کسب و کار برتر

کدام شهر را برای زندگی در نروژ انتخاب کنیم؟

محتوای این مطلب مخفی کردن

بهترین شهرهای نروژ برای زندگی ایرانیان

شهر اسلو پایتخت کشور نروژ و از بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

مهاجرت به نروژ: بیایید با پایتخت نروژ شروع کنیم که نه‌تنها یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است، بلکه دومین شهر سالم در جهان نیز محسوب می‌شود. با جمعیتی بیش از 600000 نفر، اسلو به طور قابل‌توجهی کمتر از لندن شلوغ بوده اما حال و هوای یک شهر شلوغ اروپایی را دارد. این شهر به دلیل آب‌وهوای پاک، فرصت‌های شغلی فراوان، دستمزدهای بالا، نرخ پایین جرم و جنایت و تعادل عالی زندگی و کار مشهور است.

آب‌وهوا در مقایسه با دیگر شهرهای نروژ می‌تواند به طور غیرقابل‌پیش‌بینی باشد، زیرا می‌توانید از یک‌ طرف زمستان‌های ملایم و فوق‌العاده سرد و برفی داشته باشید و از طرف دیگر، تابستان‌های بی‌نظیر یا نسبتاً گرم با دمای 30 درجه سانتی‌گراد داشته باشید.

اسلو مکانی عالی جهت نقل‌مکان برای جوانانی است که به دنبال تحصیلات عالی رایگان باکیفیت یا برخی از پیشنهادات شغلی با درآمد بالا هستند. دانشگاه اسلو قدیمی‌ترین دانشگاه کشور (با بیش از 200 سال قدمت) است که مدارکی با استانداردهای بالایی در زمینه علوم اجتماعی و علوم ‌انسانی، ریاضیات، پزشکی و دندانپزشکی، حقوق، علوم طبیعی و الهیات ارائه می‌دهد. بریتانیایی‌ها می‌توانند قبل از شروع دوره تحصیلی خود در مؤسسه، در یک دوره فشرده برای یادگیری نروژی ثبت‌نام کنند. با این ‌وجود بیشتر مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی است.

بهترین شهرهای نروژ برای زندگی ایرانیان و مهاجرت

هزینه زندگی در پایتخت نروژ

هزینه زندگی در پایتخت به طور طبیعی بالاتر از سایر نقاط است، اما به ‌نوعی با درآمد بالاتری که فرد می‌تواند از آن برخوردار شود جبران می‌شود. با این ‌حال اگرچه می‌توان حقوق خوبی دریافت کرد، اما بخشی از آن برای فعالیت‌های اجتماعی مانند صرف غذا با دوستان هزینه می‌شود که آنچنان تکرر زیادی در هفته ندارد.

نروژی‌ها دوست دارند اوقات فراغت خود را با فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و اسکی بگذرانند و اگر اهل ورزش هستید، اسلو چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد. پارک زمستانی اسلو مملو از فرصت‌هایی برای فعالیت‌های خانوادگی است و تپه پرش اسکی در Holmenkollen که در نزدیکی آن قرار دارد، سطح آدرنالین خون شما را در کمترین زمان ممکن بالا می‌برد.

اسلو دومین شهر سالم جهان است که در صدر فهرست 89 شهر در سراسر جهان قرار دارد. این امر همچنین منجر به افزایش امید به زندگی در این منطقه می‌شود.

شهر اسولور نروژ و مناسب‌ترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

اسولور واقع در نروژ

اسولور یک مرکز در نروژ است که مملو از رستوران‌های سطح بالا، هزاران هتل، سوپرمارکت‌ها، سینما، گالری‌های هنری و غیره است. این بزرگ‌ترین شهر در مجمع‌الجزایر است و به طور واقعی پایتخت لوفوتن در نظر گرفته می‌شود. این دهکده ماهیگیری یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری با مشاغل فراوان و امکانات رفاهی زیاد است. تنها 5000 نفر در این شهر ساکن هستند. همچنین در این شهر شما می‌توانید شفق‌های قطبی زیبا را مشاهده کنید و لذت ببرید. با این‌ حال بیشتر به این شهر به‌عنوان یک شهر توریستی نگاه می‌شود.

شهر اسکورا و مناسب‌ترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

اسکورا واقع در نروژ

اسکورا در مجمع‌الجزایر لوفوتن واقع شده است. Skovra برای هرکسی که از یک زندگی آرام لذت می‌برد ایده‌آل است. ماشین‌های زیادی در جزیره وجود ندارد بنابراین افراد زیادی از یک مکان به مکان دیگر پیاده‌روی می‌کنند. اگر بازنشسته هستید و می‌خواهید از شلوغی شهرهای بزرگ‌تر فرار کنید، اینجا مکانی عالی برای زندگی است. پیاده‌روی زیادی در طول سواحل شگفت‌انگیز و مسیرهای متعدد می‌توانید انجام دهید. این برای همه نیست، اما Skovra یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی در کشور است.

شهر فدریکستاد یکی از بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

فردریکستاد واقع در نروژ

فردریکستاد یک شهر نسبتاً کوچک و دنج است که در جنوب کشور، نه ‌چندان دور از اسلو واقع شده است. طولانی‌ترین رودخانه نروژ، گلوما، از میان این شهر می‌گذرد که با الگوی معماری هلندی ساخته شده است. فردریکستاد پر از تاریخ است و بهترین شهر مستحکم در کشور به شمار می‌آید. قلعه فردریکستاد با استحکامات متعدد در اواسط قرن هفدهم ساخته شد.

در شهر قدیم یک میدان بازار با کوچه‌های سنگ‌فرش پرپیچ‌وخم و چندین مغازه سنتی وجود دارد. این شهر دارای ساختار غیرمعمولی است که دارای مناطق شلوغ مترو همراه با فضاهای سبز است که می‌توانید از شلوغی دور شوید.

هزینه زندگی به طور قابل‌توجهی کمتر از سایر شهرهای نروژ است، بنابراین خرید یا اجاره یک مکان در آنجا بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود. می‌توان تا حدی آن را از ارزان‌ترین شهرهای نروژ برای زندگی به ‌حساب آورد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی و تحصیلی عالی هستند، اگرچه پیشنهادهای شغلی ممکن است زیاد نباشد. با این ‌حال اگر برای همیشه به آنجا می‌روید، همیشه می‌توانید به‌ صورت آنلاین از خانه زندگی کنید و برای خودتان یا برای یک شرکت خارجی کار کنید.

این شهر در تابستان مملو از زندگی است و بازدیدکنندگان زیادی برای لذت بردن از طبیعت، مانند یکی از زیباترین مجمع‌الجزایر کشور و همچنین رویدادهای مختلف فرهنگی و جشنواره‌های موسیقی (جشنواره ماه) می‌آیند. زمستان‌ها به دلیل جریان گلف استریم نسبتاً معتدل است، اما در تمام طول سال حتی در ماه‌های خشک سال، برای مقداری باران آماده باشید.

شهر سارپسبورگ و بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

سارپسبورگ واقع در نروژ

سارپسبورگ آن‌قدر به فردریکستاد نزدیک است که می‌گویند منطقه شهری یکسانی را تشکیل می‌دهند، اما جدا از هم هستند. این شهر زندگی شهری مدرن با گذشته تاریخی غنی را ارائه می‌دهد. گالری‌های هنری، موزه‌ها، بارها و رستوران‌های زیادی در سارپسبورگ وجود دارد. مشاغل زیادی وجود دارد و هزینه‌های زندگی متوسط است. این شهر به‌عنوان آفتابی‌ترین شهر نروژ شناخته می‌شود.

شهرهای قدیمی و درحال‌رشد به‌عنوان بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

تونسبرگ واقع در نروژ

تونسبرگ یکی دیگر از مکان‌های بسیار مطلوب برای زندگی در نروژ است. این یک شهر تاریخی است که اتفاقاً قدیمی‌ترین شهر در کل کشور به شمار می‌آید. این شهر در جنوب اسلو، یک منطقه شهری بزرگ قرار دارد. این شهر تا سال 1838 به طور رسمی به رسمیت شناخته نشد، اما سابقه‌ای دارد که به بیش از هزار سال قبل بازمی‌گردد. امکانات رفاهی زیادی در تونسبرگ وجود دارد، همچنین مکان‌های زیبای گردشگری مانند خرابه‌های باستانی، تپه‌های قبر وایکینگ‌ها، اسکله هوشمند، موزه‌ها و موارد دیگر.

در طول تابستان یک جشنواره موسیقی برگزار می‌شود و فرصت‌هایی برای زندگی شبانه در تمام طول سال وجود دارد. یک نیز وجود دارد که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد. گردشگری در حال رونق است و فرصت‌های شغلی خوبی در اینجا وجود دارد. این شهر یک مکان آرام و امن برای زندگی با بیمارستان‌های خوب و کیفیت زندگی بالا است.

 کریستیانسند واقع در نروژ

کریستیانسند در جنوبی‌ترین بخش نروژ واقع شده است. این مکانی است که نروژی‌ها دوست دارند در ماه‌های تابستان از آن دیدن کنند زیرا شامل بهترین ساحل کشور است. جاذبه‌های متعددی نیز در این شهر وجود دارد. بازار کار به لطف صنعت گردشگری خوب بوده، اگرچه هزینه زندگی کمی گران است اما یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مکان‌ها برای زندگی است. این شهر دارای رتبه ایمنی بالایی است و انگلیسی پایه در اینجا صحبت می‌شود.

شهر درامن واقع در نروژ و بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

درامن واقع در نروژ

درامن در شرق نروژ واقع شده است و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر نیز است. درامن به یکی از سریع‌ترین شهرهای نروژ تبدیل شده است. فضای شهری و درعین‌حال آرامی دارد و خیابان‌ها و محله‌ها نرخ جرم و جنایت پایین و رتبه ایمنی بالایی دارند. کارهای زیادی برای انجام ‌دادن وجود دارد از جمله بازدید از موزه‌ها، بازدید از آبجوسازی Aass برای گشت‌وگذار و نوشیدن آبجو، یا کاوش در رودخانه محلی.

شهر استاوانگر واقع در نروژ، از زیباترین و بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

استاوانگر واقع در نروژ

استاوانگر در ساحل غربی نروژ واقع شده است. این شهر قبلاً پایتخت فرهنگی اروپا بوده و معماری این شهر شگفت‌انگیز است. چندین مؤسسه تحقیقاتی و دانشگاه در این شهر وجود دارد، بنابراین آموزش در رتبه عالی قرار دارد. شهر حال و هوای شهری می‌دهد و اگر زندگی شبانه پر جنب‌وجوشی داشته باشید کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. غذا فوق‌العاده است و سرگرمی هم همین‌طور. این شهر یک مقصد گردشگری است، بنابراین مشاغل زیادی در دسترس است. هزینه زندگی کمی گران است، اما یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها در نروژ برای زندگی محسوب می‌شود.

استاوانگر یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی در نروژ است. شهری در ساحل غربی که به ‌خاطر آبدره‌هایش معروف است، زندگی شبانه پر جنب‌وجوش، رویدادهای متعدد جشنواره، گزینه‌های آموزشی عالی، فرصت‌های شغلی و مکان‌های طبیعی برای بازدید در اوقات فراغت خود را ارائه می‌دهد. معماری در استاوانگر نیز خیره‌کننده است و ارزش کاوش را دارد، زیرا این شهر پر از تاریخ است.

هزینههای زندگی در شهر استاوانگر

این شهر یکی از بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان و دیگر مهاجران محسوب می‌شود، اما برای زندگی در آن باید هزینه زیادی را بپردازید و شغل پردرآمدی داشته باشید. هزینه زندگی در استاوانگر بسیار بالا است اما باز هم فردی دارای شغلی با درآمد خوب مشکلی ندارد، به‌خصوص اگر واجد شرایط کار در بخش صنعت نفت – ستون اقتصاد استاوانگر – باشید.

استاوانگر استاندارد بسیار بالایی از هزینه‌های زندگی را حفظ می‌کند. تقریباً به ‌اندازه اسلو گران است. به‌ طور کلی تفاوتی در هزینه‌های زندگی حدود 5 درصد به نفع استاوانگر وجود دارد که از چند جنبه کمی ارزان‌تر است. به‌عنوان ‌مثال خدمات اولیه خانگی مانند برق، گرمایش و تأمین آب در استاوانگر 11 درصد ارزان‌تر از اسلو هستند.

وقتی صحبت از مزایا و معایب بیشتر حرکت به استاوانگر می‌شود، به نظر می‌رسد که مزایا بیشتر از معایب است. مؤسسه آشپزی وجود دارد که از ایده تبدیل ‌شدن استاوانگر به مرکز اصلی غذای تجارب خوشمزه در نروژ حمایت می‌کند، جایی که جشنواره سالانه غذای شاد در مرکز شهر محبوبیت زیادی به دست آورده است. نقطه ضعف زندگی در این منطقه این است که مانند سایر شهرهای واقع در سواحل غربی کشور باران زیاد می‌بارد.

اسکودنشاون شهری زیبا در نروژ، معرفی بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

کدام شهر را برای زندگی در نروژ انتخاب کنیم؟

اسکودنشاون واقع در نروژ

اسکودنشاون یکی دیگر از شهرهایی است که در جنوب جزیره کارموی قرار دارد. این شهر ماهیگیری است که مملو از خانه‌های چوبی ساخته شده در قرن نوزدهم و رنگ‌آمیزی سفید است. در طول ماه‌های تابستان صدها قایق در بندر به دلیل جشنواره سالانه قایق‌سواری وجود دارد. همچنین نمایش‌های محلی و بازارهای صنایع‌دستی وجود دارد. شغل اصلی این منطقه ماهیگیری و گردشگری است. اگر به دنبال زندگی مقرون‌به‌صرفه در محیطی امن و زیبا هستید، انتخاب خوبی است.

رینه واقع در نروژ

در مورد بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان به چند شهر کوچک می‌رسیم که رینه و لانگیربین نام دارند. این دو شهر بیشتر برای بازنشستگان و افرادی که می‌خواهند در آرامش زندگی کنند مناسب است و برای افرادی که به دنبال کار یا شغل هستند مناسب نیست. به همین جهت مهم است که از اول هدف خود را از مهاجرت روشن کنید و با مؤسسه‌های مهاجرتی مانند مؤسسه سفیران ایرانیان مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم را در این ‌خصوص به شما بدهند.

رینه یک شهر کوچک‌تر است که دارای برخی از زیباترین مناظر در هر نقطه از جهان است. این یک دهکده ماهیگیری کوچک است که در جزیره Moskenesoya واقع شده است. این یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای بازنشستگانی است که می‌خواهند از بهترین ماهیگیری در جهان در محیطی امن و زیبا لذت ببرند. در این شهر تا حدی انگلیسی صحبت می‌شود، اما داشتن دانش اولیه از زبان نروژی مهم است.

لانگیربین واقع در نروژ

لانگیربین یا Longyearbyen در منتهی‌الیه شمال نروژ واقع شده است. این بزرگ‌ترین شهر جزایر سوالبارد است. این یک شهر کوچک است و برای کسانی که صلح و آرامش را دوست دارند و به انجام کارهای زیادی نیاز ندارند، بهترین انتخاب است. اگر از برف لذت می‌برید بهترین است زیرا 8 ماه از 12 ماه سال روی زمین است.

این یک منطقه نسبتاً متروک با یک سکونتگاه رنگارنگ کوچک در میان صخره‌ها با خلیج ماسه‌ای در نزدیکی و کوه‌های شیب‌دار اطراف دره وسیع است. اینجا شغل زیادی وجود ندارد، اما اگر بازنشسته هستید و به دنبال یک شهرک کوچک زیبا برای استراحت و لذت بردن از یک زندگی آرام هستید، این شهر ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

شهر آرندال نروژ یکی از بهترین شهرهای نروژ برای ایرانیان

شهر آرندال واقع در کشور نروژ

آرندال به دلیل سطح ایمنی بالا و نرخ جرم پایین، مکانی شگفت‌انگیز برای زندگی است. کیفیت هوا خوب است، می‌توانید با خیال راحت در خیابان‌ها راه بروید و سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی رتبه بندی شده است. کیفیت زندگی با توجه ‌به فرصت‌های شغلی عالی خوب است. این شهر به‌ طور کلی یک شهر آرام با امتیاز شادی بالا، تنوع، انگلیسی‌زبانان و تحمل نژادی بالا است.

آرندال یک شهر نسبتاً کوچک است که در جنوب واقع شده است. این شهر پر از تاریخ است، با خانه‌های چوبی زیبا در قسمت مرکزی که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. اگر با خانواده خود در حال نقل‌مکان هستید، این شهر بسیار امن و عالی است. با این ‌حال گران‌قیمت است، زیرا برای زندگی راحت با فرزندان خود به حدود 3800 پوند در ماه نیاز دارید.

آرندال به دلیل صحنه موسیقایی خود در تابستان محبوب است و جشنواره هوو زمانی بزرگ‌ترین جشنواره در کشور بود. خیابان کانال یکی دیگر از زیباترین مناطق در این شهر است که سال‌به‌سال عاشقان جاز و بلوز را به خود جذب می‌کند. نکته جالب در مورد آرندال نیز این است که از زمانی که یک شهر خواب‌آلود و شلوغ تابستانی بود، اکنون به مکانی جذاب و پرجنب‌وجوش تمام سال تبدیل شده است.

علاوه بر این، این شهر از تنوع استقبال می‌کند و انگلیسی‌زبانان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند، زیرا اکثر مردم تسلط خوبی به زبان دارند. از نظر آب‌وهوا دارای تابستان‌های نسبتاً خنک و زمستان‌های سرد است

منبع : https://miemohajerat.net/

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا