جامعه

گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری جشنواره‌های شهری پایتخت

گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری جشنواره‌های شهری پایتخت

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران گفت: تولید علم و اندیشه، گفتمان سازی و نخبگان شناسی از اهداف برگزاری جشنواره های مدیریت شهری در پایتخت است.

به گزارش آپارات نیوز، عطاءالله رفیعی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش مدیریت شهری و روستایی با اشاره به اهمیت موضوع علم و دانش گفت: پیوند علم. با نظام مدیریتی موضوع بسیار مهمی است و این وضعیتی است که مقام معظم رهبری در سخنان بسیاری به ظرفیت علم و دانش و توجه به آن اشاره کردند.

وی افزود: تولید علم و ایده پردازی، گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف جشنواره های مدیریت شهری است. در واقع این جشنواره ها فرصتی است که بتوانیم نخبگان کشور را شناسایی کنیم و از توانمندی های آنها در نظام حکمرانی بهره ببریم.

وی با اشاره به برنامه های مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برای شبکه های نخبگان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سال آینده این شبکه را در قالب جشنواره ای جدید راه اندازی کنیم تا آثار آن را در سیستم مدیریتی ببینیم. باید از ظرفیت علم و دانش به طور کامل در سیستم مدیریت استفاده شود. قطعا نمی توان از پژوهش به صورت خام استفاده کرد و سیاست گذاران و مدیران باید از این پژوهش در سیستم مدیریت استفاده کنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: این جشنواره با محوریت توسعه حکمرانی و مدیریت شهری، خدمات شهری، توسعه شهری، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی برگزار می شود. و فرهنگی، مالی و اقتصادی. مدیریت توسعه روستایی و سکونتگاه های غیررسمی، زیرساخت ها، حمل و نقل و ترافیک و در نهایت نوآوری و هوشمندسازی شهری برگزار شد. این جشنواره شامل دو محور ویژه شهرهای دانش‌محور و کارآفرین و تمدن ایرانی اسلامی و عدالت شهری است.

وی با اشاره به مشارکت نهادها و سازمان ها برای برگزاری این جشنواره افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شورای عالی استان ها، شورای شهر تهران و دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در این جشنواره شرکت کرده اند. این جشنواره همچنین در جشنواره امسال بیش از 2000 اثر علمی به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله داوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: 1048 مقاله، 277 عنوان کتاب، 348 طرح پژوهشی، 339 ایده خلاقانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و به نفرات برتر این جشنواره جوایزی اهدا می شود و از پژوهش های برتر در مدیریت شهری استفاده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا