جامعه

مشکلات معلولان “پیل افکن” است/خدمات آموزشی نابینایان نیازمند فکری اساسی است

مشکلات معلولان "پیل افکن" است/خدمات آموزشی نابینایان نیازمند فکری اساسی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 208 هزار نفر دارای مشکلات بینایی و نابینایی تحت پوشش بهزیستی هستند که 12 درصد معلولان تحت پوشش را تشکیل می دهند. از این تعداد 130 هزار نفر مرد و حدود 70 هزار نفر زن هستند.

به گزارش آپارات نیوز ، وحید قبادی دانا در جریان نشست تخصصی با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انجمن نابینایان و انجمن های فعال در زمینه نابینایان در روز جهانی عصای سفید ، گفت: حدود 86000 نفر از این افراد دارای معلولیت شدید هستند و بینایی بسیار جدی را شکل می دهند. به البته ، 280 میلیون نفر دارای مشکل بینایی در جهان هستند که یک پنجم آنها کاملاً نابینا هستند.

وی گفت: “با توجه به مسئله کار ، معیشت و سلامت ، تحصیل و مسکن ، وضعیت تعدیل و … مشکلات وجود دارد که مشکلات زیادی هستند ، که هر کدام یک باتری هستند ، اما کور نشد. مردم باز می شوند می بینیم که حدود 3000 نفر از این افراد در رشته های دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

قبادی دانا با اعلام اینکه حدود 23000 دانش آموز ما دانش آموزان نابینا و کم بینا هستند ، ادامه داد: این افراد در قالب انجمن ها و گروه هایی برای دفاع از حقوق خود تشکیل شده اند و امروزه 52 سازمان از افراد دارای نابینایی و نقص بینایی وجود دارد. موجود در کشور “و در قالب یک شبکه ملی از سازمانهای افراد نابینا تشکیل شد ، انتخابات آنها برگزار شد و اعضای شورا مشخص شدند. آنها می توانند فرصتی برای ارائه یک نظر تخصصی دقیق و تخصصی ، و تصمیماتی که می توان اتخاذ کرد ، فراهم کنند. برای آنها با حضور خود آنها می توان به طور رسمی شکل گرفت – توسط سازمان های موجود و شبکه ملی افراد مبتلا به نابینایی.

وی همچنین گفت مجوز فعالیت افراد دارای معلولیت و کسانی که در حوزه سازمان بهزیستی فعالیت می کنند به ویژه با نظر کارشناسی معاون حقوقی رئیس جمهور صادر می شود.

قبادی دانا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صندوق فرصت های شغلی خاطرنشان کرد: صندوق فرصت های شغلی که در بخش 10 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ظرفیت غفلت شده است ، می تواند زیرساخت مناسبی برای به کارگیری افراد باشد. معلولان ، به ویژه افراد ، نابینا هستند ، می توان آن را در نظر گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع سازگاری گفت: موضوع سازگاری بسیار مهم است و با توجه به رفع موانع افرادی که می خواهند در اجتماع باشند ، سازگاری جسمانی یکی از موضوعات است. به ، جاده ها ، ادارات ، سازمان ها و محیط های مختلف آموزشی. “این فرهنگی است.

قبادیدانا همچنین بر لزوم دسترسی بیشتر منابع آموزشی به نابینایان تأکید می کند و می گوید که کتابهای خط بریل و مصور محدود است و افرادی که می خواهند تحصیل کنند و تحصیل کنند باید تفکر اولیه را بیاموزند.

قبادی دانا در ادامه با بیان اینکه پیشگیری از مشکلات بینایی کار بسیار خوبی است که سازمان بهزیستی از سال 1375 آن را انجام می دهد ، گفت: تا کنون 48 میلیون کودک بین 3 تا 6 سال تحت معاینه قرار گرفته اند و افراد مبتلا به آن دچار مشکل شده اند. به ارجاع دادن

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع مسکن اظهار داشت: بودجه مسکن رفاهی سالانه حدود 45 میلیارد تومان بود که با حمایت و مساعدت مجلس در بودجه از 1400 تا 1500 میلیارد تومان در تبصره 14 که 500 میلیارد تومان برای جبران تخصیص وی نزدیک به صفر بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا