جامعه

۴ خرداد قرعه‌کشی مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا/ تنزل جایگاه تیم ملی ایران در سید‌بندی

فشردگی برنامه امیدها برای هانگژو و مقدماتی قهرمانی آسیا

۴ خرداد قرعه‌کشی مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا/ تنزل جایگاه تیم ملی ایران در سید‌بندی

تاریخ قرعه کشی رقابت های فوتبال مقدماتی قهرمانی آسیا در رده زیر 23 ساله‌ها مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 ساله های فوتبال آسیا از تاریخ 13 شهریور سال جاری تا 21 شهریور به صورت متمرکز در 11 گروه برگزار می شود.

بر همین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا در دعوتنامه ای به فدراسیون های عضو خواسته  تا نماینده هایشان برای حضور در قرعه کشی این رقابت ها برای تاریخ 4 خرداد ساعت 15 به وقت محلی در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته باشند.

در این دوره از مسابقات مقدماتی 44 تیم حضور خواهند داشت و به دلیل نتایج تیم ملی زیر 23 ساله های کشورمان با هدایت مهدی مهدوی کیا در  دوره گذشته اکنون تیم ملی ما در سید دوم قرار دارد. طبق نامه AFC رنکینگ تیم ملی زیر 23 ساله های ایران در رده دوازدهم است و به همین دلیل در سید دوم قرار گرفته است.

از این 44 کشوری که باید در بخش مقدماتی با هم به رقابت بپردازند حضور تیم ملی قطر به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان شرکت کننده صرف است و حضور این تیم در مسابقات نهایی قطعی است. نحوه صعود هم به این شکل خواهد بود که 11 تیم اول هر گروه صعودشان قطعی است و سپس 4 تیم برتر دوم گروه ها به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.

همچنین وضعیت تیم های چین، افغانستان، ماکائو، کره شمالی، برونئی، گوام و پاکستان به دلیل اینکه در رنکینگ نیستند در روز قرعه کشی مشخص می شود. مسابقات قهرمانی آسیا در رده زیر 23 سال 2024 در قطر برگزار می شود اما تاریخ دقیق برگزاری این رقابت ها فعلا مشخص نشده است.

نکته جالب این است که تیم ملی زیر 23 ساله های ایران در شرایطی باید خود را برای این رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا آماده کند که از اول آنلاین نیز بازی های آسیایی شروع می شود و هنوز فدراسیون فوتبال که سرمربی تیم امید را هم مشخص نکرده اعلام نکرده برای حضور در این دو تورنمنت چه برنامه ای دارد.

 

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا