دانش و سلامتکسب و کار برتر

5 ماسک خانگی فوق العاده موثر برای درمان ریزش مو شدید در زنان

ریزش مو یک مشکل رایج در میان بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، باید به شما بگوییم که روش‌های زیادی برای درمان آن وجود دارد. اما متأسفانه هزینه‌های درمان و مراجعه به پزشک خیلی بالا است، به همین دلیل خیلی از افراد از رفتن به پزشک خودداری می‌کنند. اما نگران نباشید. شما می‌توانید از ماسک‌ مو برای درمان ریزش مو استفاده کنید

دلایل ریزش مو

ماسک مو خانگی ضد ریزش مو می‌تواند سبب کاهش علائم ریختن موها شود و ریزش شدید مو را بهبود بخشد. درواقع ریزش شدید مو یکی از مشکلات موی سر است که افراد در سنین مختلف ممکن است دچار آن شوند. شاید به نظر برسد طاسی سر و استفاده از ماسک مو خانگی ضد ریزش مو بیشتر مختص آقایان باشد اما اکثر خانم‌ها تا سن 40 سالگی دچار ریزش شدید مو می‌شوند. عوامل مختلفی روی کم شدن حجم موهای سر اثرگذار هستند. زمانیکه با شانه زدن موها، تعدادی تار مو از سر جدا شود، جای نگرانی نیست زیرا ریختن موهای سر تا حدود 100 تار مو در روز طبیعی است. زمانیکه ریزش شدید مو به سراغ افراد بیاید، می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مختلفی باشد. بنابراین قبل از تهیه ماسک مو خانگی ضد ریزش مو باید علت آن پیدا و با کمک روش‌های مختلف درمانی، رفع شود. از جمله عواملی که در به وجود آمدن ریزش شدید مو نقش دارند عبارتند از:

  1.     مشکلات ژنتیکی
  2.     عوارض ناشی از مصرف برخی داروها
  3.     هورمون درمانی و درمان‌های شیمیایی
  4.     پرتودرمانی
  5.     استرس و اضطراب
  6.     کم‌کاری غده تیروئید
  7.     استفاده زیاد از رنگ‌های شیمیایی و ابزارهای حرارتی

5 ماسک خانگی فوق العاده موثر برای درمان ریزش مو شدید در زنان

شایع‌ترین علت ریختن مو در افراد که در درازمدت اتفاق می‌افتد و به نسبت سرعت کمتری دارد، عامل ژنتیکی است. عامل ژنتیکی می‌تواند باعث کچلی و طاسی در زنان و مردان شود. طاسی ناشی از مشکلات ژنتیکی در مردان نسبت به زنان شایع‌تر است و هورمون‌های مردانه در بروز این اتفاق نقش بسیار مهمی دارند. تغییرات هورمونی، علت دیگر ریختن موهای سر است که می‌تواند به‌طور دائمی یا موقت اتفاق بیافتد. تغییرات هورمونی که در زمان بارداری، یائسگی، پریودی نامنظم اتفاق می‌افتد، می‌تواند در ریزش شدید مو نقش داشته باشد. بنابراین برای حفظ شادابی موها می‌توان ماسک مو خانگی ضد ریزش مو را در روتین روزانه قرار دهید.

سه فاز کلی رشد مو و دلیل توقف رشد موها

اگر می‌خواهید روش رشد سریع مو را بدانید، ابتدا باید با ساختار مو و دلایل توقف رشد آن به خوبی آشنا شوید. در این قسمت سه فاز رشد مو را معرفی می‌کنیم.

۱. فاز آناژن یا فاز رشد

در این مرحله سلول‌ها در ریشه مو به‌ سرعت شروع به تقسیم‌شدن می‌کنند تا موی جدید رشد کرده و از فولیکول خارج شود. در طول دوره آناژن، مو هر ۲۸ روز حدوداً ۱ سانتی‌متر رشد می‌کند و به‌طور متوسط ۲ تا ۶ سال رشد موها به طول می‌انجامد. جالب است بدانید که ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای سرتان در این فاز قرار دارند. آیا دقت کردید که موی برخی افراد از یک حدی بلندتر نمی‌شود و رشد سریع مو اتفاق نمیفتد؟ دلیل آن هم به‌خاطر این است که افراد آناژن کوتاهی دارند و دیگر بیشتر از این‌، جایی برای رشد ندارد؛ مثلاً آناژن موی دست و پا کوتاه‌تر از دیگر بخش‌های بدن بوده و آناژن ۳۰ تا ۴۵ روزه دارند.

۲. فاز کاتاژن یا میانی

در پایان فاز آناژن، رشد مو کاملاً متوقف شده و وارد فاز کاتاژن می‌شوید. این فاز حدوداً ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

۳. فاز تلوژن یا استراحت

آخرین مرحله، فاز تلوژن یا استراحت است که در آن، مو آزاد شده و می‌فتد. سپس فولیکول موی شما بازنشسته شده و سه ماه کلاً استراحت می‌کند تا دوباره شروع به تولید موی جدید کند. خب، حالا متوجه شدیم که اگر خواستار رشد سریع موهایمان باشیم، باید به فاز آناژن کمک کنیم تا رشد موها در اولین مرحله شکل بگیرد.

بهترین ماسک مو برای ریزش مو

مواد طبیعی که برای درست کردن ماسک مو خانگی ضد ریزش مو استفاده می‌شود، دارای خواص متعددی هستند که برای لایه‌های مختلف مو مفید هستند. این ماسک ها درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان محسوب می شوند. ماسک‌های مو برای ترمیم آسیب‌های مو، بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر تولید می‌شوند. انواع مواد طبیعی به دلیل داشتن مواد مختلف پروتئینی، آنتی‌اکسیدانی، مواد مقوی و مغذی برای ریشه‌های مو، بسیار مناسب‌تر از داروها و شامپوهای خارجی هستند. میزان اثربخشی ماسک مو خانگی برای ریزش مو به نوع مو و نیاز آن بستگی دارد. در ادامه روش تهیه ماسک مو خانگی ضد ریزش مو کامل توضیح می‌دهیم.

ماسک موز برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن

برای آن دسته از شما که در مرحله “رشد” موهای خود هستید، ماسک های موز را امتحان کنید. موز با داشتن خواص مغذی مانند ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و بیوتین، می‌تواند موهای آسیب‌دیده را ترمیم کرده و به طور طبیعی درخشش آنها را افزایش دهد. همچنین مو و پوست سر را مرطوب می کند و از ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند. ماسک موی خانگی برای تقویت موها، اگرچه انواع مختلفی از ماسک‌های مو بر پایه موز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد ماسک زیر برای رشد موهای شما بهترین است و فقط چهار ماده ساده دارد که مطمئناً در خانه پیدا خواهید کرد:

  1. ۱ عدد موز
  2. تخم مرغ کامل ۱ عدد
  3. ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
  4. ۴ قطره روغن اسطوخودوس (یا اسانس دیگر) برای خوشبو کردن

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، وقتی آماده شدید، همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و روی موهای خیس بمالید و بگذارید حدود 10 تا 15 دقیقه روی موهایتان بماند. با آب سرد بشویید. موز موهای شما را مرطوب می کند، تخم مرغ به موهای شما پروتئین می دهد و روغن به مبارزه با موخوره کمک می کند.

ماسک ضد ریزش مو لورآل مدل Komple Direnç مناسب موهای نازک

در کنار ترفندها و تهیه ماسک مو خانگی برای ریزش مو، ماسک‌های آماده برای درمان موهای آسیب‌دیده وجود دارد. استفاده از این نوع محصولات، راحتی و زیبایی را برای افراد به دنبال دارند. ماسک ضد ریزش مو لورآل (LOreal) سری ELSEVE مدل Komple Direnç، یکی از محصولات آماده برای درمان کاهش حجم مو است. این محصول دارای ویتامین و پروتئین برای کمک به انواع موهای خشک، آسیب‌دیده و شکننده است. همچنین طبق نظرات افرادی که از این محصول استفاده کرده‌اند، دارای بوی خوب و مطبوعی است و با استفاده از آن موها به خوبی نرم می‌شوند. این محصول به سفارش کشور ترکیه تولید شده است. برخی ویژگی‌های دیگر این ماسک مو عبارت است از:

  1. تشکیل شده از فرمولاسیون پیشرفته
  2. ساخته شده از مواد مفید برای تقویت فولیکول مو مانند آرژنین و پروتئین
  3. افزایش طراوت و استحکام موها
  4. ضدریزش
  5. قابل استفاده برای بانوان بزرگسال
  6. محفظه کاسه‌ای با جنس پلاستیکی
  7. قابل استفاده تا ۱۲ ماه بعد از باز کردن محصول

طرز استفاده از این ماسک مو برای درمان ریزش مو به این صورت است که بعد از شستشو و گرفتن آب مو، ماسک را بر روی مو ماساژ دهید و بعد از 2 تا 3 دقیقه آبکشی کنید. زمان مصرف استفاده از این ماسک هفتگی است و توصیه می‌شود حدود 1 تا 2 بار در هفته استفاده شود.

ماسک موی آووکادو

آووکادو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های B، نیاسین، آهن و ویتامین C است، که همگی برای رشد مو و داشتن موهای سالم لازم هستند. از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا بافت و درخشندگی موهایتان بهبود پیدا کند. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو فوق‌العاده عمل می‌کند. سایر خواص این ماسک به شرح زیر است؛

  •     موخوره و شکنندگی مو را کاهش می‌دهد.
  •     مو را مرطوب می‌کند.
  •     وز مو را کم می‌کند.

مواد لازم

  1. آووکادوی کوچک رسیده: یک عدد
  2. شیر: نصف فنجان
  3. روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  4. روغن بادام: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

آووکادو، شیر، روغن زیتون و روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم به دست بیاید.  ماسک را روی ریشه‌ها تا نوک مو بمالید.اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک موی آلوئه ورا برای پوست سر خشک

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، آیا می دانستید آلوئه ورا یک عامل ضد قارچ طبیعی است؟ می تواند به تسکین خارش پوست سر شما که منجر به شوره سر می شود کمک کند. برخی دوست دارند ژل گیاه را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنند. با این حال، اگر از پوست سر خشک و پوسته پوسته رنج می برید، می توانید آلوئه ورا را با زردچوبه، روغن رزماری و روغن درخت چای ترکیب کنید. زردچوبه به استحکام موهای شما کمک می کند و می تواند گردش خون را در پوست سر شما تحریک کند و به فولیکول های مو کمک کند سالم بمانند. روغن های رزماری و درخت چای خواص بازسازی کننده و ضد التهابی دارند که برای پوست سر خشک عالی هستند.

در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:

  1. ۱۰۰ میلی لیتر ژل آلوئه ورا
  2. ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
  3. ۴ قطره اسانس رزماری
  4. ۷ قطره روغن درخت چای

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، با استفاده از نوک انگشتان یا ماساژورهای پوست سر، مخلوط را روی ریشه های خود ماساژ دهید. چنین ماساژی به خودی خود فواید زیادی دارد، بنابراین از این روش آرامش بخش لذت ببرید. برای نتیجه بهتر، می توانید ماسک را یک شب نگه دارید و صبح آن را بشویید.

بلغور جو دوسر، برای موهای چرب

آیا بعد از یک صبحانه سالم مقداری بلغور جو دوسر باقی مانده است؟ عالی! این بدان معنی است که می توانید موهای خود را با برخی از بهترین مواد مغذی نیز تغذیه کنید. بلغور جو دوسر به طور موثری منافذ پوست سر را باز می کند، رشد مو را تسهیل می کند، شوره سر را درمان می کند و لکه های خارش دار را تسکین می دهد. ماسک‌های موی با استفاده از این ماده ساده به جلوگیری از شکافتن انتهای مو و آسیب‌دیدگی مو کمک می‌کنند. با این ماسک جو دو سر کاملاً طبیعی برای موهایتان، هیچ چیز بهتر از خود نوازش کردن نیست.

برای تهیه یک درمان، باید ترکیب کنید:

  1. یک سوم فنجان شیر
  2. ۱ قاشق چایخوری روغن بادام
  3. یک چهارم فنجان جو دوسر

ماسک موی خانگی برای تقویت موها، مواد را با هم در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. این مخلوط را روی موهای تان قرار دهید. پوست سر و موهایتان را به مدت 15 تا 30 دقیقه بگذارید تا چربی طبیعی خود را آزاد کند. سپس با آب گرم بشویید تا احساس تازگی و تمیزی داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا