دانش و سلامت

۸ راهکار برای کاهش چربی در بدن

آفتاب نیوز:

خدمات بهداشتی – در طول قرنطینه ، به دلیل کاهش فعالیت بدنی ، خطر تجمع بافت چربی یا سلولیت در پوست افزایش می یابد. این تجمع چربی معمولاً به صورت افسردگی روی پوست قسمتهای خاصی از بدن از جمله بین زانو و استخوان ران و بین ران ها اتفاق می افتد.

طبق این گزارش اخبار سانی؛ در اینجا چند روش برای جلوگیری از سلولیت بر روی پوست آورده شده است:

8 راه برای کاهش چربی بدن

1- سیگار کشیدن را متوقف کنید

دود باعث کاهش جریان خون در رگها و رگ ها می شود و کلاژن را ضعیف می کند. بافت ها به راحتی آسیب می بینند ، به این معنی که سلولیت وجود دارد. در نتیجه برای جلوگیری از سلولیت باید سیگار کشیدن را متوقف کنید.

2- آب بیشتری بنوشید

با هیدراته شدن با نوشیدن آب و غذاهای حاوی آب زیادی مانند خیار ، گوجه فرنگی ، فلفل و کرفس ، بافت ها قوی تر می شوند و خطر سلولیت را کاهش می دهند.

۳- با آب گرم و گرم حمام کنید

نه تنها از آب گرم یا سرد استفاده کنید بلکه چند دقیقه با آب سرد مصرف کنید و سپس با آب گرم ادامه دهید. این باعث می شود رگ های خونی بهتر کار کنند و خون بهتر جریان یابد. به کاهش خطر سلولیت کمک می کند.

4 – مصرف قند را کاهش دهید

مصرف بیش از حد قند باعث کاهش میزان کلاژن در بدن می شود که به نوبه خود باعث پیری زودرس و ضخیم شدن پوست و سلولیت می شود.

5. فعال باشید

عدم تحرک و کاهش فعالیت بدنی بدترین چیز برای پوست است. قرنطینه به خودی خود تحرک را کاهش می دهد. در نتیجه سعی کنید با ورزش در خانه و جلوگیری از سلولیت کالری بیشتری بسوزانید.

6- قهوه خانه ها را بنوشید

پلی فنول های موجود در قهوه و چای عناصر خوبی برای مبارزه با سلولیت هستند. اگر قهوه کافئین دار بنوشید ، می توانید به جای یک فنجان قهوه کافئین دار قهوه بیشتری بنوشید. این امر باعث کاهش تجمع سلولی در پوست شما می شود.

7. پرتقال ، لیمو و گریپ فروت بخورید

این میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند و برای تقویت بافت‌های بدن باعث تولید کلاژن می شوند.

8- از بستنی مخصوص استفاده کنید

استفاده از کرم حاوی ترکیبات چای سبز ، جلبک دریایی و فیتو کافئین می تواند به جلوگیری از تجمع بافت چربی در پوست شما کمک کند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا