دانش و سلامت

کمبود مقطعی انسولین قلمی به دلیل تحریم‌های بانکی/عرضه انسولین با کارت ملی

کمبود مقطعی انسولین قلمی به دلیل تحریم‌های بانکی/عرضه انسولین با کارت ملی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پنی سیلین یکی از باارزش ترین داروهای وارداتی در کشور است ، گفت: کمبود مقطعی فقط در پنی سیلین وجود دارد و دلیل آن مشکلات ناشی از تأمین ارز است. و انتقال آن به شرکتهای خارجی در نتیجه تحریمهای تحریمها. ” بشر دشمن ملت ایران است.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر محمدرضا شانزاز گفت: امروز ، 2 محموله از انواع مختلف پنیکولین از گمرک ترخیص و در طی هفته جاری متناسب با تعداد بیماران در میان داروخانه های منتخب توزیع شد. زایمان های بعدی این دارو نیز در فواصل زمانی وارد کشور می شود.

وی دلیل تأمین پنی سیلین را به عنوان سهمیه ، کنترل بهینه توزیع این دارو توضیح داد و افزود: بیماران می توانند با مراجعه به داروخانه های خاص انسولین دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تحریم ها مشکلات زیادی را برای واردات برخی داروها و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است و گاهی اوقات واردات انسولین قطع می شود. ما به بیماران توصیه می کنیم از ویال های انسولین منظم و NPH به جای قلم استفاده کنند که تفاوتی با انسولین قلم ندارند و به جای قلم در بازار به وفور یافت می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اختلاف فاحش قیمت این دارو در خانه نسبت به سایر کشورهای منطقه ، در آینده نزدیک توزیع دارو بر اساس خواست خداوند طبق کد ملی برای بیماران ، تا دیگر نگران تهیه آن نباشند. “

طبق روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، طبق گفته شانزاز ، انواع قلم های این دارو در تولید و نیازهای کشور تا پایان سال آینده از بین می رود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا