بین الملل

کابینه نتانیاهو تدابیر حفاظتی و امنیتی مقام‌های سابق را کاهش داد

کابینه نتانیاهو تدابیر حفاظتی و امنیتی مقام‌های سابق را کاهش داد

کمیته وزارتی امور شاباک با کاهش تدابیر امنیتی در خارج از اراضی اشغالی برای تعداد زیادی از مسؤولان امنیتی و نظامی این رژیم از جمله نخست وزیر و فرماندهان سابق ارتش با وجود استمرار تهدیدها علیه‌شان موافقت کرد.

به گزارش آپارات نیوز، به نوشته روزنامه عربی۲۱، ایتامار آیخنر، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد، اقدامات مربوط به کاهش حفاظت امنیتی شامل ایهود باراک، نخست وزیر سابق که بیش از ۲۰ سال از اتمام دوره مسؤولیتش می‌گذرد و نیز موشه یعالون و گابی اشکنازی، روسای سابق ستاد کل ارتش می‌شود که آخرین دوره مسؤولیتشان در سال ۲۰۱۱ بود.

به گفته خبرنگار روزنامه آحارونوت، این تصمیم ناگهانی پس از توصیه نیروهای امنیتی از جمله شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و موساد (سرویس جاسوسی این رژیم) گرفته شد و تدابیر امنیتی برای آنها در دولت قبلی کاهش یافت.

طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، کمیته وزارتی امور شاباک به ریاست یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت این تدابیر امنیتی در خارج از اراضی اشغالی کاهش یابند و در موارد خاص و در صورت وجود هشدار حمله، امکان اجرای دوباره تدابیر امنیتی به شکل گسترده‌تر وجود خواهد داشت.

پیش از این تصمیمات مشابهی در خصوص ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که بیش از ۱۳ سال از دوره مسؤولیتش می‌گذرد، گرفته شد و این در حالی است که برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی نگران تهدیدهای مطرح شده علیه مقامات ارشد رژیم هستند.

روزنامه آحارونوت در ادامه گزارش خود تاکید کرد، اکنون زمان مناسبی برای توقف تدابیر امنیتی و حفاظتی این چهره‌های عالی رتبه امنیتی نیست، درست است که آنها با توجه به برنامه‌ زمانی خود، گهگاه تحت تدابیر امنیتی قرار می‌گیرند اما به عنوان بخشی از این تغییرات، تدابیر امنیت محرمانه برای آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به ترورهای تعدادی از رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه توسط رژیم صهیونیستی، این تصمیمات کابینه فعلی رژیم صهیونیستی قابل توجه هستند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که تمامی این چهره‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از جریان مخالف کابینه فعلی و به صورت دقیق‌تر از دشمنان سرسخت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی هستند و این امر سوالاتی را درباره اهداف واقعی کابینه او از این تصمیمات ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا