جامعه

یک توصیه برای کاهش عوارض شدید سرطان

یک توصیه برای کاهش عوارض شدید سرطان

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش می تواند به کاهش شدت عوارض جدی سرطان کمک کند.

به گزارش آپارات نیوز، کارشناسان در این بررسی به یکی دیگر از مزایای لزوم حفظ برنامه ورزشی پی بردند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، آن‌ها دریافتند که ورزش قبل از سرطان با کند کردن رشد تومور و کمک به کاهش اثرات سرطانی به نام سندرم تحلیل عضلانی یا «کشکش» مرتبط است.

کاشکسی یک اختلال تحلیل عضلانی است که بیش از 80 درصد از بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته را تحت تاثیر قرار می دهد و با یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط است. افراد مبتلا به این اختلال از انواع شدید تحلیل عضلانی و همچنین تجزیه و تحلیل ساختار و عملکرد قلب رنج می برند و کیفیت زندگی به طور کلی تحت تاثیر قرار می گیرد.

کارشناسان آمریکایی می گویند: «به راحتی می توان ورزش های بیشتری به خصوص ورزش های هوازی انجام داد. بنابراین ورزش های هوازی منظم مانند دویدن راهی موثر و مقرون به صرفه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و پیامدهای آن است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که ورزش می تواند اثرات ضد التهابی داشته باشد و با کند کردن پیشرفت کاشکسی و حفظ ساختار و عملکرد قلب، تأثیر مثبتی داشته باشد. با این حال، مطالعات بسیار کمی قبلاً روی “پیش شرطی سازی” متمرکز شده اند.

کارشناسان گفتند: به نظر می رسد “ورزش قبل از ظهور تومورهای سرطانی” با حفظ ساختار و عملکرد قلب، نقش محافظتی مهمی در شروع اختلال تحلیل عضلانی ایفا می کند.

در این مطالعه جدید، محققان موش هایی را مورد مطالعه قرار دادند که یا به مدت هشت هفته روی تردمیل ورزش می کردند یا اصلاً ورزش نمی کردند. پس از هشت هفته، متخصصان در برخی از موش‌های فعال بدنی و برخی از موش‌های کم تحرک به سرطان مبتلا شدند. برخی از موش‌های هر دو گروه نیز از سرطان جان سالم به در بردند.

محققان دریافتند موش های مبتلا به سرطان و سبک زندگی کم تحرک نسبت به موش هایی که قبل از سرطان ورزش می کردند عملکرد قلب ضعیف تری داشتند. همچنین موش‌های گروه اول حجم تومور کمتر و 60 درصد تومور کمتری نسبت به موش‌های گروه بی‌حرک داشتند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته کارشناسان، این داده ها در شناسایی اهمیت ورزش و بهترین زمان برای ورزش به عنوان یک اقدام محافظتی و پیشگیرانه در برابر اثرات مضر اختلال تحلیل عضلانی ناشی از سرطان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا