ورزشی

۱۸۳ قطعه طیور در استان البرز واکسینه شدند

۱۸۳ قطعه طیور در استان البرز واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از استان البرز، علیرضا رفیعی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: زمانیکه از جمعیت دامی صحبت می‌کنیم یعنی بیش از ۶۰ میلیون حوزه دامی کشور و بیش از ۲ میلیارد قطعه طیور در سال تامین کننده امنیت غذایی هستند و کمک می‌کنند به حوزه تامین غذای مردم، علاوه بر آن تامین سلامت آن هم باید تضمین شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون دهه پنجم انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرم، تصریح کرد:، ولی این انقلاب تا به امروز که به دست ما رسیده دوران بسیار سختی از جمله اینکه هشت سال جنگ و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است.

مدیرکل دامپزشکی با بیان اینکه در بحث امنیت غذایی سه اصلِ تولید، سلامت و وفور در دسترس بودن حائز اهمیت است، گفت: ما سربازان خط مقدم به منظور تامین غذای مردم هستیم، بر همین اساس با این نگاه و انگیزه خط تولید مرغ، تخم مرغ، واکسن، مکمل، غذا، خوراک و تولید آبزیان از ۲۰ تا ۳۰ حلقه فعالیت یعنی (قبل از تولید تا بازار) تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم استان البرز در حوزه واکسن و دارو در پیشرفته‌ترین سطح فعالیت دارد، اظهار کرد: به طوری که از سال ۵۷ تاکنون یک کارخانه به ۴۸ کارخانه ارتقا یافته و در تولید واکسن دامی به خودکفایی رسیدیم، برهمین اساس ۹۷ درصد واکسن مصرفی کشور در البرز تولید می‌شود.

رفیعی پور بیان کرد: قبل از انقلاب هیچ آزمایشگاه تشخیصی در استان وجود نداشت، اما اکنون ۲ آزمایشگاه دولتی و ۸ آزمایشگاه خصوصی با دستگاه‌های فوق پیشرفته فعال است، در نتیجه از سایر استان‌ها نمونه‌ها به استان ارسال می‌شود.

وی گفت: در حوزه آزمایشگاه زنبور عسل این استان الگوی کشوری شده است و امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ مورد آزمایش دام و طیور در البرز انجام شده است. ضمن اینکه در آزمایشگاه دولتی تاکنون ۱۳۵ هزار مورد آزمایش انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به کسب رتبه‌های متعدد استان در حوزه تولیدات دامی گفت: البرز در تولید تخم مرغ رتبه چهارم، تولید عسل رتبه سوم، تولید شیر رتبه نهم و در پرورش ماهی‌های زینتی رتبه ۵ و ۶ کشور را به دست آوردیم.

وی بیان کرد: هر سال با انجام واکسیناسیون و تست آزمایشی جمعیت دامی، طیور، زنبور عسل و آبزی پروری انجام می‌شود.

رفیعی پور متذکر شد: از ابتدای سال تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در البرز گزارش نشده است و بیش از ۱۸۳ قطعه طیور در استان واکسینه شدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: مریم ابوئی مهریزی 

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا