جامعه

درخواست ستاد کرونای تهران از شهروندان برای پرهیز از سفر غیرضرور در تعطیلات پیش رو

درخواست ستاد کرونای تهران از شهروندان برای پرهیز از سفر غیرضرور در تعطیلات پیش رو

فرمانده ستاد کنترل بیماری کورنا در کلانشهر تهران ، تعطیلات چهار روزه آینده را فرصتی خارق العاده برای کنترل بیماری همه گیر در تهران توصیف کرد که ساکنان تهرانی با جلوگیری از سفرهای بین شهری می توانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش آپارات نیوز ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر. علیرضا زالی ، فرمانده ستاد مدیریت بیماری های کرونا (COVID-19) در کلانشهر تهران ، در یک مصاحبه تلویزیونی طی 24 ساعت گذشته اعلام کرد: 505 بیمار جدید با بیماری قلبی در تهران بستری شده اند. .

طبق گفته دکتر زالی 127 بیمار را در بخش های ویژه بستری ، 378 بیمار در بخش های طبیعی بستری و 390 بیمار شب گذشته مرخص شدند.

وی افزود: همچنین 8.2 درصد از بیماران بستری در بخش های سرپایی در مراکز درمانی بستری شده اند و 25 درصد از آنها در بخش های مراقبت های ویژه مراقبت می شوند.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: استان تهران هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد و میزان ترخیص هنوز از تعداد بیماران بستری کمتر است و تا زمانی که این سطح تغییر نکند ، ما این شرایط را یک شرایط هشدار دهنده در نظر می گیریم.

وی با توجه به تعطیلات چهار روزه آینده ، وی به ساکنان تهرانی توصیه کرد از افزایش مسافرت برای افزایش بروز بیماری عروق ویروس کرونا قلب و حفظ سلامتی خودداری کنند و طبق مطالعات انجام شده مسافت های طولانی از مهمترین و مؤثرترین عوامل جلوگیری از وقوع است. افزایش دادن. وی از بیماریهای قلبی عروق ویروس کرونا در تهران و سایر شهرها یاد کرد.

دکتر. زالی اضافه کرد: “تجربه ما در تهران نشان می دهد که مسافرت بین شهری بر میزان مرگ و میر و عوارض ، بستری در بیمارستان و مراجعه به بیماران سرپایی تأثیر دارد ، بنابراین توصیه جدی من این است که از سفرهای غیرضروری خودداری کنید.”

وی تصریح کرد: بسیاری از استان های کشور که شهروندان تهرانی را در خود جای داده است هم اکنون در شرایط نامساعد و قرمز قرار دارند و اسکان آنها کاملاً غیرممکن است ، خاطرنشان کرد: استان های سرخ در مدیریت روبروی مجموعه مراقبت های بهداشتی آنها و امکان مقاومت جدید برای خدمت به بیماران جدید و بستری شدن در بیمارستان را ندارد.

دکتر. زالی همچنین به هموطنانی که در سالهای اولیه به زادگاه خود سفر کرده اند ، توصیه کرد که مراسم عزاداری محرم را برگزار کنند و همچنین به دلیل محدودیت هایی که درمورد مراسم عزاداری و اجتماعات در همه استان ها اعمال می شود از خودداری کنند.

فرمانده قرارگاه تاج پایتخت با اشاره به اینکه از تعطیلات چهار روزه بعدی می توان به عنوان عاملی برای کاهش بیماری ها و تغییر شرایط در تهران استفاده کرد ، اظهار داشت: در این تعطیلات چهار روزه ، ریتم و ریتم مدنی ، اداری و تجاری شهر پایدار است. ” و ساکت تر است و فرصتی استثنایی برای کنترل همه گیر بیماری در تهران است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا