جامعه

کاهش فروش دردناک لوازم التحریری های قم

کاهش فروش دردناک لوازم التحریر در قم

آپارات نیوز / قم فروشگاه های لوازم التحریر در قم امسال 70 درصد افت کرده اند.

سال تحصیلی جدید آغاز شده است. سال تحصیلی این بار کمی شتاب زده بود و دانش آموزان به جای آنلاین در اواسط سپتامبر شروع به نوشتن کتاب و دفترچه کردند.
لوازم التحریر یکی از شیرین ترین و ابدی ترین نیازهای دانش آموزان است. لوازم التحریر همیشه بحث های خاص خود را داشته است. یکی از موارد قیمت کالاهای داخلی است که گاهی گرانتر از کالاهای خارجی است.
امسال شرایط متفاوتی که ایجاد شده هزینه های متفاوتی را پیش فروش لوازم التحریر قرار داده است. تاج گذاری و برگزاری مدارس عملا فروش این اقلام را کاهش داده است.
سید مرتضی مجد ، رئیس فروشگاه لوازم التحریر و توزیع کننده کالا در گفت وگو با آپارات نیوز ، گفت: از امسال خرده فروشان لوازم التحریر 40٪ فروش و عمده فروشان 60-70٪ فروش کمتر داشتند.
وی افزود: بلاتکلیفی باعث شده که خرده فروشان کالاهای کمتری خریداری کنند. در نتیجه ، ضرر عمده فروشان بیشتر است.
مجد در مورد تولید لوازم التحریر داخلی گفت: تولید داخل خوب است. اما قیمت آنها بالا است. قیمت بالای آن به دلیل واردات مواد اولیه است. از طرف دیگر ، نبود رقیب در بازار محلی نیز می تواند قیمت ها را افزایش دهد.
وی گفت: “یکی از مشکلات فعلی ما عدم اطمینان است.” در ابتدا قرار بود این یک مدرسه مجازی باشد ، اما اکنون تصمیمات دیگری گرفته شده است. این روزها بازار لوازم التحریر داغ است و مردم برای خرید آن به آنجا هجوم می آورند. کمبود وجود دارد زیرا خرده فروشان سهام کافی ندارند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا