جامعه

دولت سیزدهم پیگیر پیشرفت های حاصل از توسعه مناطق روستایی

دولت سیزدهم پیگیر پیشرفت های حاصل از توسعه مناطق روستایی

وزیر کشور در پیامی این شهر را مرکز تولید و اشتغال کشور عنوان کرد و گفت: در دستور کار قرار بگیرید.

به گزارش آپارات نیوز ، متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور که در روز روستا و عشایر صادر شده است به شرح زیر است:

“رونق آبادی های روستایی به عنوان تبلور زندگی اجتماعی-اقتصادی جامعه از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی و توسعه ملی کشور داشته است. بنابراین ، اهمیت و موقعیت شهرها به عنوان مراکز ارزشمند تولید و ایجاد ثروت ، منجر به نقش آنها در سیاستگذاری شده و برنامه های توسعه ملی را در چند سال گذشته برجسته تر کرده است.

توسعه و آبادانی روستایی همواره یکی از دغدغه های اصلی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دستیابی به توسعه روستایی ، لزوم توجه به شهرها و ارتقای بخش کشاورزی و فعالیت های مربوطه ، همراه با حل مسائل و چالش های موجود در این حوزه ضروری است. این امر به ویژه در سالی که رهبر معظم انقلاب (رحمت الله علیه) آن را هوشمندانه “تولید ، پشتیبانی و موانع” می نامند ، اهمیت دارد و روستاییان و عشایر گرانقدر در تحقق این امر نقش برجسته ای دارند. شعار و رشد کشور عزیزمان …

در همین حال ، اعضای شوراهای اسلامی روستایی و روستاییان از طریق مشارکت روستاییان و جوامع محلی در سیستم تصمیم گیری ، تصمیم گیری و برنامه ریزی در امور مربوط به سرنوشت خود ، در تبلور سیستم مردم سالاری دینی نقش جدی ایفا می کنند. دهیاران کشور به عنوان مدیران ارشد روستایی ، در سال های اخیر اقدامات زیادی را برای توسعه و رونق آبادی های روستایی انجام داده و نقش مهمی در ارتقاء کیفیت این شهرک ها داشته اند. به لطف و توفیق خداوند و به لطف وحدت و همبستگی ملی ، خدا را شکر پیشرفت چشمگیری در توسعه مناطق روستایی حاصل شده است و تلاش می شود این موضوع توسط دولت سیزدهم با رویکردی جدید دوچندان شود.

امید است در سالهای آتی با برنامه ریزی لازم و رفع شکاف های قانونی موجود و آموزش و توانمندسازی روستاییان عزیز ، اقدامات لازم که شایسته شهر و روستاییان است انجام شود و ما به افزایش روزافزون خود ادامه دهیم. توسعه روستاهای کشور

“من روز شهر و عشایر را گرامی می دارم و از خداوند متعال برای روستاییان عزیز و زحمتکش و عشایر غیور و زحمتکش کشورمان آرزوی موفقیت ، خدمت ، سربلندی و افتخار دارم.”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، 6 اکتبر به عنوان روز شهرها و عشایر در تقویم ملی تعیین شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا