جامعه

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

آپارات نیوز/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» گفت: همه ما به دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا پشتیبان دولت است و ما را یاری می کند.

وی افزود: سابقه پزشکی و تلاش ما تنها به این دو سال ختم نمی شود. در دفاع مقدس نیروهای بهداری ما در کنار رزمندگان سابقه پزشکی خوبی داشتند اما این موضوع ثبت نشد و در حالی که قرار بود اتفاق بیفتد به عرصه هنر نیامد.

عین اللهی ادامه داد: گروه پزشکی در دفاع مقدس در نزدیک ترین نقطه خدمات زیادی به دشمن انجام دادند و این حماسه بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و تبلور یافت.

وی ادامه داد: کرونا علیرغم فاجعه ای که دارد چیزهای زیادی را آشکار کرده و به نظر می رسد گرد و غبار از زمین ها پاک شده است. کشورهایی که توانستند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن کشور هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در زمان کرونا نشان داده شد.

عین اللهی افزود: به اندازه جمعیت امارات در یک هفته واکسن زدیم که این به دلیل این است که در کنار مردم هستیم و کار مردم را انجام می دهیم که برای ما یک درس تاریخی است.

وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا، دشمن قصد داشت کادر پزشکی را منهدم کند اما کادر پزشکی در کرونا ایمیلی ایجاد کردند و خود را نشان دادند. اوایل انقلاب ما به بسیاری از خدمات پزشکی خود در خارج از کشور وابسته بودیم، اما امروزه کمتر دیده می شود.

عین اللهی گفت: هویت ما ملتی معتقد به ولایت و خدمت به مردم است. دست وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و کار ارتباطی ما این است که با هنرمندان ارتباط برقرار کنیم، زیرا خدمت به هنر است که متبلور می شود و ما با تمام امکانات آماده حمایت از هنرمندان هستیم.

وی گفت: کیفیت ایجاد شده در علوم پزشکی در کشور باید ادامه داشته باشد و باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. برخی از بیمارستان های ما می توان گفت کمتر از اروپا و آمریکا نیست که نتیجه استقلال ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند الگوهای ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در لشکر کرونا داشته ایم.

وی از ایجاد رشته هنرهای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را برای شناساندن علوم پزشکی به هنرمندان و بالعکس راه اندازی خواهیم کرد. این جشنواره شروع بسیار خوبی است و امیدواریم سالانه برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و نقطه برجسته کشور شد. ما همیشه به عهدی که با مردم بسته ایم پایبند هستیم و لحظه ای عقب نمی نشینیم و تا ظهور امام زمان (عج) به این حرکت ها ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا