کمیته انطباق، گلوگاه بررسی تخلفات شورای شهرها

کمیته انطباق، گلوگاه بررسی تخلفات شورای شهرها

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون امور عمرانی وزارت کشور گفت: تخلفات شوراها به گلوی کمیته انطباق رسیدگی می شود.

مهدی جمالی نژاد در گفت وگو با آپارات نیوز. وی با اشاره به نقش پررنگ حمل و نقل عمومی در مدیریت شهری بیان کرد: به طور کلی حمل و نقل انبوه در کلانشهرها به ویژه تهران برای ما بسیار حائز اهمیت است. برای رسیدن به این هدف سعی کردیم به خرید واگن کمک کنیم. در حال حاضر روی 630 دستگاه کار می کنیم. در بحث ساختاری قطار شهری نیز با استفاده از اسناد مشارکت، اسناد خزانه و کمک های مالی سعی داریم به شهرداری ها کمک کنیم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: علاوه بر حمایت و هدایت حمل و نقل ریلی باید به حمل و نقل عمومی نیز توجه شود. در این زمینه برنامه ما این است که با خرید اتوبوس، مینی بوس و نوسازی ناوگان تاکسیرانی، نقاط ضعف حمل و نقل عمومی را اصلاح کنیم. امسال در زمینه تجهیزات حمل و نقل کارهای خوبی انجام داده ایم و همچنین 2000 دستگاه اتوبوس خریداری کرده ایم که امیدواریم هر چه زودتر به سیستم اتوبوسرانی کشور اضافه شود.

تخلفات شوراها در کمیته انطباق بررسی می شود

جمالی نژاد درباره برخورد با تخلفات شوراها نیز به آپارات نیوز گفت: یکی از گلوگاه های رسیدگی به تخلفات شوراها، کمیته انطباق است که مصوبات شوراها را رصد و احصا می کند.

وی افزود: همچنین در صورت وجود تخلف و اقداماتی در خصوص امور شورا، شوراهای حل اختلاف استان نیز آمادگی رفع آن را دارند. در صورت اعتراض این موارد به هیأت حل اختلاف کشور ارجاع می شود تا رسیدگی شود. در این مدت تخلفات کاهش یافته است اما همچنان تلاش می کنیم تخلفات باقی مانده را به حداقل برسانیم.

معاون وزیر کشور در ادامه گفت: همزمان با انتخاب و تأسیس دولت، شوراها و شهرداران را نیز ایجاد کردیم. ما 38 هزار شهرک و 1400 شهرداری داریم که با وجود شرایط سخت اقتصادی با کمک و حمایت وزارت کشور توانستند مستقل شوند. دو نمونه از این اقدامات مثبت «قانون مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمد پایدار» است.

واگذاری 8000 میلیارد تومان اوراق مشارکت انبوه و حمل و نقل عمومی به کلانشهرها

وی افزود: امسال با توجه به شعار سال که تولید دانش بنیان و اشتغال زا است باید به سمت تبدیل دانش به ثروت برویم. شهرهای ما باید کارآفرین و فناورانه باشند و جوانان هنگام فارغ التحصیلی پشت میز منتظر نمانند. علاوه بر این اقدامات، در حوزه حمایتی و مالی نیز اقدامات خوبی انجام شده است. 8 هزار میلیارد تومان اوراق انبوه و عمومی به شهرهای بزرگ و 4 هزار میلیارد تومان به شهرهای کوچک در حوزه مالیات بر ارزش افزوده تعلق گرفت. همچنین امسال ردیف‌هایی از ارزش مازاد داریم که برای کمک به شهرها در این زمینه اضافه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا