بین الملل

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار برجسته چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که حمایت قانونی از اقدامات چین برای مقابله با تحریم های خارجی را ارائه می دهد.

به گزارش آپارات نیوز ، به نقل از روزنامه South China Morning Post ، این قانون روز پنجشنبه در یک جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی خلق تصویب شد ، اما جزئیات این قانون هنوز منتشر نشده است. این قانون از امروز اجرا می شود.

تم یو چونگ ، نماینده تنها هنگ کنگ در کمیته دائمی ملی خلق ، گفت که طبق این قانون ، شورای دولت و نهادهای آن مسئول هماهنگی اقدامات تلافی جویانه خواهند بود.

وی افزود: این اقدامات می تواند در مورد سازمانها یا افراد و همچنین همسران ، اعضای خانواده و سازمانهای افرادی كه به آنها تعلق دارند اعمال شود.

به گفته این مقام مسئول ، اقدامات تلافی جویانه پکن تحت بند 6 قانون جدید می تواند شامل عدم پذیرش ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات می توانند سند را باطل کرده و آن را اخراج کنند.

همچنین ممکن است دارایی های منقول و غیر منقول افراد توقیف شده و م institutionsسسات از انجام هرگونه معامله با این افراد یا سازمانهای هدف منع شوند.

این قانون همچنین تصریح کرده است که هیچ کس در کشور به کشورهای خارجی در انجام اعمال تبعیض آمیز کمک نمی کند. در عوض ، آنها باید به مقامات پکن در اجرای اقدامات تلافی جویانه کمک کنند. این مقام همچنین گفت که افراد و سازمان هایی که تحت تأثیر این تحریم ها هستند می توانند در دادگاه سرزمین اصلی خدمت کنند.

رسانه های دولتی چین گفتند که این اقدام با هدف فراهم آوردن پایه قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها انجام شده است. چین در قبال سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و رفتار با اقلیت های قومی در سین کیانگ اقدامات ضد تحریمی را در واکنش به تحریم های ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلستان و کانادا اعمال کرده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا