عمومی

موارد کلی در انتخاب صحیح ظرفیت و محل نصب داکت اسپلیت گرین سایت تاسیسات دات کام

معرفی محصولات گرین

داکت اسپلیت گرین و نکته‌ای که باید در مورد محصولات Green بدانید این است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید انتظار عملکرد خوبی از این برند داشته باشید. پرتاب باد بسیار کم در برخی از ظرفیت‌های این برند کاملاً مشهود است. دمنده‌های بی کیفیت مورد استفاده در کولر گازی این محصول عمر طولانی ندارند. محصولات گرین  از نظر گزینه‌های کنترل نمره قبولی دریافت می‌کنند.

داکت اسپلیت گرین از لحاظ ظاهری مشابه سایر محصولات محبوب چینی است. مواد به کار رفته در این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار نیست. این داکت اسپلیت چینی با ارائه محصولی با شرایط متنوع توانست همزمان بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد. قیمت پایین این محصول در ابتدای ورود به بازار را می‌توان عامل این موفقیت دانست.

نکات مهم انتخاب داکت اسپلیت گرین

انتخاب صحیح ظرفیت، برند و محل نصب داکت اسپلیت

تصمیم گیری در مورد استفاده از داکت نوع معمولی یا نوع اینورتر (اساساً اینورترها با راه اندازی و تغییر سرعت کم کمپرسور دستگاه، مصرف برق کمتری دارند)

برای داکت اسپلیت گرین و به طور کلی قبل از انتخاب و سفارش خرید هر داکت اسپلیت، علاوه بر مشخصات فنی داکت اسپلیت گرین، به این مسئله که آیا یک فاز است یا سه فاز مورد نیاز است و همچنین آمپر (A) آن مصرف برق، با در نظر گرفتن توان و مشخصات کنتور به برق واحد خود توجه کنید.

با توجه به اهمیت تعادل فن هوادهی در عملکرد داکت اسپلیت و ارتباط مستقیم آن با عمر بلبرینگ موتور، جهت حفظ تعادل دینامیکی فن هوادهی، اسپلیت های داکت کاملاً افقی و تراز را در محل نصب نصب می‌کنیم، هنگام اجرای کانال بسیار مراقب باشید. نقشه کشی، نصب شیرهای برگشت هوا شکافهای مجاری باید بیشترین فاصله را از شیرهای برگشت هوا داشته باشند.

با توجه به اهمیت تعیین دمای هوای داخل خانه و دستورات خاموش و روشن ترموستات برای کنترل عملکرد داکت اسپلیت، تعیین محل نصب ترموستات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین هنگام تعیین محل نصب ترموستات با ارتفاع 140 سانتی متر از کف، در معرض نور مستقیم خورشید یا جریان هوا نصب نکنید.

برای راه اندازی لوله‌های مسی در هر 6 متر طول لوله مسی، از تله روغن (OIL TRAP) استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر از ایروانت اتوماتیک بر روی سیم پیچ آبگرم دستگاه استفاده نمی‌کنید، سیم پیچ‌های اسپلیت داکت اسپلیت را هر ساله در ابتدای فصل سرما تهویه کنید.

به طور کلی، داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع از 2 قسمت واحد داخلی (تهویه هوا) و واحد خارجی (واحد تغلیظ) تشکیل شده است که توسط لوله مسی به یکدیگر متصل می‌شوند و قادر به تأمین هوای سرد و گرم و توزیع آن توسط کانال‌ها از بالای سقف کاذب به اتاق‌ها یا سالن‌های هر واحد آپارتمانی منتهی می‌شوند.

داکت اسپلیت ها بطور کلی به جای چندین انشعاب در یک واحد مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارشناسان ما به عنوان مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی در کشور، مناسب‌ترین انتخاب مارک‌های برتر را بر اساس فنی و شرایط اقتصادی در هر پروژه

مزایای استفاده از داکت اسپلیت‌ها:

داکت اسپلیت گرین عمدتاً شامل حذف سیستم چیلر، برج خنک کننده، موتورخانه مرکزی، رادیاتورها و لوله‌های مربوطه و همچنین امکان نصب فیلترهای تصفیه هوا و کنترل دمای مطلوب در هر یک از فضاهای واحد مربوطه می‌باشد.

کنترل دما در هر قسمت از فضا توسط شیرهای ترموستاتیک جداگانه، فیلتراسیون هوا بر خلاف سیستم کولر آبی، کنترل رطوبت فضا توسط کنترل دما، 50٪ مصرف برق کمتر از سایر کولرهای دیواری، کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش، خیر نیاز به کانالهای عمودی، برخلاف کولرهای آبی، از دیگر مزایای استفاده از کانالهای شکاف است.

به منظور تعیین ظرفیت داکت اسپلیت گرین، ابتدا آخرین نقشه معماری واحدهای ساختمان و طبقات خود را از طریق نمابر یا پست الکترونیکی برای کارشناسان شرکت ما به عنوان مرکز مشاوره و فروش انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی ارسال کنید.

قبل از انتخاب و سفارش خرید هر داکت اسپلیت، علاوه بر مسئله ابعاد دستگاه داخلی، مسئله تک فاز یا سه فاز مورد نیاز و همچنین آمپر (A) مصرف برق آن، با توجه به قدرت و مشخصات متر برق واحد را حساب کنید خودتان مراقب باشید.

روش تأمین هوای گرم در داکت اسپلیت گرین معمولاً به دو روش استفاده از سیم پیچ آب گرم یا استفاده از پمپ حرارتی است. (البته ممکن است مایع درون پمپ‌های حرارتی در شرایط سخت یخبندان زمستان یخ بزند و سیستم گرمایش پمپ گرمایی از کار بیفتد.)

 

منابع مورد استفاده:

https://www.greenefficientliving.com.au/blog-posts/ducted-vs-split/

https://www.carrier.com/commercial/en/ae/media/ClassiCool%2012K%20to%2072K_R410A_IOM_tcm478-51424.pdf

 

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا