جامعه

گرفتاری گوشه‌هایی از کشور به ویروس هندی و آفریقایی / نگرانی برای استان‌های جنوب، جنوب غرب و شرق

گرفتاری گوشه‌هایی از کشور به ویروس هندی و آفریقایی / نگرانی برای استان‌های جنوب، جنوب غرب و شرق

آپارات نیوز / خوزستان وزیر بهداشت با اشاره به اینكه مناطقی از كشور به ویروس های هند و آفریقای جنوبی آلوده شده اند ، گفت: “ما با موشك های نقطه به نقطه به نقاط تجمع اصابت می كنیم و شبانه روز مراقب هستیم تا هیچ آتش بیشتری وارد زمین می شود. “ما نگران استانهای جنوبی ، جنوب غربی و شرقی هستیم.

دکتر سعید نمکی در جریان افتتاح پروژه های بهداشتی در شش شهر خوزستان ، که امروز (3 خرداد) انجام شد ، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی ، استاندار خوزستان ، نمایندگان مجلس ، رادیو و تلویزیون ، داس قرمز و امامان ، استانداران و همه سازمان ها مردم نهاد ، به ویژه مردم شریف و میهن دوست خوزستان ، برای مدیریت بیماری خوزستان بسیار تلاش کردند و من از آنها بخاطر آرام نگه داشتن عید فطر تشکر می کنم.

به گزارش آپارات نیوز ، وی افزود: آرزو می کنم دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی آبادان تبدیل شود. وقتی این مسئله مطرح شد ، همكاران من مسائل جمعیتی و سایر موارد را مطرح كردند اما من گفتم كه جمعیت خرمشهر و آبادان آن چیزی نیست كه شما می گویید ، خوزستان بابا الجنه و آبادان و خرمشهر باب الشهدا است. با همه دنیا فرق دارد و تا زمانی که زنده هستم مدیون آن خوزستان هستم. من صحنه هایی را در خوزستان دیده ام که در هیچ کجای دنیا رخ نداده است.

وزیر بهداشت گفت: خوزستان حق مردم این کشور و همه نسل های آینده را دارد. این زمینه مقدس تر از این است که بگوییم تابع قانون است یا خیر. من به تمام شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم و شهدای دفاع از سلام و احترام سلام می گویم و از همه بزرگوارانی که بر امواج سنگین تاج تاخت و تاز تلاش می کنند ، تشکر می کنم.

نمکی ادامه می دهد: دفاع مقدس درس های بزرگی به ما داده است. اولین درس این است که می توان تمام مقایسه های دنیا را با عشق ، اخلاص ، ایمان و تقوا از بین برد. همچنین به ما آموخت که می توان عاشقانه با حداقل در برابر حداکثر در دفاع از میهن ایستاد و موفق شد.

نمکی گفت: همه ما در دفاع از میهن و آرمان های انقلاب با هم هستیم. ما دیگر اصولگرایان و اصلاح طلبان ، چپ و راست ، شیعه ، سنی و مسیحی را نمی شناسیم و همه با هم هستیم.

وی گفت: “ما در اوج تحریم ها بودیم و همه راه ها به روی ما بسته شده بود.” ما چمدان های خالی و یک بانک مرکزی داشتیم و کمبود ارز را جنجالی می کردیم و جاده ها برای ماسک و لباس فرم برای پرستاران ، پزشکان و پرسنل خدمات بسته بود.

وزیر بهداشت گفت: “من فهمیدم که اگر همه با هم باشند و دانشجویان به آنجا برسند و حماسه دفاع مقدس دوباره تکرار شود ، ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.” همانطور که در دوران دفاع مقدس به دولت بسیج رفتیم و برنامه شهید قاسم سلیمانی را ارائه دادیم و به جای دفاع در برابر ویروس ، به ویروس حمله کردیم. بنابراین ما متذکر شدیم که می توانیم با خزانه خالی و تحریم های بی رحمانه با اروپا و آمریکا ادامه دهیم و به بیماری همه گیر حمله کنیم. در روزهایی که بیش از هزار مرگ پیش بینی شده بود ، او به سراغ یک رقم رفت ، که نتیجه تجربه دفاع مقدس بود.

نمکی ادامه داد: ما در زمینه واکسن نیز کار کردیم. همانطور که قول داده ایم ، در ماه ژوئن واکسن ایرانی را روی میز خواهیم گذاشت و به جهانیان ثابت خواهیم کرد که در این زمینه نیز برنده شده ایم. جهانی که برای شلیک به جمهوری اسلامی نشسته است. تاج انگلیس اروپا را به زانو درآورد و آنها فکر می کردند ایران تحریم شده را به سرعت به زانو در می آورند ، اما دیدند که مقایسه آنها اشتباه است.

وی گفت: ویروس انگلیس در خوزستان مستقر بود اما هیچ کشوری وارد ویروس انگلیس نشد و به مدت دو هفته سیستم بهداشتی آن را مختل نکرد. هیچ کشوری به ویروس انگلیس آلوده نشده است ، اما بیماران آن در بیمارستان ها سرگردان نیستند ، اما در ایران این اتفاق نیفتاد ، و نه تنها یک بیماری وجود داشت ، بلکه حتی یک بیمار تصادف یا “یک حادثه دیگر بدون ICU وجود نداشت” بستر. جهادگران همکاران ما هستند.

نمکی گفت: علی رغم برخی کاستی ها ، که به من انرژی داد تا کار کنم ، اما در خانواده های شهدا ایمان به خون شهدا و دین وجود دارد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه ما از هیچ دشمنی نمی ترسیم ، گفت: امروز در مدیریت کرونا وضعیت خوبی داریم. اگرچه تعداد بیشتری از بیماران در موج چهارم تاج وجود داشتند ، اما مرگ و میر یک ثانیه بیشتر از موج قبلی بود ، در حالی که ویروس همتای سنگین تری داشت. ویروس انگلیسی عصبی تر از ویروس ووهان بود و میزان مرگ و میر و مرگ و میر بیشتری داشت.

نمکی به وضعیت کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: برای مدیریت خوزستان ، یک بیمار انتخابی یا غیر اورژانسی باید در حال حاضر در بیمارستان بستری شود. بیماران سرپایی را تقویت کنید و این بخش بهداشتی را به فیلتر بیمارستان تبدیل کنید. درمان سرپایی و بستری موقت برای تزریق داروهای ضد ویروس در مراحل اولیه بستری کاهش می یابد. با افزایش بار بیمارستان ، مرگ و میر افزایش می یابد و مراقبت از بیمار دشوارتر می شود زیرا با افزایش نسبت قدرت به بیمار ، میزان مرگ و میر به طور خودکار افزایش می یابد.

وی گفت: کمیته های پاکسازی برای مراقبت از خانه در صورت بهتر بودن بیمار تشکیل شده است. تقویت مراقبت در منزل می تواند از اشغال 150 تخت جلوگیری کند.

وزیر بهداشت افزود: ویروس های هند و آفریقای جنوبی مناطق کوچکی از کشور را آلوده کرده اند ؛ ما با موشک نقطه ای مکان های تجمع را زده و شبانه روز را تماشا می کنیم تا دیگر آتش به کشور وارد نشود.

وی گفت: “ما نگران استانهای جنوبی ، جنوب غربی و شرقی هستیم.” ما همچنین نگران مرزهای دریایی هستیم ، اگرچه همکاران ما در تلاشند کشتی را گزارش دهند. آنها همچنین سه خدمه فیلیپینی و ناخدایان از نوع برزیلی را مشاهده کردند.

نمکی توضیح داد: نظارت بر ورود به مرز دریا باید تقویت شود. ویروس ها گذرنامه نمی خواهند. با گسترش ویروس ووهان از چین به قطب ، ویروس های هند و آفریقای جنوبی به راحتی در همه جا گسترش می یابند. اجازه ندهید موج دیگری تشکیل شود. ما با انتخابات مهمی روبرو هستیم و عزت جمهوری اسلامی ایران مشارکت عظیم مردم است.

وی گفت: باید از فضا مراقبت شود تا در انتخابات آینده جایی برای حضور فعال افراد بدون تاج داشته باشیم.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا