مارکتینگ و برندینگ در جواهرات
۱۰ تکنیک برندینگ طلا و جواهرات + نکات خرید دستبند نقره
با وجود هزاران برند جدید جواهرات، جلب توجه افراد به کسب و کار شما و اینکه مردم آن را جدی بگیرند، می تواند دشوار باشد. با این حال، بسیاری از صاحبان طلا و جواهرات فروشی هنوز به همان تکنیکهای قدیمی برندینگ طلا و جواهرات علاقه دارند. یعنی: تبلیغات شفاهی، تخفیفهای فصلی، تماس مستقیم و غیره. شاید این تاکتیک ها هنوز کار می کنند، اما فقط تا حدی جوابگو هستند. به لطف دیجیتالی شدن، هم بازار و هم رفتار مصرفکننده در حال تغییر است و اگر به تکنیکهای برندسازی خود روش دیجیتالی ندهید، خطر از بین رفتن کسبوکارتان را خواهید داشت.
صنعت طلا و جواهر، درست مانند بسیاری از صنایع دیگر، پویا و به سرعت در حال توسعه است. تقریباً همه برندهای پیشرو و استاندارد جواهرات دارای وب سایتهای های آنلاین هستند تا به مشتریان این امکان را بدهند که محصولات را بر اساس دسته بندی جستجو و مطابق با علاقه سفارش دهند. برای کمک به شما، تیم برندینگ نوا استایل این ده تکنیک را برای شما آماده کرده تا از آخرین چالش ها و ترندهای صنعت استفاده کنید. همچنین اسم پماد حساسیت به بدلیجات را می توانید در سایر مقالات ما بخوانید.
۱- از رسانه و شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را ببرید
همه افراد به اینترنت متصل هستند و از آن برای همه چیز استفاده می کنند، از آخرین اخبار گرفته تا خرید مبلمان، مواد غذایی و حتی طلا و جواهرات. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در برندینگ طلا و جواهرات این است که به شما امکان می دهد ارتباط مستقیم تری با مشتریان فعلی و آینده خود داشته باشید. اعتبار شما را افزایش می دهد و کمک می کند به جای ارائه تخفیف یا ارسال یک خبرنامه الکترونیکی، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
مشتریان می توانند از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با شما، پرس و جو کردن، به اشتراک گذاشتن شکایات، انتقادات و بازخورد استفاده کنند. همچنین شبکه های اجتماعی در تکنیک های بازاریابی مدرن نقش اساسی دارند. یعنی مشتریان خوشحال شما بزرگترین دارایی شما هستند. بنابراین، اگر برند جواهرات شما هنوز در شبکه های اجتماعی حضور قوی ندارد، ایجاد حساب در اینستاگرام، پینترست و توییتر را در اولویت قرار دهید و به طور منظم پست بگذارید.
نکته مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی
عکسهای محصول، فیلمها، بروشورها، جزئیات تماس، توصیفات مشتریان و نکاتی در مورد طراحی جواهرات را پست کنید. همچنین می توانید یک نظرسنجی، سوال بپرسید، فروش فوق العاده اعلام کنید و غیره. یک راه ساده و در عین حال موثر برای یافتن حامیان برند خود این است که در صفحات شبکه های اجتماعی خود فعال باشید و فالوورهای خود را از طریق مکالمات مختلف درگیر کنید. با این حال، زیاد پست نکنید زیرا این امر می تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد یا آزار دهد.
به یاد داشته باشید، وقتی نوبت به خرید محصولات گران قیمت مانند جواهرات می رسد، مردم بیشتر از آنچه که شما می گویید یا تبلیغ می کنید به مشتریان دیگر اعتماد می کنند. وقتی سایر خریداران عکسهای محصولات شما را همراه با نظرات مثبت خود به اشتراک میگذارند، اساساً محصولات شما را به همتایان خود توصیه میکنند. از این مشتریان وفادار تشکر کرده و با هدایای رایگان، کوپن ها، تخفیف های ویژه و سایر پیشنهادات منحصر به فرد برای حفظ انگیزه آنها پاداش دهید. خدمات برندینگ یکی از سرویسهای شرکت نوا استایل است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ نوا استایل است.
۲- داستان و استوری واقعی مشتری را تبلیغ کنید
برای تقویت هویت برند خود، استوری های مشتری را در وب سایت و فیدهای شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. از مشتریانی که محصولات شما را استفاده کردهاند درخواست عکس کنید و از آنها بخواهید که تجربه خود را در چند کلمه به اشتراک بگذارند. اکنون آن عکس ها و ویدیوها را (با اجازه آنها) در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا دیگران را برای خرید تشویق کنید.
به یاد داشته باشید، در برندینگ طلا و جواهرات، تبلیغات دهان به دهان هنوز هم تأثیر زیادی بر تصمیم خرید فرد دارد و به طور فعال مورد جستجو قرار می گیرد. مردم نظرات معتبر دیگران را دوست دارند که قبلاً از یک محصول خاص استفاده کرده اند. در نظر بگیرید که یک فضای کامل در وب سایت خود را برای به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد عروسی، نامزدی، سالگرد، فارغ التحصیلی و سایر مناسبت های خاص مشتری خود اختصاص دهید، جایی که آنها یا برای خود یا عزیزانشان جواهرات خریداری کرده اند.
۳- لوگوی برندتان سفارشی طراحی کنید
برای برندینگ طلا و جواهرات، لوگوی شما باید به اندازه موجودی شما شیک و جذاب به نظر برسد. درست مانند الماس های موجود در حلقه ازدواج یا نامزدی، لوگوی شما نشان دهنده هویت برند شماست – اینکه کسب و کار شما حرفه ای است، محصولات شما اصیل هستند، و زمانی که آنها می خواهند جواهرات گرانبها را بخرند شما باید به آن اعتماد کنید.
چه یک استارت آپ جواهرسازی، طلافروش یا مشتاق الماس باشید، یک استراتژی برندسازی خوب، کسب و کار شما را بالاتر از رقبایتان قرار می دهد. و یک تکنیک برندسازی خوب با یک لوگوی جواهرات تاثیرگذار و به یاد ماندنی شروع می شود. با یک آژانس برندینگ معروف کار کنید که می تواند ایده های منحصر به فرد برندسازی جواهرات، از جمله لوگو ها و برچسب های سفارشی شده را در اختیار شما قرار دهد.
۴- برای تجربه بهتر خرید آنلاین از چت بات استفاده کنید
چت بات ها بسیار محبوب شده اند زیرا برندهای زیادی شروع به استفاده از برنامه های پیام رسانی برای دسترسی به مشتریان آنلاین خود کرده اند. جدا از کمک به سوالات متداول مشتریان، چت باتهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند بخش مهمی از ابتکارات برندسازی شما باشند و به هدایت مشتریان از طریق قیف فروش شما کمک کنند. مثل این است که مشتریان خود را از طریق تجربه خریدشان راهنمایی کنید، درست همانطور که اگر حضوری بودند انجام می دادید.
برخلاف سایر اشکال بازاریابی، چت بات ها می توانند توجه مخاطبان شما را به خود جلب کنند و آنها را برای مدت طولانی تری سرگرم کنند. برای مثال، ممکن است توجه مخاطبان خود به یک ویدیوی جذاب جلب کنید، اما پس از پایان آن، چیز زیادی برای ارائه نداشته باشید. این احتمال وجود دارد که بازدیدکننده وب سایت شما فوراً وب سایت شما را ترک کند و به جای دیگری برود. ترفند این است که با اطلاعات مرتبط در مورد برند، محصولات و موضوع مورد علاقه آنها در صنعت جواهرات، علاقه آنها را حفظ کنید.
سعی کنید از یک چت بات با قابلیت تعامل همزمان با افراد زیاد استفاده کنید. میتوانید یک ربات چت به صفحه اصلی سایت اضافه کنید تا به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد یا به یک صفحه فهرست ویژه مانند حلقههای ازدواج یا دستبندها برای ارائه کمک در انتخاب یا گزینههای سفارشیسازی اضافه کنید.
۵- مخاطب هدف خود را مشخص کنید
یک مخاطب هدف می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی خود را روی کسانی متمرکز کنید که به احتمال زیاد با شما تجارت خواهند کرد. شما نباید وقت و انرژی خود را برای هدف قرار دادن افرادی که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارند هدر دهید. هنگامی که مخاطبان واقعی خود را شناسایی کنید، می توانید بر ایجاد محتوای مناسبی تمرکز کنید که نام شما را در صنعت تثبیت کند. و با توجه به سناریوی اقتصادی فعلی، داشتن یک بازار هدف کاملاً تعریف شده بسیار مهمتر از همیشه است. یک الگوی ساده برای کمک به شما در ایجاد یک مخاطب هدف برای کسب و کار جواهرات خود (یا هر تجارت دیگری) این است:
نام و تصویر: به مخاطب هدف خود یک نام و یک تصویر بدهید (در صورت امکان).
نیاز: محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه نوع افرادی بیشتر به آنها علاقه دارند.
رقبا: رقبای خود را زیر نظر بگیرید و نوع مخاطبی را که با آنها ارتباط برقرار می کنند، بیابید.
جمعیت شناسی: سن، جنسیت، درآمد خانوار، تحصیلات یا شغل و موقعیت مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید.
رفتارها: تحقیق کنید و رفتارهای رایج در بین مخاطبان هدف خود را بیابید.
۶- برای مخاطبان هدف خود تبلیغات کنید
چگونه متوجه می شوید که پیام مناسبی را به مخاطبان هدف خود ارسال کرده اید؟
گاهی اوقات مصرف کنندگان احتمالی شما حتی متوجه نمی شوند که یک فراخوان یا تبلیغ دادهید. بهترین و ساده ترین راه برای انجام این کار، ارائه محتوای مفید و مرتبطی است که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. هرچه محتوای شما متمرکزتر باشد، جذب آنها و تأثیرگذاری بر تصمیم خرید آنها برای شما آسان تر خواهد بود.
De Beers، یکی از بزرگترین نام ها در صنعت الماس، شعار نمادین “الماس همیشگی است” را ارائه کرد، اما آن را هوشمندانه برای مردان و زنان استفاده کرد. برای زنان، آنها الماس را به عنوان نماد مشهور عشق، تعهد و دوستی به تصویر کشیدند. برای مردان، آنها پرسیدند: “چگونه می توانید حقوق دو ماه را برای همیشه ادامه دهید؟” پاسخ این بود – برای او یک الماس بخر، زیرا چیزی به کمیابی و گرانبهایی الماس است برای همیشه ماندگار خواهد بود. طبق تحقیقات آنها، مردان هدایای داده شده به همسر یا معشوق خود را به عنوان سرمایه گذاری در رابطه خود می دانستند. برعکس، زنان به الماس به عنوان نمونه ای از عشق و اعتماد به تعهد شریک زندگی خود نگاه می کردند.
۷- روی خدمات پشتیبانی مشتری خود کار کنید
خدمات مشتری می تواند اعتبار برند شما را ایجاد کند یا از بین ببرد. هنگامی که مشتری سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهد، خواه یک حلقه طلا باشد یا یک گردنبند الماس، بدیهی است که محصولات با کیفیت را با بهترین قیمت می خواهد. با این حال، آنها از تیم پشتیبانی انتظار دارند که آنها را در کل فرآیند راهنمایی کند.
بر اساس تحقیقات، ۹۶ درصد از مصرف کنندگان می گویند که خدمات مشتری یک عامل کلیدی در انتخاب وفاداری آنها به یک برند است. مشتریانی که تجربه پشتیبانی خوبی دارند ۳.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که برند را به دوستان و کارآموزان خود توصیه کنند، ۳.۵ برابر بیشتر از زمانی که تجربه خرید ضعیفی داشته باشند. هدف شما باید این باشد که خیال خریداران خود را راحت کنید تا بتوانند به شما در مورد سرمایه گذاری جواهرات خود و توانایی شما برای کمک به آنها در تصمیمات خرید اعتماد کنند.
۸- مسابقات و هدایای اینستاگرامی اجرا کنید
یکی از موثرترین ایده های برندینگ طلا و جواهرات، برگزاری مسابقه و هدایا در اینستاگرام است. پستهای مربوط به مسابقات اینستاگرام معمولاً در مقایسه با وبلاگها، عکسها یا ویدیوهای معمولی، حدود ۶۴ برابر کامنت و ۳.۵ برابر لایک بیشتری کسب میکنند.
فالوورهای شما به دلیل حسن نیتی که در مسابقات خود کسب کرده اید، ارتباط قوی تری با برند شما احساس می کنند. همچنین باعث می شود افراد بیشتری مسابقه شما را به اشتراک بگذارند، که به ارتقای برند شما کمک بیشتری می کند. طبق یک مطالعه، مصرفکنندگان بیشتر از برندهایی که تعاملی هستند و در شبکههای اجتماعی تبلیغات میکنند، خرید میکنند. چند تکه از جواهرات ارزان را بعنوان جایزه مسابقه در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. از فالوورهای خود بخواهید عکسی از خود با جواهراتشان را پست کنند و صفحه شما را در پست هایشان تگ کنند! فقط مطمئن شوید که توضیحات مسابقه جواهرات شما نکات زیر را پوشش می دهد.
- قوانین مسابقه شما
- معیارهای واجد شرایط بودن
- محدودیت در مورد افرادی که می توانند وارد شوند (در صورت وجود)
- جایزه برنده
- مهلت ارسال پست های خود
- تاریخ اعلام برنده
انجام این کار به شما کمک می کند تا دستورالعمل های تبلیغاتی که توسط اینستاگرام بیان شده است را درست اجرا کنید. اگر بودجه شما اجازه داد، میتوانید مقداری پول برای تبلیغات اینستاگرام خرج کنید تا مسابقهتان به تعداد زیادی از مخاطبان هدفتان برسد.
۹- بهینه سازی مناسب تصویر
اگر تصاویر موجود در وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما به خوبی بهینه نشده باشند، می تواند اعتبار برند شما را کم کند. صرفاً استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت بالا برای برندینگ طلا و جواهرات شما مفید نیست.
گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور مداوم سخت کار می کنند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و این شامل تصاویر نیز می شود. از آنجایی که تصاویر ضعیف یکی از بزرگترین دلایل کاهش سرعت صفحات وب هستند، توجه به بهینه سازی تصویر می تواند زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهد و تجربه مشتری را بهبود بخشد. نام فایلها را سفارشی کنید و روی فایلهای عکس برچسب بزنید تا با محتوا مرتبط باشد. همچنین از تگ های alt استفاده کنید که خزنده های سایت برای شناسایی تصاویر و سپس اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت خود استفاده می کنند.
۱۰- از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش محبوب از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است که از موقعیت و محبوبیت چهره های شناخته شده در صنعت برای دسترسی بهتر به مشتری استفاده می کند. به زبان ساده، شما با این تأثیرگذاران برای تبلیغ برند خود به تعداد زیادی از دنبال کنندگان آنها شریک می شوید. انجام این کار به شما کمک می کند به مشتریان بالقوه ای که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید. فیسبوک و اینستاگرام دو مورد از محبوبترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی برای یافتن این اینفلوئنسرها هستند.