جامعه

گاز رومیزی بخریم یا فردار

گاز رومیزی بخریم یا فردار

بهترین گاز مدلی است که امکانات آن با نیاز شما سازگار باشد. یک صفحه رومیزی یا اجاق گاز خوب برای چندین سال دوام خواهد آورد و کاملاً با آشپزخانه شما سازگار است. همچنین می توانید انواع غذاها را بدون هیچ مشکلی با آن بپزید.

با این حال، بزرگترین سوال برای اکثر مردم این است که آیا باید گاز رومیزی بخرند یا فردا؟ بنابراین ما ویژگی های مثبت و منفی هر کدام را با هم مقایسه و بررسی می کنیم تا در نهایت با این اطلاعات بتوانید مدل مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

مهمان میز

گاز رومیزی که در بازار به گاز رومیزی نیز معروف است مدتی است که جای مدل های گاز مبله را گرفته است. این موضوع به دلیل ویژگی های مهم آنها از جمله مزایای مهمی است که به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

یا فردا گاز رومیزی بخر

مزایای گاز رومیزی

مزایای اصلی گاز رومیزی در این پنج نکته مهم خلاصه می شود:

  • اشغال فضای کمتر: البته به دلیل تنها یک صفحه و نصب آن بر روی کابینت، فضای اشغال شده توسط اجاق گاز رومیزی در مقایسه با اجاق گاز بسیار کمتر است. همچنین کوچکی آنها به معنای وزن کمتر است. به همین دلیل می توانند گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه های کوچک امروزی با این ابعاد باشند.
  • تنوع بالا در طراحی و اندازه: با توجه به افزایش تقاضا و استفاده در اکثر خانه های نوساز، انواع اجاق گاز به طور گسترده توسط برندهای بزرگ و کوچک تولید می شود. گفتنی است که افراد مختلف با سلیقه های مختلف می توانند از بین مدل های بسیار موجود در بازار مدل استفاده کنند. تنوع در اندازه و ابعاد این گازها نیز این امکان را فراهم می کند که برای هر آشپزخانه ای با فضای کوچک یا بزرگ، مدلی مناسب پیدا کنید.
  • نظافت و نظافت سریعتر: هر نوع میز گاز فقط از یک شیشه یا صفحه فولادی با چندین شعله تشکیل شده است. بنابراین تمیز کردن آنها به خصوص مدل های شیشه ای در مقایسه با گاز آسانتر است. ضمناً با نداشتن فر و سایز کوچک آنها کار نظافت سریعتر انجام می شود.
  • طراحی جدید و به روز : طراحی و ساخت گاز رومیزی توسط برندهای معتبر در این زمینه به صورت مدرن و لوکس انجام می شود و بدیهی است که تاثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه خواهد داشت.
  • امکان استفاده از فضای زیر گاز به دلخواه: چون انواع صفحات گاز فقط روی کابینت نصب می شوند و فضای زیر را اشغال نمی کنند، می توانید به دلخواه از کابینت یا این فضا استفاده کنید.

این مزایا مهمترین مواردی است که هر فردی که قصد خرید گاز رومیزی دارد باید از آن آگاه باشد. اما معایبی نیز وجود دارد که دانستن آنها خوب است.

معایب گاز رومیزی

گاز ورق اگرچه مزایای فراوان و مفیدی برای مصرف کنندگان خود دارد، اما در مقایسه با گازهای معمولی دارای معایبی نیز می باشد.

  • فر وصل نبودن: اگر بخواهیم به بزرگ ترین نکته در مورد تفاوت و مقایسه گاز رومیزی با فردار اشاره کنیم، عدم وجود فر وصل در مدل های رومیزی مهم ترین موضوع خواهد بود. اما علاقه مندان به استفاده از فر می توانند با خرید فر توکار جبران کنند.
  • جابجایی سخت تر یا حتی عدم امکان جابجایی: اتصال و نصب گاز رومیزی کمی سخت تر از گاز است. در برخی از مدل ها نیز امکان جابجایی آنها بدون کمک متخصص وجود نخواهد داشت.
  • قدرت نسبتاً کمتر شعله ها: در برخی موارد که تعداد شعله های گاز صفحه ای زیاد است، قدرت هر شعله در مقایسه با گاز کمتر خواهد بود.
  • تعداد شعله کمتر نسبت به گاز مبله: در گذشته اکثر اجاق گازهای تخت با تعداد شعله کمتر مانند سه شعله تولید می شدند، اما اکنون به دلیل تقاضای زیاد، مدل های چهار و پنج شعله رایج شده است.

اینها معایب اصلی در برخی از مدل های گاز رومیزی بسته به مدل و سازنده محصول است. البته اگر انتخاب شما گاز رومیزی است بهتر است مقاله ای را مطالعه کنید که در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی توجه کنید.

مهمان فردا

از دیگر مدل های گاز آشپزخانه که برای بسیاری از افراد مزایای زیادی دارد، انواع گاز فردار وجود دارد که برای ارائه اطلاعات بیشتر به بررسی مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

مزایای گاز فردار

یا فردا گاز رومیزی بخر

برای مزایای گاز فردار می توان به پنج عامل اصلی اشاره کرد که هر کدام موارد بیشتری را پوشش می دهند.

  • داشتن فر: مزیت اصلی که با این گازها به ذهن خطور می کند، داشتن فر متصل است که امکان پخت انواع غذاها را فراهم می کند. خرید این محصول به معنای خرید یک محصول دو منظوره نیز می باشد.
  • تحمل وزن بالا: معمولا نمونه های گاز فردار در مقایسه با گاز صفحه ای به دلیل ساختار متفاوت، تحمل وزن بیشتری برای انواع دیگ های سنگین و بزرگ دارند.
  • صرفه جویی در هزینه ها: در مقایسه با اجاق های توکار برقی، فرهای این محصولات مصرف انرژی پایینی دارند که باعث صرفه جویی در مصرف می شود. همچنین با خرید گاز فردار در واقع دو محصول را به قیمت تمام شده یک محصول خریداری می کنید. در نتیجه در هزینه های کلی صرفه جویی می شود.
  • کیفیت بدنه جامد: اکثر نمونه های گاز فردار از بدنه و مواد مرغوب ساخته شده اند. البته اگر در حین حمل و نقل مورد اصابت قرار بگیرند، در مقایسه با گاز ورق شیشه ای کمتر آسیب می بینند.
  • قابلیت جابجایی راحت تر: در اکثر مدل های گازی فردار به دلیل عدم نیاز به کار تخصصی و خاص برای نصب، تعویض مکان راحت تر از گاز رومیزی است. بنابراین می توان آنها را گزینه ای مطلوب برای افرادی که نیاز به جابجایی زیاد دارند در نظر گرفت.

البته باید توجه داشته باشید که این مزایا و ویژگی ها در مورد مدل خاص گاز فردار صدق می کند و خرید هر نوع گاز آشپزخانه مستلزم دریافت اطلاعات از نکات مهم آن است.

معایب گاز فردار

اگرچه معایب گاز فردار زیاد نیست، اما همچنان به اطلاعات کلی برای انتخاب بین مدل های فردار و رومیزی کمک می کند.

  • اشغال فضای بیشتر: مشخص است که چندین مدل از این اجاق گاز به دلیل وجود فر، فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال خواهند کرد. به همین دلیل، قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید.
  • نیاز به زمان بیشتر برای تمیز کردن: اندازه بزرگتر این گازها و وجود فر به این معنی است که زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند.
  • وزن زیاد: فردار بودن انواع گاز فردار در مقایسه با گاز رومیزی سنگین‌تر است که در برخی موارد باعث ایجاد مشکل می‌شود.
  • تنوع نسبتا کمتر: با مقایسه هر دو مدل می توان گفت که گاز آشپزخانه فردار تنوع کمتری نسبت به گاز صفحه ای دارد. بنابراین گاهی اوقات یافتن نمونه مورد نظر دشوار خواهد بود.

در عین حال قابل ذکر است که این معایب در مورد انواع گاز آشپزخانه صدق نمی کند و بسیاری از مشکلات به مدل و برند گاز بستگی دارد.

خرید گاز آشپزخانه

حال با توجه به مزایا، معایب و مقایسه های انجام شده می توانید شخصاً در مورد انتخاب هر کدام تصمیم بگیرید. اما در پایان، هر کدام را که ترجیح می دهید، این نکات کلی را قبل از خرید در نظر داشته باشید:

  • اندازه و ابعاد مناسب با فضای آشپزخانه
  • با نرخ های مناسب
  • برند سازنده
  • امکانات و تجهیزات ویژه
  • جنس، رنگ و ظاهر بدنه
  • تعداد و قدرت شعله های آتش
  • اعتبار فروشگاه

این موارد به شما کمک می کند تا خرید مناسب تری را تجربه کنید. البته همیشه از نظرات دیگران استفاده کنید. معمولاً پلاک های گاز پرفروش یا گازهای پرفروش فردار با توجه به اینکه می توانستند نظر افراد بیشتری را جلب کنند گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شوند. در نهایت با در نظر گرفتن همه جوانب می توانید به گزینه مورد نظر برسید.

دکمه بازگشت به بالا