جامعه

۵۲ فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران

۵۲ فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران

فرمانده عملیاتی ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج از مرگ 52 نفر در تهران طی 24 ساعت گذشته به دلیل عفونت ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش آپارات نیوز ، علیرضا زالی امروز ، در پایان جلسه ستاد کرونا در تهران ، وی به خبرنگاران گفت: “اولین موضوعی که در جلسه امروز برجسته شد ، آمادگی کامل برای تخت های بیمارستان و توسعه ناوگان پذیرش کرونا برای بیماران ، و همچنین مراکز گسترش برای سرپایی اقدامات لازم در این زمینه ها باید انجام شود.

وی افزود: طبق دستور استاندار تهران مقرر شد توزیع برق استان برای تأمین برق مراكز توزیع و توزیع واكسن به روش ویژه ای توزیع شود ، زیرا در این مراكز واكسن ذخیره می شود.

زالی ادامه داد: به دلیل اهمیت رعایت روش های بهداشتی ، استاندار تهران به استانداران دستور داد تا با کمک عوامل بهداشتی بر استفاده از روش های بهداشتی نظارت کنند.

فرمانده عملیات ستاد کرونا در استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل تأمین اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با کاهش نقدینگی روبرو هستند. بنابراین ، در این جلسه ، تأکید بر تأمین اعتبارات لازم برای این دانشگاه ها از سوی دولت با درک عمیق از وضعیت موجود ، تأمین امکانات لازم در اسرع وقت به دانشگاه های علوم پزشکی تأکید شد.

وی در مورد سرعت واکسیناسیون در استان تهران گفت: “با توجه به جمعیت بالای استان تهران ، بالاترین خدمات پزشکی در حال حاضر در تهران ارائه می شود و در زمینه واکسیناسیون نیاز به واکسن باید با سهمیه جداگانه تسریع شود. . “واکسیناسیون آماده شده است تا به سرعت دو تا سه برابر وضعیت فعلی افزایش یابد ، اما شرط این اتفاق وجود واکسن است و مطمئناً تأمین مداوم واکسن ها ، به ویژه واکسن های وارداتی ، یک نیاز جدی است.

زالی درباره نظارت بر محدودیت های ناشی از سرخی تهران گفت: بازدیدها و گزارش های میدانی نشان می دهد که برخی از ادارات دولتی به درستی با مصوبه مربوط به حضور یک سوم نیروهای خود مطابقت ندارند. بنابراین مقرر شد معاونین استاندار و فرمانداران دستور استاندار تهران را به طور جدی ردیابی و پیگیری کنند و گزارش تخلفات را برای تصمیم گیری به ستاد استان ارسال کنند. این رویداد قطعاً لغو خواهد شد و درخواست های برگزاری چندین رویداد تأیید نشده است.

وی افزود: گزارش های روزانه به استاندار تهران داده می شود ، تاب آوری اقتصادی صاحبان مشاغل در كشور به طور طبیعی كاهش یافته و آنها اندوه و شكایات زیادی دارند كه پاسخ روشنی دریافت نكرده اند. بنابراین توجه فوری به مشکلات صاحبان مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد. منابع لازم برای این کار کافی نیست.

زالی درباره آمار بیماران ویروسی کرونا در تهران گفت: تا ساعت 15:30 امروز ، بیماران سرپایی در تهران طی 24 ساعت گذشته به 13000 نفر رسیده اند ، در حالی که تا دیروز بین 10 تا 11 هزار نفر بوده که افزایش چشمگیری داشته است. که کل بیماران بستری در تهران در 24 ساعت گذشته 1695 نفر بوده است که از این تعداد 243 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند ، بنابراین تعداد کل بیماران بستری در تهران به 5400 نفر رسیده است و همچنین در گذشته 52 مورد مرگ داشته ایم 24 ساعت در تهران به دلیل بیماری قلبی.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا