند تا پاسخ س questionsالات دیگر آنها را پیدا کنند و آنچه والدین را نگران می کند این است که کودکان از آنها س aboutالاتی در مورد جنسیت بپرسند. .

سکوت والدین مانع رشد جنسی کودکان و نوجوانان نمی شود

وی معتقد است که پرداختن به مسائل جنسی برای والدین در همه جوامع دشوار است و همه والدین از پرداختن به این مسائل راحت نیستند زیرا آنها نمی دانند چگونه آموزش جنسی را تنظیم کنند. شرم و خجالت آمیخته با این موضوعات نیز از موانع پرداختن به آنهاست. از همه مهمتر ، والدین نگران شکستن مرزهای خانواده هستند ، که این می تواند با کنجکاوی فرزندان در مورد جنسیت والدین آغاز شود. بنابراین ، والدین سکوت را بر آموزش ترجیح می دهند ، در حالی که سکوت والدین رشد جنسی و کنجکاوی کودکان و نوجوانان را متوقف نمی کند.

مددکار اجتماعی ادامه می دهد: رشد جنسی کودکان مانند رشد جسمی و ذهنی گرایش خاصی دارد. به عنوان مثال ، کودک مدتی چهار پا یا چهار پا حرکت می کند ، سپس می ایستد ، راه می رود و می دود. این روند برای والدین آشنا است. همین امر در مورد رشد جنسی نیز وجود دارد ، فقط والدین از آن اطلاعی ندارند و حتی از آن فرار می کنند. کودکان مانند اعضای دیگر بدن اعضای خصوصی بدن خود را کشف می کنند و یا اینکه در مورد بدن دیگران در بازی هایی مانند پزشک کنجکاو هستند. بنابراین ، این روند در همه کودکان یک سیر طبیعی را طی می کند.

دستیابی به آموزش چارچوب های اخلاقی به کودکان نیازمند گفتمان است

به گفته مسعودی ، مراقبت و نظارت برای جلوگیری از قرار گرفتن زودهنگام کودک در معرض اطلاعات جنسی مهم و اساسی است ، اما نمی توان روند تشکیل و رشد بعد جنسی در کودکان و نوجوانان را متوقف کرد. ایجاد نگرش مثبت و آموزش ارزش ها و چارچوب های اخلاقی توسط والدین انجام می شود و این نیاز به گفتمان دارد زیرا کودکان و نوجوانان به طور حتم در معرض اطلاعات مربوط به دوستان و همسالان قرار می گیرند و بهتر است والدین از قبل به خوبی آموزش ببینند. به فرزندانشان منتقل شد.

دریافت اطلاعات نادرست از همسالان کودک را گیج می کند

مجری طرح منتخب مراقبت از آسیب های اجتماعی از طریق آموزش و پرورش شهر تهران ، آموزش خودمراقبتی جنسی به کودکان و نوجوانان را امری ضروری می داند و ادامه می دهد: سلامت جنسی ، که یکی از ابعاد سلامت انسان است ، به وسیله کوچک شکل می گیرد. پایین و هرگونه اطلاعات غلط می تواند نگرش شما را با مشکل روبرو کند. دریافت این اطلاعات از طریق دوستان یا فضای مجازی می تواند احساسات ناخوشایندی از قبیل ترس ، اضطراب و گیجی ایجاد کند. حتی می تواند به احساس خشم ، انزجار و بی اعتمادی در والدین منجر شود و تعامل با آنها پایان یابد و پنهان شدن در این موارد آغاز شود.

نویسنده کتاب سوuse استفاده جنسی از کودکان در مورد روند آموزش جنسی ، ادامه داد: آموزش جنسی فرآیند به دست آوردن اطلاعات جسمی ، روانی و اجتماعی در مورد مسائل مربوط به مشکلات جنسی است و این آموزش از اولین سالهای زندگی و تا نوجوانی ادامه دارد. س questionsالات جنسی کودکان از حدود 4-5 سالگی آغاز می شود. سوالاتی مثل تفاوت دختر و پسر چیست؟ بچه ها از کجا آمده اند؟ چرا ازدواج برای بچه دار شدن؟ و … از جمله این سالات هستند.

مراقبت از کودکان و مراقبت از خود نوجوانان چگونه آموزش داده می شود؟

وی درباره نحوه آموزش مراقبت از خود در رابطه جنسی به کودکان توضیح داد: این آموزه ها با توجه به سن کودک ، با زبان کودکانه و بدون اشاره به جنس بزرگسالان آموزش داده می شود. این آموزش می تواند با فعالیتهای سرگرم کننده و سرگرم کننده مانند نقاشی ، بازی ، اجرا ، کتاب خواندن و تماشای انیمیشن های مناسب همراه باشد.

این مددکار اجتماعی درباره ارائه این آموزش ها به نوجوانان تصریح کرد: در دوره بلوغ ، موارد مربوط به بلوغ و تغییرات جسمی و روانی و کنجکاوی در مورد نحوه تولید مثل مطرح می شود و آموزش و اطلاعات برای جلوگیری از آسیب های مربوطه ارائه می شود. . لازم است. آموزش خود مراقبتی جنسی همچنین اعضای خصوصی و نیاز به پوشیدن آنها ، ممنوعیت لمس اعضای خصوصی و نه گفتن را تشخیص می دهد ، این موضوعات می توانند به زبان علمی و با تأکید بر اصول و ارزشها ارائه شوند.

والدین هنگام آموزش مراقبت از خود به فرزندان چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟

به گفته یکی از محققان منتخب یونیسف در جشنواره تحقیقات رفاه اجتماعی ، والدین باید تأکید کنند که اگر خودکفایی جنسی را آموزش دهند مقصر قلدری نیستند و باید به والدین بگویند که اگر موضوع را به والدین خود برسانند از آنها مراقبت خواهند کرد. گزارش. آنها کمک میکنند. از طرف دیگر ، مجرم در زمینه درمان به کمک نیاز دارد تا این اشتباه را تکرار نکند. ذکر این نکات از آن جهت مهم است که گاهی آزار دهنده شناخته می شود و ممکن است کودک و نوجوان با اطلاع دادن به والدین فکر کنند که او را آزار می دهند.

مسعودی گفت: آموزش جنسی همیشه با س theال از کودک شروع می شود و س theال با یک س answeredال پاسخ داده می شود ، به این معنی که وقتی کودک س aالی می پرسد ، والدین در حالی که س hisال خود را با جملاتی مانند “کدام سوال خوبی پرسیدی؟ ‘ من می خواستم با او صحبت کنم. دقیقا منظورت چیست؟ شما چی فکر میکنید؟ چگونه این سوال برای شما پیش آمده است ، آنها دانش او را ارزیابی می کنند و سپس اطلاعات را ارائه می دهند.

وی به والدین توصیه کرد: “لازم است والدین با مطالعه كتابهای مرتبط یا دوره های آموزشی كه توسط كارشناسان انجام می شود ، دید جامعی نسبت به موضوع داشته باشند ، تا بتوانند با اطمینان مسئولیت آموزش و این آموزش را به همسالان و می تواند جو را منتقل کند. به صورت مجازی تخصیص ندهید. برخی شرایط مانند بارداری ، تولید مثل حیوانات خانگی ، رفتن به باغ وحش و روستا برای کودکان و پرداختن به مشکلات بزرگسالی از ابتدای شروع این آموزش است.

به گفته این مددکار اجتماعی ، والدین باید از برخوردهای احساسی مانند خنده ، تعجب یا عصبانیت اجتناب کنند ، پاسخ مبهم و نادرست ندهند ، از کلماتی مانند زشت و معیوب و جملاتی مانند خجالت ، اطلاعات مناسب کودک با توجه به سن او استفاده نکنند. اگر کودک اطلاعاتی از دیگران دریافت کرده است ، آن را انکار نکنید و اگر آنها جواب سوال را نمی دانند ، به فرزند خود بگویید که من نمی دانم و من جواب شما را پیدا خواهم کرد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا