جامعه

کمبود ذخایر خونی در اپیدمی کرونا مدیریت شد/ رشد 7 درصدی تأمین ذخایر خونی در کشور

کمبود ذخایر خونی در اپیدمی کرونا مدیریت شد/ رشد 7 درصدی تأمین ذخایر خونی در کشور

آپارات نیوز/ گلستان سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: با شیوع ویروس کرونا، جهان با کمبود ذخایر خون مواجه است. وی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمبود ذخایر و فرآورده های خونی به خوبی جبران شده است.

عباس صداقتم در حاشیه مراسم بزرگداشت و راه اندازی مدیرکل انتقال خون گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبدیل شدیم.

وی افزود: در وهله اول برای جبران کمبود ذخایر خون، شبکه سراسری تامین خون در کشور ایجاد شد و سعی شد از تمامی ذخایر کل کشور در هر استان استفاده شود، ما نیز در مورد بیماری عروق کرونا دانش خود را داریم. بیماری قلبی، بیماری قلبی و تغییری در بحث استانداردهای ملی کشورمان در حوزه اهدای خون ایجاد نشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا، پایگاه‌های اهدای خون را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مبارزه با کوید 19 ایمن کرده‌ایم، تصریح کرد: امن‌ترین مکان‌ها را برای جلوگیری از شیوع بیماری کوید 19 در پایگاه‌های انتقال خون ایجاد کرده‌ایم. مهمتر اینکه مردم به درخواست ما برای سرمایه اجتماعی پاسخ مثبت دادند به طوری که تامین ذخایر خون در سراسر کشور در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

باید بگویم؛ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان از زحمات «سید صادق بنی عقیل» قدردانی و «فاطمه محمدی» به عنوان مدیرکل جدید سازمان انتقال خون گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا