دانش و سلامت

ایست؛ کرونا در کمین است!

ایست؛ کرونا در کمین است!

آپارات نیوز / مازندران چند ماه پس از بیماری فجیع کننده کورونا ، بسیاری از دوستان ، آشنایان و حتی بستگان ما وقتی در شرایط بسیار بدی قرار گرفتیم ، حال خود را از دست دادند. تقریبا همه می دانند که پس از ورود به خانه مجبورند دست خود را بشویند. چه پولی برای ماسک ، دستکش و ضد عفونی کننده خرج شده است و اکنون کارها کمی بهتر شده است اما برخی افراد متاسفانه با بی توجهی به خود و در نظر گرفتن مسافت جسمی و مسائل بهداشتی ، خود و جامعه را آزار داده اند و بحران دیگری ایجاد می کند.

دکتر سیما محسنی آهنگر در گفتگو با آپارات نیوز وی اظهار داشت: مسئولیت و رعایت مسائل بهداشتی ساکنان مازندران در برخورد با ویروس تاج باعث شده است که این بحران به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت مسائل بهداشتی منجر به احیای این بحران شده است: “مسافت اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در مکانهای شلوغ و شلوغ ، اصلی ترین نکات برای جلوگیری و گسترش کوروی ویروس است.”

یک متخصص بیماریهای مسری در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: فروشگاه داران از جمله سوپر مارکت ها ، مغازه های میوه فروشی و غیره نیاز به ضد عفونی کننده ها از فروشگاه دارند تا همه بتوانند قبل از ورود ، ضدعفونی کنندگی دست خود و همچنین دسترسی افراد را انجام دهند. و خروج و تعداد آنها. ” برای جلوگیری از تکرار باید حداقل فاصله را حفظ کرد.

محسنی آهنگر افزود: متأسفانه مردم و همچنین کادر پزشکی خسته هستند و این فرسودگی بر بی تفاوتی برخی از افراد مبتلا به این بیماری تأثیر گذاشته است و گاهی اوقات بدون توجه به مسائل بهداشتی به داخل شهر قدم می زنند و این تا زمانی است که نزولی آنها “

وی با اشاره به اینکه شکل جدی این بیماری ، یعنی درگیریهای تنفسی اسفند و فروردین کاهش یافته است ، یادآور شد: در این مدت شکل بیماری به دستگاه گوارش منتقل شد ، اگرچه علائم اولیه ویروس وجود داشت ، اما چنین نیست جدی نبود. .

وی در ادامه گفت: افراد مسن و کسانی که بیماری زیربنایی دارند باید این کار را ادامه دهند: “کودکانی که به والدین خود مراجعه می کنند باید فاصله خود را حفظ کنند زیرا ممکن است آنها ناقل باشند زیرا آنها ناخواسته مرتکب اعمال می شوند که برای آنها تاسف بار است. ” فایده ای ندارد

محسنی آهنگربا خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن در خانه باید به صورت اصولی انجام شود: “افرادی که بیرون نمی روند ، مجبور نیستند از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند مگر اینکه کسی از بیرون خانه وارد شود و لباس و کفش خود را در جای مناسب قرار دهد. “” و دستها و صورتش را خوب بشویید و اگر مسیری را لمس کند ، مسیر ضد عفونی می شود.

این متخصص عفونی و تب اظهار داشت: وقتی افراد از خارج از کشور کالاهایی را خریداری می کنند ، مجبورند پس از ورود به خانه آنها را در مکان مشخصی قرار دهند ، پشت آن را با مایع ضد عفونی کرده و بعد از خشک شدن حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن کل خانه ضروری نیست مگر اینکه یک فرد آلوده و بیمار در خانه وجود داشته باشد. وی افزود: استفاده بیشتر از مواد ضد عفونی کننده به ریه ها آسیب می زند ، که با گذشت زمان خطرناک هستند.

یک متخصص بیماریهای عفونی در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: استرس ، اضطراب و اضطراب ، کمبود خواب کافی مهمترین نقش را در سیستم ایمنی بدن و تضعیف آن بازی می کند.

محسنی آهنگر اظهار داشت: در حال حاضر این بیماری به خوبی کنترل می شود و تعداد بیماران بویژه بیماران بحرانی بسیار کاهش یافته و رو به کاهش است.

حساسیت راهی برای افرادی است که بی خیال هستند

احمد رضایی در گفتگو با آپارات نیوز وی با بیان اینكه: «متأسفانه وقتی كروناویروس وارد بدن انسان می شود ، حتی 14 روز ظاهر آن ظاهر نمی شود و اگر افراد از قوانین ایمنی پیروی نكنند ، هنوز ناشناخته است. ویروس ناشناخته و خاص است. هیچ واکسن خاصی وجود ندارد و عواقب بسیار دور برای جامعه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه یک دوره این بیماری کنترل و مدیریت شده است و از آنجا که هنوز مشخص نیست چند نفر در معرض خطر قرار دارند ، افراد مبتلا به این بیماری همه گیر دوباره در معرض خطر هستند.

عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: تمدید دوره نیمه قرنطینه به ویژه در روزهایی که بیشتر خانواده ها سفر می کردند ، افرادی که از این بیماری رنج نمی بردند و خانواده هایشان بودند ، برخی بودند. خوش بینانه و از نکات بهداشتی پیروی نکرده است. دنبال کردن.

رضایی با اشاره به اینکه خطر بیماری همه گیر بسیار شایع است ادامه داد: “زیرا ما در سطحی از جامعه هستیم که همه ما با یکدیگر آشنا هستیم و مجبوریم بنشینیم و بایستیم و اکنون کار دشوار است. برای انتخاب سبک های زندگی دیگری که باید دنبال کنیم. ” برای افرادی که در زمینه درآمدزایی مشکل دارند امکان پذیر نیست و در بعضی جاها امکان فاصله گرفتن جسمی وجود ندارد.

وی افزود: رعایت فاصله جسمی در مراسمی مانند عزاداری و عروسی ، سطح فرهنگی جامعه که در آن زندگی اسکریپت داریم ، بعضی اوقات می تواند برای برخی افراد خنده دار باشد اما نکات بهداشتی را در اینگونه اجتماعات در نظر نگیریم. بر تعداد زیادی خانواده تأثیر نمی گذارد. “

عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه مازندران گفت: برای مبارزه با این بیماری که اقدامات خاصی را می طلبد باید با ایجاد حساسیت در ذهن مردم این خوش بینی یا بی دقتی از بین برود.

رضایی با اشاره به پیامدهای متعدد افتتاح مراکز آموزش عالی و آموزش ، گفت: در این زمینه باید نسبت به برگزاری کلاس ها حساسیت بیشتری داشته باشیم تا زمانی که مطمئن باشیم این بیماری به یک بیماری همه گیر در جامعه تبدیل شده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا