بین الملل

چین: بایدن سیاست ترامپ علیه ایران را کنار بگذارد

چین: بایدن سیاست ترامپ علیه ایران را کنار بگذارد

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری هفتگی تاکید کرد که اجرای موثر برجام تنها راه درست برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران است.

ونبین به نقل از گلوبال تایمز چین گفت: اجرای موثر برجام تنها راه صحیح برای حل موضوع برنامه هسته ای ایران است و چین مصمم است به هر آنچه لازم باشد بازگردد. “برجام به صورت آفلاین پشتیبانی می شود. سریعتر.”

این دیپلمات چینی با انتقاد از سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا به عنوان مقصر اصلی بحران هسته ای کنونی ایران باید سیاست غلط «فشار حداکثری» علیه ایران را کاملا اصلاح کند و ایران نیز باید بر آن تاکید کند. تعهد کامل به آن.» از سرگیری تعهدات خود (برجام) و طرف های دیگر (4+1) باید در این زمینه نقش سازنده ای ایفا کنند.

وانبین با تاکید بر ضرورت از سرگیری مذاکرات وین در اسرع وقت گفت: پیشرفت قابل توجهی در شش دور مذاکرات برای احیای تعهدات برجام در نیمه اول سال جاری حاصل شده است. همه طرف‌ها باید گفتگوها را در اسرع وقت از سر بگیرند و به دنبال راه‌حل‌های منعطف و واقع‌بینانه برای مسائل باقی‌مانده باشند و برای پیشرفت جدید تلاش کنند.»

وی گفت: چین همچنان به حفظ روابط نزدیک با طرف های درگیر و مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه می دهد و در عین حال قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود محافظت می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا