رشد ۵ برابری پهنای باند مصرفی در پیامرسان های بومی

خوانساری مطرح کرد؛

رشد ۵ برابری پهنای باند مصرفی در پیامرسان‌های بومی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پهنای باند مصرفی در این پلتفرم ها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری آنا رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات به همراه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز ملی تبادل اطلاعات گزارشی از آخرین دستاوردهای کشور در حوزه دولت الکترونیکی کشور ارایه کرد.

 محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در این بازدید به مرور برخی از اقدامات سازمان در سال های اخیر پرداخت و با اشاره به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) گفت: بر اساس قانون تکالیفی برای سازمان ایجاد شده که در این راستا از سال ۱۳۹۵ ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و با اقدام های صورت گرفته و تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۳۶۰۰ سرویس بر این بستر ارائه شده و مجموع تراکنش های آن به بیش از ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رسیده و تعداد دستگاه های سرویس دهنده و سرویس گیرنده بر این بستر به ترتیب ۱۶۴ و ۱۱۲۵ دستگاه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اظهار کرد:مجموع کل فراخوانی های سرویس های مستقیم و سامانه های ملی و استانی در این بخش ۵.۷ میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره مهیا شده و  در گام بعدی و تا کنون ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند  بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه می بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

دکتر خوانساری افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نیز خدمات متعددی ارائه می کند که تعیین حدود اراضی روستایی تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تعیین نوعیت اراضی استعلام اراضی (گواهی ملی مستثنیات) واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و صنعتی صدور مجوز تاسیس و توسعه شهرک های صنعتی غیردولتی از جمله آنهاست.

وی گفت: تعداد کل درخواست های ثبت شده در این سامانه حدود ۸۲۷ هزار مورد بوده که از این میان به بیش از ۷۶۴ هزار مورد پاسخ داده شده و تعداد کل استعلام های اخذ شده در این حوزه نیز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد است. بدین ترتیب با استقرار این سازمانه شاهد کاهش میانگین زمان صدور مجوز تغییر کاربری اراضی در کل کشور از حدود ۲۵۳ روز به ۱۶۳ روز (کاهش حدود ۹۰ روزه – حدود ۳۶ درصد بهبود) با اخذ ۱۸ استعلام از دستگاه های اجرایی مختلف بوده ایم و از سوی دیگر این سامانه کاهش ۳.۲ میلیون مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی را به همراه داشته و به وسیله آن بیش از یک هزار میلیارد تومان کاهش هزینه های ثبت درخواست متقاضیان تغییر کاربری ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات درباره درگاه ملی مجوز های کسب و کار نیز توضیح داد: براساس مطالعات انجام شده ۵۰ درصد خدمات دستگاه های اجرایی از نوع ارائه مجوز گواهی تاییدیه و عناوین مشابه است؛ بنابراین حکمرانی صدور مجوز ها و الکترونیکی سازی حداکثری به منظور مدیریت و پایش صدور آنها از سه منظر زمان صدور مدارک موردنیاز و فرآیند های صدور و هزینه آنها در دستورکار قرار گرفت که تاکنون حدود ۹/۶ میلیون درخواست واصل و حدود ۱/۵ میلیون مجوز صنفی و دولتی صادر شده است.

در این مدت پیام رسان های داخلی نیز به ارائه خدمات متعدد پرداخته و بهره گیری از آنها رشد قابل توجهی داشته است که بر اساس آخرین آمار های موجود تا نیمه آنلاین ماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰ در روبیکا ۴ برابر در ایتا ۱۴ برابر در بله ۶ برابر در سروش پلاس ۸ برابر و در آی گپ ۲ برابر شده است. همچنین پهنای باند مصرفی در این پلتفرم ها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است.

دکمه بازگشت به بالا