جامعه

کاهش ۱۵ درصدی سرانه تولید پسماند در تهران/ نیاز جدی به نوسازی ناوگان حمل پسماند

کاهش ۱۵ درصدی سرانه تولید پسماند در تهران/ نیاز جدی به نوسازی ناوگان حمل پسماند

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه میزان پسماند روزانه دفن زباله در تهران نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است ، گفت: طبق مطالعات انجام شده تولید سرانه پسماند در تهران طی سه سال گذشته افزایش یافته است. حدود 15٪ در سال کاهش یافته است. ” .

فاطمه اکبرپور در گفت وگو با آپارات نیوزوی در مورد وضعیت پسماند در تهران گفت: با اجرای طرح “جام” و برنامه های تفکیک و فعالیت غرفه های بازیافت ، حجم زباله در تهران نسبت به سالهای گذشته که 8000 تن در روز بود ، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش روزانه میزان پسماند ریخته شده در تهران به دلیل تفکیک اولیه در مبدا ، مقصد و تفکیک زباله های قابل بازیافت است که تا حدودی میزان پسماند منتقل شده برای دفع را کاهش داده است.

اکبرپور با بیان اینکه سرانه تولید زباله در تهران در سال های گذشته به 850 تا 900 گرم در روز رسیده است ، خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده توسط مشاوران طرح جامع پسماند تهران نشان می دهد که تولید سرانه زباله در تهران طی سه سال گذشته از 900 گرم به 760 گرم در روز کاهش یافته است.

ناوگان حمل و نقل زباله نیاز جدی به نوسازی دارد

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت کامیون های زباله در تهران که قبلاً دچار فرسودگی و نشتی شده بود ، اظهار داشت: بر اساس شکایات مردمی که در مورد نشت کامیون های زباله به ما گزارش شده است ، و مکاتبه با پلیس راهور در مورد لزوم پیگیری این موضوع به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ، اداره محیط زیست تهران بلافاصله نشتی نشت آب از کامیون ها را به شهرداری تهران اطلاع داده و آن را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برخی از پیمانکاران با برخی تغییرات با شهرداری قرارداد بسته اند ، ناوگان حمل و نقل خود را تجهیز و نوسازی کرده اند همچنین با تعدادی از پیمانکاران جدید قرارداد منعقد شده است و از آن زمان تاکنون گزارشی از مردم یا نهادها ارائه نشده است دیگر نشتی از کامیون های زباله نداریم.

اکبرپور نتیجه گیری کرد: “عدم ارائه شکایت به معنای مشکلی نیست و بنابراین گزارش نشدن شکایات جدید در مورد نشت کامیون این واقعیت را تغییر نمی دهد که ناوگان حمل و نقل زباله در سراسر استان تهران فرسوده نیست و نیاز جدی به نوسازی آن وجود دارد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا