همه چیز درباره تندیس و انواع آن

تندیس واقعاً یک هدیه ملموس و ماندگار است، یک یادگار دستاورد ویژه که شایستگی گیرنده را نشان می دهد. تندیس به طور معمول برای رویدادهای ورزشی، کنفرانس ها، جشنواره ها و نمایشگاه ها اعطا می شود. البته امروزه معنای تندیس برای ما کاملا تغییر کرده است، اما در واقع تندیس مجسمه ای است که در آن شخصیت واقعی و کامل یک شخص یا حیوان یا اشکال دیگر از مواد مقاوم (مانند چوب، فلز یا سنگ) ساخته شده و در آن قرار داده شده است.

همه چیز درباره تندیس و انواع آن

در یک جایگاه عمومی، تندیس در رده و دسته هنر عمومی تعلق دارد، هنر عمومی به عنوان پشتیبان مؤثر و متعارف برای تفکر افراد، رویدادها، مفاهیم و سایر واقعیت های مذهبی، تاریخی، اخلاقی یا معنوی است. برخی از تندیس ها شهرت مستقلی از شخص یا مفهومی دارند که نشان می دهند، مانند مجسمه آزادی آمریکا، که نشان دهنده دوران مهاجرت بزرگ در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بود و هنگامی که در افق ظاهر شد، به کشتی ‌ها نشان داد که مسافران جهان قدیم را ترک کرده‌اند و به زودی در سرزمینی با امکانات نامحدود فرود خواهند آمد.

تاریخچه تندیس

تاریخچه تندیس به دوران باستان برمی گردد، اما مردم هنوز از آن برای انتقال پیام خود به مردم استفاده می کنند.همانطور که گفته شد، تندیس به عنوان جوایز در رویدادهای مختلف به برندگان اهدا می شود. یونان باستان که به برگزاری بازی ها و مسابقات المپیک معروف است اولین مورد استفاده از تندیس را داشت. البته جوایز و یادبودهای آن زمان مواردی مانند تاج گل و سپر برنزی بود. در دهه 1600، به افرادی که در مسابقات ورزشی برنده می شدند، جوایزی اهدا می شد. بیشتر این غنائم و تندیس از طلا، برنز یا نقره ساخته شده بودند. البته این روزها بعید است که تندیس ها از طلا ساخته شده باشند، زیرا اکثر تندیس ها از مواد ارزان تری ساخته شده اند.

انواع تندیس

تندیس جوایز و یادگاری هایی هستند که معمولاً در اشکال زیبا و منحصر به فرد طراحی می شوند. ظاهر تندیس با ماهیت رویداد یا برند خاص مطابقت دارد و در واقع علاوه بر داشتن ارزش معنوی و حتی مادی برای گیرنده، به برند شما این فرصت را می دهد که در ذهن و قلب افراد نقش آفرینی کند. بسته به سلیقه و طراحی تندیس مورد نظر شما، تندیس های مختلف را می توان در اشکال و اندازه های مختلف سفارش داد. شما می توانید تندیس را از مواد مختلفی مانند: شیشه، رزین، چوب، فلز، کریستال، اکریلیک (پلکسی) و یا حتی طلا سفارش دهید.

تندیس پلکسی

به یاد دارید زمانی که مایع ظرفشویی ریکا نامیده می شد؟ خوب، باید بگویم که پلکسی نیز سرنوشت مشابهی دارد. پلکسی در واقع یک نام تجاری است که مترادف با خود محصول شده است. این محصول یک پلاستیک سفت و سخت شفاف ساخته شده از پلی متیل متاکریلات یا پلاستیک اکریلیک شفاف است که بیشتر از شیشه استفاده می شود. پلکسی بدون در نظر گرفتن نام تجاری، در کیفیت ها و نقاط قوت مختلف در بازار موجود است. یکی از مزایای پلکسی قابل بازیافت بودن آن است که نشان دهنده سازگاری این محصول با محیط زیست است.

ساخت تندیس از پلکسی

امروزه پلکسی به دلیل مزایایی مانند استحکام، سبکی و انعطاف پذیری نسبت به شیشه در ساخت ابزارهای مختلف از جمله تندیس استفاده می شود. از آنجایی که پلکسی گلاس به صورت خام حالتی مایع شبیه به خمیر کیک دارد، رنگ دادن به آن راحت تر است. تندیس رنگ پلکسی می تواند مات، نئون یا بی رنگ باشد و شما آزادی زیادی در این مورد دارید. سپس مخلوط را در قالب های سفارشی برای پخت در فرهای تحت فشار در دمای بالا می ریزند. محصول نهایی تندیس پلکسی خواهد بود، البته نه به طور کامل. تندیس پلکسی شما هنوز به مداخلات و تغییراتی مانند پولیش نیاز دارد.

تندیس حجمی

نوع دیگر تندیس است که به دلیل طراحی خاص و ظاهر سه بعدی از جذابیت خاصی برخوردار است. حتما نمونه ای از این تندیس را دیده اید. اسکار معروف از نوع حجمی تندیس است. در ساخت این تندیس از فلزات و موادی مانند برنج، طلا، نقره و سرب استفاده شده است. به همین دلیل سنگین هستند. این تندیس معمولاً قیمت بیشتری دارند.

همه چیز درباره تندیس و انواع آن

ساخت تندیس حجمی

برای ساخت این نوع تندیس ابتدا قالبی را برای طرح مورد نظر آماده می کنند و سپس شکل تایید شده را روی فلز مورد نظر پیاده می کنند. قالب مورد استفاده برای ساخت این نوع تندیس معمولا از سیلیکون ساخته شده است. پس از فرم دهی، تندیس پولیش می شود. البته از گچ و گل نیز برای ساخت قالب استفاده می شود.

تندیس ترکیبی

همانطور که از نامش پیداست نوعی تندیس است که از ترکیب مواد مختلف مانند پلکسی، رزین، چوب، نقره و … ساخته شده است. تندیس این فرصت را به شما می دهد تا خلاقیت بیشتری داشته باشید و می تواند یک هدیه ویژه برای برند شما باشد.

تندیس ساده

این تندیس برای حداقل سلیقه ها و به دور از شلوغی مناسب است.اگر به دنبال تندیس با قیمت مناسب و ظاهری زیبا و ساده هستید، می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. سرعت تولید این نوع تندیس نیز سریعتر است، بنابراین اگر برای یک کنفرانس یا رویداد عجله دارید، می توانید یک تندیس ساده سفارش دهید. این تندیس وزن سبک تری دارد و می تواند از موادی مانند پلکسی گلاس، شیشه یا رزین ساخته شود.

تندیس کریستال

اگر از طرفداران حکاکی متن روی تندیس هستید، یکی از بهترین انتخاب ها تندیس کریستال است. درخشش و جلوه زیبای کریستال آن بر جذابیت تندیس می افزاید. بهتر است بدانید که می توانید از لیزرهای سه بعدی برای حکاکی طرح های سه بعدی زیبا در داخل این تندیس ها استفاده کنید. کافی است اندازه، طرح و ضخامت تندیس کریستال مورد نظر خود را مشخص کنید.

همه چیز درباره تندیس و انواع آن

کاربردهای تندیس:

  1. فقط برای نمایش پیام سازنده نمایش داده می شود.
  2. تندیس فضای باز که عموماً در میدان ها یا پارک ها قرار می گیرند و بخشی از هویت شهری را تشکیل می دهند.
  3. برای تکریم و قدردانی از افراد برگزیده، به آنها داده می شود.

ساخت تندیس:

طراح و سازنده تندیس که به معنای حرفه ای و هنری است به افرادی اطلاق می شود که با تکیه بر خلاقیت خود آثاری را خلق می کنند که مسیر پیشرفت را نشان می دهد.

  • هر زمان که هنر و صنعت به خوبی دست به دست هم دادند، حاصل همکاری آنها یک اثر بدیع و جاودانه بود.
  • یک هنرمند، طراح با ذهنی روشن و خلاق و یک صنعتگر برتر با تجربه و دانش خود می توانند اثری خلق کنند که سال ها ماندگار باشد و هر روز بر ارزش آن بیافزاید.

مجموعه نونگاه

گروه تبلیغاتی نونگاه با 10 سال سابقه و کادری مجرب در مشاوره، طراحی و اجرا و همچنین استفاده از ماشین آلات پیشرفته مدرن در تولید مستقیم و بدون واسطه تندیس، لوح تقدیر، لوح، سفارش انواع پلاک استیل، پلاک آلومینیوم، پلاک اداری و تبلیغاتی پلکسی و تبلیغاتی، انواع پلاک های فلزی از قبیل چاپ پلاک منزل و حکاکی بر روی تمامی سطوح، انواع سازه های پلکسی، پلکسی لیزری و خدمات فلزی آماده ساخت محصولات فوق برای جشنواره ها، همایش ها، مراسم های شناخت، ادارات، شرکت ها و … با نازلترین قیمت و کیفیت بالا در کمترین زمان در خدمت شماست.

کلام آخر

امروزه تندیس در کشور ما بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است و حتی شرکت های بزرگ خصوصی و دولتی از مناسبت های ویژه برای تشکر از مشتریان و کارمندان برای اعلام صاحبان سمت و دستاوردهای ارزشمند استفاده می کنند. تندیس معمولا با استفاده از لوگوهای شرکت یا جشنواره یا عناصر خاص ساخته می شود و با عناصر دیگر ترکیب می شود تا تندیس ایجاد شود. اگر می خواهید در مورد انواع تندیس، مواد مورد استفاده و نمونه ها بدانید، لطفا از صفحه تندیس در وب سایت ما دیدن کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا پاسخ آنها را دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا