دانش و سلامت

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

به گزارش شفاف ، دکتر. علیرضا زالی در کنار تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی مدیریت بیماری های کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت ترافیک در این شهر طی 24 ساعت گذشته ، گفت: سرعت کاهش ترافیک در سطح شهر طبق آمار پلیس راهور بیش از 59 درصد در روز و 70 درصد در ساعت 21 تا 4 صبح بود.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته بیش از 90 درصد ترافیک در بزرگراه تهران شمال کاهش یافته است ، گفت: همچنین در بزرگراه تهران قم و حمل و نقل جنوبی تهران این تعداد به 70 درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه محدودیت ها از ابتدا بیشتر اعمال شود ، شرایط مساعدتر است ، گفت: با کمک و تلاش نیروی انتظامی ، نظارت مناسب و مستمر بر محدودیت ها اعمال می شود و از این رو شاهد شرایط مطلوب تری هستیم. در همین راستا ، 90 تیم علاوه بر 150 تیم قبلی متمرکز بر نیروهای تلافی جویانه در تهران ، این محدودیت ها را زیر نظر دارند.

به گفته وی ، هرگونه تغییر در مرگ و میر ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز ، در مورد بستری شدن در بیمارستان حدود 3 هفته و در موارد ویزیت سرپایی بین 10 تا 14 روز طول می کشد.

فرمانده کرونا گفت: “مطالعات اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد که مداخلات در محیط محوری ، تشخیص بیماری ها و کاهش عواقب محلی این بیماری زودتر از 40 روز حاصل نمی شود ، بنابراین باید صبورانه صبر کنیم.” مدیریت عملیات بیماری در تهران گفت. بیایید روند را تغییر دهیم.

چند پیشنهاد به ستاد ملی کرونا

زالی همچنین با اشاره به برخی پیشنهادات به شورای ملی کرونا ، دولت و به ویژه پارلمان که در فصل بودجه قرار دارند ، گفت: “پیشنهاد شده است به گونه ای برنامه ریزی شود که مشاغلی که ضرر مستقیم و غیرمستقیم متحمل شده اند ، شفاف و پشتیبانی شده

وی با اشاره به گلایه برخی از شرکت ها گفت: بسیاری از آنها شکایت دارند که بسته های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنها قرار می گیرد. بوروکراسی های مختلف مالکان متاثر از کرونا را نیز تجربه می کنند.

فرمانده ستاد کرونا تهران گفت که بسیاری از مشاغل ، با وجود همه مشکلات ، نیروهای خود را تنظیم نمی کنند.

زالی ابراز نگرانی اصلی مشاغل پرداخت اجاره و برگشت چک ها کرد و گفت: “در نامه ای به دفتر مرکزی کرونا ملی درخواست کردیم که محدودیت های این دو هفته به عنوان یک پرونده حقوقی ویژه برای معاملات تجاری باشد. باید در نظر گرفته شود تا بازگشت چک ها سابقه داشته باشد آیا کار نمی کند.

وی همچنین به مشکل برخی از بیمه های اجتماعی بیمه شده اشاره کرد و گفت: برخی از بیمه شدگان برای بررسی مثبت بودن تست تاج خود باید به این دفاتر مراجعه کنند که در این شرایط می تواند خطرناک باشد. در همین راستا پیشنهادهایی به ستاد ملی ارائه شده است که امیدواریم مورد تأیید قرار گیرد. اگر فردی بیمار شود یا آزمایش مثبت دهد تا شغل خود را از دست ندهد یا سالانه مشکلی نداشته باشد ، درخواست تأیید می شود.

وی اظهار داشت: برخی جلسات نیز باید به صورت حضوری برگزار شود و امیدواریم ستاد ملی تاج ملی پیشنهاد ما را كه قانونی بودن برگزاری غیرحضوری قانونی است تأیید كند.

زالی ادامه می دهد: “زمان بسیاری از جلسات گذشته است و طبق اساسنامه جلسات آنها باید حضور داشته باشند و آنها نگران ادامه کار خود هستند ، بنابراین ما از آنها خواستیم تا از حالت الکترونیکی استفاده کنند.”

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا