جامعه

کاهش خشونت زندانیان با افزایش فضای سبز زندان‌ها

کاهش خشونت زندانیان با افزایش فضای سبز زندان‌ها

آپارات نیوز / خراسان رضوی طبق تحقیقات جدید دانشگاه بیرمنگام انگلستان و دانشگاه اوترخت هلند ، زندانیانی که فضای سبز بیشتری دارند سطح خشونت و خودزنی کمتری دارند.

محققان در زندانهای انگلستان و ولز از نقشه برداری GIS (Spatial Information Systems) برای تعیین درصد فضای سبز (مانند درختان ، علفها و بوته ها) استفاده کرده و سپس از آن با استفاده از اطلاعات مربوط به خودآزاری ، حملات به زندانیان به کارمندان استفاده کردند خشونت بین زندانیان را بیان و مقایسه کنید. این مطالعه برای اولین بار نقشه برداری در مقیاس وسیع از فضای سبز را به روشی م effectiveثر و آماری در محیط زندان و ارتباط آن با سلامت انسان نشان می دهد.

همچنین از اطلاعات مربوط به سن و عملکرد م institutionsسسات استفاده می شد (سطح امنیتی ، چه زنان و مردان جوان و چه مجرمان در آن اسکان داده شوند ، یا زندانها به طور هدفمند ساخته شوند یا ساختمانهای دیگری مانند پایگاه های نظامی به زندان تبدیل شوند).

یافته های محققان نشان می دهد که با در نظر گرفتن همه این عوامل ، زندانهایی که فضای سبز بیشتری دارند ، میزان خودزنی و میزان خشونت زندانیان در زندانها و تعرض به کارکنان زندان کمتر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که ارتباط با طبیعت ، که قبلاً در مناطقی مانند بیمارستان ها و مدارس مفید شناخته می شد ، برای زندانیان نیز مهم است.

در دوازده ماه منتهی به سپتامبر 2019 ، خودکشی ها و خشونت ها در زندان های انگلیس و ولز با بیش از 61000 صدمات ناشی از خود ، به بالاترین حد خود رسیده است. در همین دوره ، بیش از 33000 مورد خشونت بین زندانیان و بیش از 10 هزار مورد حمله به کارمندان رخ داده است.

از آنجا که محاسبه هزینه انسانی و احساسی این حوادث امکان پذیر نیست ، هزینه درمان این آسیب ها در بیمارستان ها حدود 2.7 میلیون پوند بوده است و هزینه دادرسی به دلیل حوادث خشن نیز بسیار زیاد است.

پروفسور دومینیک موران از دانشگاه بیرمنگام گفت: “شواهد نشان دهنده مزایای موثر و اثبات شده داشتن فضای سبز برای زندانیان در همه زندانها است.”

وی افزود: فضای سبز در زندان های جدید باید عنصر اصلی باشد و زندان های موجود باید از فضاهای موجود در فضاهای باز استفاده کنند و در صورت امکان در هر مکانی از فضای سبز تغییر کنند.

یافته ها در سالنامه انجمن جغرافی دانان آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا