جامعه

کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی با درمان ترکیبی

آپارات نیوز / خراسان رضوی نتایج یک مطالعه بین المللی به رهبری محققان در همیلتون کانادا نشان داد که ترکیبی از آسپرین ، استاتین ها و حداقل دو داروی فشار خون بالا می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی کشنده (CVD) را تا بیش از نصف کاهش دهد.

در تجزیه و تحلیل بیش از 18000 بیمار بدون سابقه بیماری قلبی و عروقی در سه کارآزمایی بالینی عمده ، درمانهای ترکیبی با دوز ثابت (FDC) با و بدون آسپرین در گروه کنترل ارزیابی شد. دوزهای ترکیبی دوز ثابت ، از جمله آسپرین ، خطر حمله قلبی را 53 reduce ، سکته مغزی را 51 and و مرگ های قلبی عروقی را 49 reduce کاهش می دهد.

نتایج این مطالعه توسط ناظران بین المللی در زمینه تحقیقات قلب و عروق مورد استقبال قرار گرفت. سالانه حدود 19 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند و سالانه دو برابر این افراد دچار حمله قلبی یا سکته می شوند.

به گفته محققان ، حدود 80 درصد از حوادث قلبی عروقی در افرادی رخ می دهد که سابقه بیماری ندارند. این بدان معناست که استراتژی های پیشگیری موثر ، از جمله دارو ، در افرادی که بیماری قلبی عروقی ندارند مورد نیاز است تا از اکثر حملات قلبی ، سکته ها و مرگ های مرتبط در سراسر جهان جلوگیری شود.

فیلیپ جوزف ، استادیار پزشکی در دانشگاه مک مستر ، محقق در موسسه تحقیقات سلامت جمعیت و متخصص قلب ، می گوید: “این ترکیب ، به تنهایی یا به شکل پلی پروپیلن (داروهای ترکیبی) ، بر بروز بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد.” در همیلتون کانادا ، مرگ و میر و غیر فوتی را کاهش دهید.

بیشتر اثرات با درمان هایی که شامل داروهای کاهش فشار خون ، استاتین ها و آسپرین است ، مشاهده می شود که می تواند حوادث قلبی و عروقی کشنده و غیر کشنده را به نصف برساند.

مزایا در سطوح مختلف فشار خون ، سطح کلسترول و با یا بدون دیابت یکسان است ، و مزایای بیشتری در افراد مسن وجود دارد.

جوزف اولین محقق تحقیق در موسسه تحقیقات سلامت جمعیت (PHRI) در دانشگاه مک مستر و علوم بهداشت همیلتون است. سلیم یوسف ، مدیر اجرایی موسسه و استاد برجسته در دانشگاه مک مستر ، محقق اصلی است. محققان از 13 کشور و شرکت کنندگان از 26 کشور و همه قاره ها در این مطالعه شرکت کردند.

پیش از این تصور می شد که راهبردهای درمانی درمان های ترکیبی با دوزهای ثابت که توسط محققان آزمایش شده است ، میزان بروز بیماری های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و هنگامی که در فرمول قرص استفاده می شود ، پلی پروپیلن نامیده می شود ، اما شواهدی برای مزایای آن در دسترس نیست. 2 سال گذشته

مفهوم قرص ترکیبی اولین بار دقیقاً 20 سال پیش به عنوان یک استراتژی برای کاهش چشمگیر بیماری های قلبی عروقی در جمعیت و همچنین افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده بودند ، مطرح شد.

نتایج آزمایشات اولیه نشان داد که پیروی بهتر بیماران از رژیم درمانی و کنترل بهتر عوامل خطر با استفاده از پلی پروپیلن بهتر از استفاده از داروهای منفرد ، مراقبت های معمول یا دارونما بود.

کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی با درمان ترکیبی

وی گفت: “این نتایج فوق العاده است و استفاده گسترده از آنها می تواند سالانه بین 5 تا 10 میلیون نفر را که دچار سکته مغزی ، حمله قلبی یا مرگ می شوند نجات دهد.”

وی گفت: “من می توانم آینده ای را با توسعه پلی پروپیلن قوی تر ببینم ، جایی که می توانیم بیماری های قلبی عروقی را در سراسر جهان 65 تا 70 درصد کاهش دهیم و حتی بیشتر از آن سود ببریم.”

از آنجا که همه اجزای پلی پروپیلن رایج و ارزان هستند ، پلی پروپیلن را می توان با هزینه کم در اختیار افراد قرار داد و احتمالاً بسیار مقرون به صرفه است.

محققان یافته های خود را از ترکیبی از داده های سه مطالعه بزرگ در مجموع 18000 نفر که در یک دوره پنج ساله مورد بررسی قرار گرفتند ، جمع آوری کردند ، از جمله مطالعه بین المللی Polycap (TIPS) -3 (یک پنجره کامپوزیت دوز ثابت در دوز ثابت) ارزیابی پیشگیری از پیامدهای قلبی (HOPE) -3 و آزمون تصادفی خوشه ای عملی (PolyIran).

سایر کارشناسان و سازمان های بین المللی نتایج این مطالعه را ستوده اند.

پروفسور فاستو پینتو ، رئیس فدراسیون جهانی قلب گفت: “فدراسیون جهانی قلب (WHF) متعهد است با کاهش بار بیماری های قلبی عروقی در سراسر جهان ، سلامت قلب و عروق را برای همه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارتقا دهد.” استفاده از یک روش ارزان برای استفاده از ترکیب دوز ثابت برای کاهش بیماریهای قلبی عروقی تا 50٪ استثنایی است و این فرصتی عالی برای مبارزه با این بیماری در سراسر جهان است ، که تأثیر بالقوه قابل توجهی بر زندگی انسان ها دارد. فدراسیون جهانی قلب طی یک دهه گذشته از استفاده از پلی پروپیلن حمایت کرده است و این نتایج شواهد محکمی برای تقویت استراتژی حمایتی جهانی ما ارائه می دهد.

سر جرمی فرار ، مدیر Wellcome Trust ، گفت که این یکی از سه مطالعه اصلی است که بر اساس توصیه های کارگاهی با سازمان بهداشت جهانی در لندن در آگوست 2001 در این تجزیه و تحلیل گنجانده شده است. پشتیبانی. این مuteسسه متعهد به ارزیابی راه حلهای ارزان قیمت و متداول برای بیماریهای شایع ، از جمله بیماریهای قلبی عروقی است. ما خوشحالیم که حمایت ما به توسعه شواهد قوی مبنی بر اینکه پلی پروپیلن یا ترکیبات با دوز ثابت ، از جمله داروهای فشار خون ، استاتین ها و آسپرین ، می تواند به طور قابل توجهی بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد ، کمک می کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا